Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Radiestezia, blamată spre necunoaștere

Daniel-Dumitru Darie

Radiestezia, blamată spre necunoaștere

Descoperirile științelor ultimului secol pun la grea încercare convingerile pe care le are fiecare dintre noi cu privire la proprietățile materiei. Fizica a dovedit că materia aflată la îndemâna simțurilor este energie. Odată cu aceasta, s-a produs o adevărată revoluție în cunoaștere, care a diminuat convingerile și reperele culese din lume prin intermediul simțurilor...

Extras din manual
Materia, sufletul omului și energiile necreate
Totuși, această descoperire extraordinară potrivit căreia și trupul nostru, și toate cele receptate de simțurile noastre sunt alcătuiri energetice nu lămurește și taina subiectului uman. Chiar dacă descoperă prin aceasta că posedă un trup material ce este constituit din energie, omul nu poate găsi în ea răspunsul deplin la taina adâncului său și sfârșitul căutărilor sale.
Mecanica cuantică a dovedit că lucrurile materiale, care par a avea consistență și întindere, sunt alcătuite din mici constituenți, ce nu se arată a fi doar asemenea granulelor minuscule de materie. În anumite situații, acești constituenți se comportă ca și cum ar fi unde. De exemplu, teoria, care s-a dovedit în nenumărate rânduri că este corectă, afirmă că până ce aceștia sunt supuși unei măsurători, ei trebuie să fie considerați mai degrabă ca fiind răspândiți într-o regiune, decât situați într-un anumit loc... Pe de altă parte, celebra teorie a relativității restrânse descoperită de Einstein la începutul secolului XX dezvăluie o relație de echivalență neașteptată între materie și energie, radioactivitatea, dar și procesele pe baza cărora o centrală nucleară produce energie dovedesc astăzi acest fapt: materia este convertibilă în energie, dovedind o constituție surprinzătoare a ei. Este adevărat că, în realitate, convertirea totală a materiei în energie este întâlnită doar la nivelul lumii cuantice. Soarele, de exemplu, în miezul căruia se petrec reacții nucleare violente, nu poate extrage întreaga energie depozitată în materie! Prin reacțiile nucleare din miezul său fierbinte, dintr-o sută de grame de material, abia dacă este valorificat abia 1% în energie. Totuși, relația de echivalență ne arată că în 100 de grame de materie sunt ascunse 3 miliarde de kilovați-oră de electricitate!
Structura atomilor care alcătuiesc lucrurile ce ne înconjoară arată că ceea ce noi considerăm a fi consistent este în realitate mai mult vid decât substanță. Sondând structura materiei până la scări de ordinul 10-9 din 10-9 dintr-un metru, fizicienii au arătat că tot ce s-a întâlnit până acum constă într-o combinație de particule. Însă, materialitatea obiectelor nu rezidă în aceste granule; ele nu conțin substanța cu care s-au deprins simțurile noastre. 99,99% din masa unui atom este conținută în nucleul său, care este de 100.000 de ori mai mic. Aceasta înseamnă că întreaga „materialitate” pe care noi o acordăm obiectelor constituite din atomi stă ascunsă de fapt în ceva mult mai mic. Atomii sunt mai degrabă goi, materia existentă în ei fiind concentrată într-un nucleu care abia ocupă 10-18 din întreg volumul său! Dar și neutronii și protonii ce alcătuiesc nucleul au mult mai multă masă decât quarcii care îi compun: 90% din masa lor vine din energia de mișcare a quarcilor din interiorii. Agitația quarcilor dă mai degrabă masa nucleelor din atomi decât substanța ca atare! Și așa ajungem din nou la ceea ce s-a spus în repetate rânduri: materialitatea, întinderea și consistența lucrurilor din lumea sensibilă este o aparență. Lumea este o alcătuire de energie.
Reprezentările noastre sunt amendate de datele fizicii recente pentru că pe de o parte, faptul că materia nu este decât energie se întrevede, teologic, în începutul creației, căci totul a început când Dumnezeu a zis: „Să fie Lumină!” Cuvântul lui Dumnezeu, prin care El a poruncit și s-au zidit toate, este energetic. Pe de altă parte, Sf. Grigorie Palama observă că, în mod virtual, în această lumină primordială de la începutul creației sunt cuprinse cosmosul, pământul și toate celelalte. Părintele Stăniloae subliniază chiar că, în acest fel, Sfântul Grigore Palama pare a insinua că în lumina sau energia aceea de la început își avea subzistența sau originea întreaga lume creată. Relevant este și faptul că Sf. Grigore de Nyssa subliniază că tot ceea ce este materie în lumea creată s-a născut prin lucrarea energiilor necreate în cele create dintru început. Firea spirituală este cea care dă viață forțelor spirituale și „întâlnirea acestora produce materia”. Acestea arată, într-un fel, că și teologia întrevede, în tot ceea ce este creat, un fel de substrat energetic.
Fizica dă explicații și pentru energiile necreate. S-ar putea spune, deci, că fizica ne invită să depășim reperele simțurilor și logica simplă. Mai mult chiar, din perspectivă teologică, și simțurile, logica și toate instrumentele rațiunii nu trebuie abandonate, ci deschise spre ceea ce nu poate fi înțeles prin ele. Părintele Stăniloae observă că posibilitatea aceasta a spiritualizării simțurilor și rațiunii noastre este dată tocmai în faptul că „toată realitatea văzută e, în fond, o raționalitate dinamică plasticizată”, în raport cu care omul descoperă puterile pe care le are și felul în care le poate folosi în raporturile sale cu lumea. Până la urmă, așa cum observă și părintele Stăniloae, faptul că fizica ne descoperă că materia însăși este o țesătură energetică poate arată, dintr-o perspectivă teologică, faptul că ea este făcută să primească lucrarea energiilor necreate.
Așa cum s-a spus, faptul că lucrurile sensibile și toate cele din lume sunt în ultimă instanță diverse forme de energie forțează rațiunea - care le pătrunde și le cunoaște - dar forțează și simțurile, care le sesizează, la smerenie: căci în lumea fizică se petrec lucruri pe care nu le putem percepe și nici nu le putem înțelege deplin. Nici simțurile, și nici judecățile logice nu sunt reperele ultime privind lumea fizică în care trăim. Există și alte înțelesuri ale celor existente în creație, care depășesc simțurile și logica și la care nu putem ajunge prin acelea.
 Trupul omului este legat de întreg cosmosul. Este adevărat că, prin dovedirea substratului energetic al materiei, fizica face un pas înspre dezvăluirea omului ca ființă spirituală. Materia ca energie ne apropie într-un fel ideea că și trupul nostru are o constituție energetică, ajutându-ne să înțelegem mai bine cum dispozițiile și mișcările sufletului (spiritual) influențează starea trupului.
Mai mult, făcând acest pas dinspre materia lumii sensibile spre energia ascunsă, „dedesubtul“ ei, științele arată, într-un fel, că toate făpturile lumii create au trupuri înrudite între ele, prin constituenții din care sunt făcute. Dar și teologic aceasta se vede în faptul că toate plantele, vietățile și trupul omului au fost făcute din pământul primordial. Însă faptul că toți acești constituenți care alcătuiesc lucrurile sensibile, viețuitoarele și trupul omului au o constituție duală și sunt, în ultimă instanță energie, arată că întreaga lume are capacitatea de a fi pătrunsă de lucrarea sfințitoare a lui Dumnezeu. Astfel s-ar putea spune că trupul material al omului îl arată pe el ca microcosmos, adunând întreaga materie a lumii sensibile.  
Mai mult chiar, inseparabilitatea cuantică sugerează chiar mai mult o legătură tainică între trupul nostru și întregul univers. Mecanica cuantică a mai produs un rezultat surprinzător. Este vorba despre nonseparabilitate sau nonlocalitate. În lumea cuantică s-a dovedit că două particule care au fost legate între ele păstrează un fel de legătură între ele. La nivelul experienței directe, nici o acțiune nu se poate transmite cu viteze mai mari decât cea a luminii. În lumea cuantică, particulele care inițial au fost legate între ele păstrează semnele legăturilor lor și se manifestă ca atare, în orice situație în care se intervine asupra lor! Acțiunea exercitată asupra uneia dintre ele se transmite, într-un fel, și celeilalte, însă instantaneu, indiferent la ce distanță se află aceea.
Faptul nonlocalității, verificat deja experimental, valabil în lumea cuantică, ar putea dezvălui cum, într-un fel, omul este mai mult decât cel în trupul căruia se adună, simbolic, materia lumii terestre. Þinând seama de faptul că la începutul lumii materia și energia cunoscute astăzi au fost una, omul se dezvăluie a fi într-un fel strâns legat de întreg universul, prin aceea că constituenții din care este alcătuit trupul lui păstrează această amprentă a unității lumii și sunt legați tainic de întreaga materie existentă în univers.
P.S.
Manualul se poate comanda prin mail: reiki@hypercomm.ro sau de pe site-ul Editurii 3D, prețul unui exemplar fiind de 15 lei în cazul în care volumul este cumpărat în avans tipăririi sau ulterior tipăririi, la valoarea de 30 de lei (6 lei taxele poștale în cazul plății ramburs, 2lei dacă plata se face în cont). (Patricia C.)

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 12:45:33 Ora standard a Europei de Est