Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Liceul Pedagogic „I. Vulcan” Oradea a devenit Colegiul Național „Iosif Vulcan” Oradea

De la 1 septembrie 2009,

Liceul Pedagogic „I. Vulcan” Oradea a devenit Colegiul Național „Iosif Vulcan” Oradea

Luni dimineața (14 septembrie 2009), elevii și dascălii fostului liceu pedagogic orădean s-au adunat într-un careu festiv, pe terenul de sport, pentru a marca și a se bucura împreună de noul statut al școlii: de la 1 septembrie 2009, Liceul Pedagogic „Iosif Vulcan” din Oradea a devenit Colegiul Național „Iosif Vulcan” din Oradea, fiind cel de-al treilea colegiu național din municipiul de pe Crișul Repede (după C.N. „Emanuil Gojdu” și C.N. „Mihai Eminescu”).

 „Transformarea liceului în colegiu are la baza vechimea sa ca instituție de învățământ și atestă îndeplinirea unor standarde de calitate prin gradul de pregătire a personalului didactic, diversitatea profilelor și specializărilor în învățământul liceal. Pe lângă specializările existente, începând cu anul școlar 2008 - 2009, Ministerul Educației Cercetării și Tineretului, Direcția Generală Management Învățământ Preuniversitar, a aprobat funcționarea unei clase cu profil uman, filologie bilingv spaniolă. Datorită acestei realizări, liceul nostru a fost inclus în rețeaua secțiilor bilingve din Europa Centrală și Orientală, alături de centre similare din Bulgaria, Slovacia, Ungaria, Polonia, Cehia și Rusia.
 Trecerea de la liceu la colegiu se datorează și existentei bazei materiale dezvoltate ce cuprinde cabinete, laboratoare și biblioteci, ceea ce face posibilă desfășurarea activității școlare în condiții optime. Unitatea de învățământ dispune de două cabinete de informatică, o sală multimedia, un centru de documentare și informare, cabinete de limbi moderne, laboratoare de chimie, fizică, biologie, cabinet de limba română, biblioteca școlii, biblioteca franceză, biblioteca engleză. Există săli de clasă dotate cu echipament de videoproiecție modern și internet wireless. Toate aceste condiții au determinat îmbunătățirea procesului instructiv-educativ care a dus la rezultate deosebite în pregătirea elevilor școlii, rezultate vizibile și prin premiile obținute la concursuri și olimpiade școlare sau la tezele cu subiect unic și la bacalaureat.
Trecerea de la liceu la colegiu nu reprezintă doar o simplă schimbare de denumire. Dorim și sperăm ca această schimbare să aducă modificări valorice în vederea accederii elevilor noștri la studii superioare de calitate și la pregătirea lor mai bună pentru viață..
 Noul statut al școlii va garanta calitatea educației oferite și va asigura integrarea absolvenților noștri într-o societate modernă, flexibilă, europeană”, după cum ne-a declarat prof. Simona Martin, directorul Colegiului Național „Iosif Vulcan” Oradea. 
53 de clase, 1.267 de elevi și circa 100 de dascăli
Noul colegiu național a pornit la drum cu clădirea renovată, cu 53 de clase, 1.267 de elevi și circa 100 de dascăli, șase clase de „boboci” (a IX-a A și B, profil pedagogic, de educatoare, secția română și secția maghiară, a IX-a C, filologie bilingv spaniolă, a IX-a D, științe ale naturii, a IX-a E, mate - info, intensiv info, a IX-a F, filologie bilingv engleză) și patru clase de „bobocei” (clasa I A, înv. Maria Dronca, I B, înv. Petru Balaj, I C, înv. Floare Urs și I D, înv. Elena Șarba). Conducerea colegiului (director, Simona Martin, directori adjuncți, Crăciun Rodica și Bodoczi Elisabeta, consilierul educativ, prof. Adriana Metea) i-a avut alături, la festivitatea de deschidere a cursurilor noului an școlar, pe dl prof. Florin Negruțiu, din partea Inspectoratului Școlar (care avea să transmită mesajul dnei Adriana Doina Pană, ministru secretar de stat în cadrul ministerului de resort), părintele Ioan Codrean, de la catedrala Biserica cu Lună (care a binecuvântat elevii și dascălii în prima zi de școală, prin oficierea unui Te-Deum) și Mariana Andor, reprezentant al Inspectoratului de Poliție al județului Bihor.
Îndemnăm vulcaniștii orădeni să ridice mereu ștacheta bunelor rezultate obținute, să rămână în topul celor mai bune școli ale județului și să lupte pentru un loc de cinste în rândul colegiilor naționale bihorene! (Ovi Dan)
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: Liceul Pedagogic „I. Vulcan” Oradea a devenit Colegiul Național „Iosif Vulcan” Oradea.

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 14:10:38 Ora standard a Europei de Est