Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Ajutor financiar individual de 100 de euro

Peste 233.000 de cadre didactice

Ajutor financiar individual de 100 de euro

16.05.2007
Mai mult de 233.000 de cadre didactice vor primi din partea MECT ajutorul financiar în valoare de 100 de euro, individual.


Mai mult de 233.000 de cadre didactice și/sau suplinitori calificați vor primi din partea Ministerului Educației, Cercetării și Tineretului un ajutor financiar, echivalent a 100 de euro, începând din acest an. În ședința de Guvern de astăzi au fost aprobate Normele metodologice de aplicare a Legii 315/2006 privind achiziționarea de cărți sau de programe educaționale pe suport electronic de către cadrele didactice.
Prin acordarea sumei de 100 de euro, MECT dorește să contribuie la îmbunătățirea calității activităților didactice în învățământul preuniversitar.
Pentru anul 2007, valoarea totală estimată a ajutorului financiar este de 82,250 milioane lei. Pentru a beneficia de cei 100 de euro, cadrele didactice trebuie să-și înregistreze cererile până la data de 30 iunie.
Potrivit actului normativ, ajutorul financiar se acordă anual, de fiecare unitate de învățământ preuniversitar, la cererea cadrelor didactice încadrate în unitatea respectivă. Fondurile necesare acordării ajutorului financiar sunt asigurate de către inspectoratele școlare, din bugetul Ministerului Educației, Cercetării și Tineretului.
Cererile formulate de beneficiari trebuie înregistrate până la data de 1 noiembrie, iar ajutorul este acordat în luna ianuarie a anului următor. În cazul în care cadrul didactic își desfășoară activitatea în mai multe unități de învățământ, ajutorul financiar se acordă de către unitatea de învățământ la care beneficiarul își exercită funcția de bază.
Plata ajutorului financiar se face de către unitățile de învățământ, integral, pe baza documentelor justificative sau în avans, într-o singură tranșă. Justificarea sumelor primite ca avans se face în termen de 15 zile calendaristice.
Unitățile școlare au obligația de a solicita la inspectoratul școlar până la data de 10 a fiecărei luni sumele necesare pentru plata ajutorului financiar aferent lunii următoare. La rândul lor, inspectoratele școlare vor solicita până la data de 20 a fiecărei luni, la Ministerul Educației, Cercetării și Tineretului, necesarul de deschideri de credite bugetare pentru luna viitoare.
Demersurile pentru acordarea ajutorului financiar revin directorilor instituțiilor de învățământ, inspectorilor școlari generali adjuncți responsabili cu activitatea de inspecție școlară și curriculum la nivelul inspectoratelor școlare județene și al municipiului București și direcțiilor de specialitate din cadrul Ministerului Educației, Cercetării și Tineretului.(Biroul de presă)

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 17:51:29 Ora standard a Europei de Est