Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

La clasele III - IV, concursul „Micul matematician”

Elevii din a VII-a au susținut teza la română

La clasele III - IV, concursul „Micul matematician”

Joi, 17 mai 2007, la ora 12.00, elevii din clasele a VII-a au susținut teza cu subiect unic pe țară la limba și literatura română, așa după cum fusese planificată de Ministerul Educației, Cercetării și Tineretului.
Dimineață, însă, un alt mare batalion de elevi, de această dată din clasele primare, s-a avântat în luptă. Cele mai luminate minți din clasele a III și a IV-a au participat la prima ediție a concursului național „Micul matematician”, lansată, ieri, pentru toți cei care și-au procurat Culegerea de teste „Micul matematician”.

În urmă cu vreo două luni, elevii claselor III-IV din întreaga țară și-au putut achiziționa, prin inspectoratele școlare, Culegerea de teste, intitulată „Micul matematician”, unde era prezentat regulamentul concursului cu același titlu, a cărui probă de evaluare urma să se desfășoare pe 17 mai. Concursul fusese astfel programat încă de la tipărirea culegerii respective, în organizarea Editurilor Nomina și Paradigme, și a Fundației Inteligen T, în parteneriat cu Ministerul Educației, Cercetării și Tineretului. Taxa pentru concurs, anunțată tot în regulament, este de 10 lei, în care intră și valoarea respectivei culegeri. Elevii s-au pus pe rezolvat teste, iar ieri, au fost chemați, dis-de-dimineață (de la ora 7.45), să arate ce știu. Cu foile securizate în față (ștampilate și sigilate), ca la orice concurs național serios, la ora 9.00 („trecute fix”) au intrat în luptă (timp de 50 de minute), după un carambol cu mult stres și alergătură, cu emoții de tot felul, dat fiind faptul că sute de elevi au fost nevoiți să susțină proba într-un sigur centru de evaluare. La Școala cu clasele I-VIII „Dacia” din Oradea s-au prezentat peste șase sute de mici matematicieni, din municipiul și sectorul Oradea, însoțiți de dascălii lor. Elevii din Marghita și sectorul Marghita (76), Aleșd (49), Beiuș (38) și Bratca (98) au fost planificați la școlile gimnaziale din centrele de sector, iar cei 33 din sectorul Salonta, la Liceul Teoretic din localitate, după cum aveam să aflăm de la inst.Violeta Taichiș, inspector școlar de specialitate.
„Toți elevii care au primit note cuprinse între 90 și 100 de puncte, vor fi nominalizați în volumul editat de către Editura Nomina și vor primi diploma de merit a concursului „Micul matematician”, se mai stipulează în regulament, iar școala care a obținut cel mai mare punctaj (calculat prin însumarea tuturor notelor cuprinse între 8 și 10, raportat la numărul de participanți) va primi un premiu de 1.000 de lei. De asemenea, cei mai buni matematicieni vor primi premii în valoare totală de 1.500 de euro”.
 Nu se spune însă câți vor împărți (frățește) mia de euro.
Cu subiectele pe masă! 
Pentru cei care, din diverse motive, nu s-au aflat ieri printre micii matematicieni, le oferim posibilitatea să–și încerce puterile în rezolvarea ultimelor două din cele patru subiecte înscrise pe foia de concurs.
1. La clasa a III-a:
* Află suma a trei cantități știind că prima cantitate este cu 101 kg mai mare decât a doua și cu 14 kg mai mică decât a treia, iar a doua este egală cu diferența dintre 597 kg și 376 kg.
* Irina are în 2 cutii mari de carton câte 3 mijlocii, iar în fiecare dintre acestea câte 7 cutii mici.
Câte cutii are Irina?
2. La clasa a IV-a:
* Bunicul are în livadă 5 rânduri cu câte 19 nuci, 8 rânduri cu câte 17 caiși, iar pruni cât dublul nucilor și caișilor la un loc.
Câți pomi are bunicul în livadă?
* O gladiolă și o garoafă costă 23 de lei. Dacă micșorăm prețul garoafei cu 2 lei și mărim cu 4 lei prețul gladiolei, atunci aceasta ar fi de 4 ori mai scumpă decât garoafa.
Cât costă fiecare?
(Ovi Dan)
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto (La clasele III - IV, concursul „Micul matematician”).

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 13:58:51 Ora standard a Europei de Est