Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Măsuri pentru încurajarea participării copiilor la procesul instructiv-educativ

Pentru un nivel constant de venituri (și)

Măsuri pentru încurajarea participării copiilor la procesul instructiv-educativ

În ședința ordinară a Consiliului local, din 31 august 2009, s-au adoptat unele măsuri referitoare la activitatea unităților de învățământ preuniversitar de stat. Astfel, pentru a asigura un nivel constant de venituri, dar și pentru a încuraja participarea zilnică a copiilor la procesul instructiv-educativ, s-a hotărât ca suma achitată de părinți/susținători legali sub forma alocației de hrană să cuprindă minim 15 zile în cadrul fiecărei luni calendaristice, respectiv 90 lei/lună. S-a apreciat că un nivel de 90 lei este o sumă rezonabilă care să asigure pentru grădinițe un nivel îmbunătățit de hrană. Suma amintită mai sus nu poate fi folosită în alte scopuri, ea având destinația „hrană”.

Prin HCL 707/2009 a fost aprobată alocația de hrană de 6 lei/zi/copil pentru copiii din grădinițele cu program prelungit, dar nu mai puțin de 90 lei/lună (corespunzător a 15 zile).
Executivul local a pornit de la premisa că, în prezent, învățământul preșcolar se confruntă cu un număr insuficient de locuri, cererile de înscriere fiind cu mult peste numărul de locuri existente, drept pentru care, în anul 2009, s-au luat măsuri pentru creșterea numărului de grupe și dotarea acestora. În același timp, s-au executat reparații curente și capitale pentru învățământul preșcolar, iar alocarea sumelor necesare a fost făcută din bugetul local, după cum urmează: 3.308.976 de lei în 2005, 5.936.307 lei în 2006, 7.235.965 de lei în 2007, 5.700.578 de lei în 2008, 952.545 de lei la 30 iunie 2009.
Totodată, Primăria face eforturi pentru a asigura din surse proprii achitarea utilităților (energie termică, iluminat, combustibil), în vederea asigurării condițiilor optime pentru desfășurarea activităților specifice unităților de învățământ.
Cuantumul sumelor încasate este influențat direct de numărul de zile în care copiii înscriși la grădinițele cu program prelungit sunt prezenți, însă cheltuielile pentru prepararea hranei nu pot fi adaptate programului de prezență. În urma analizelor făcute, s-a constatat că frecvența copiilor la grădinițe este de 10 zile/copil.
Astfel, achitarea de către părinți/susținători legali a 6 lei/zi/copil pentru copiii din grădinițele cu program prelungit, dar nu mai puțin de 90 lei/lună (corespunzător a 15 zile), s-a aprobat pentru a asigura un nivel constant de venituri, pentru a încuraja participarea zilnică a copiilor la procesul instructiv-educativ, precum și pentru creșterea calității hranei servite. (B.P.) 

Trimite email
marți, 3 decembrie 2024, 19:17:06 Ora standard a Europei de Est