Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Câștigătorii competiției „e-Vacanță!” - ediția a IV-a

Ministerul Comunicațiilor și Societății Informaționale

Câștigătorii competiției „e-Vacanță!” - ediția a IV-a

Cincisprezece școli din 11 județe au câștigat cea de a patra ediție a concursului e-Vacanță, organizat de Ministerul Comunicațiilor și Societății Informaționale. Competiția se adresează elevilor și profesorilor din cele 255 de localități incluse în proiectul Economia bazată pe Cunoaștere (EBC) și urmărește să-i încurajeze pe aceștia în utilizarea inovativă a TIC în educație.

Echipele câștigătoare din fiecare școală participă în perioada 5-11 septembrie 2009 la o tabără școlară, la Poiana Pinului, județul Buzău, unde au ocazia să își împărtășească impresiile și experiențele fiind conectați într-o serie de activități creative și recreative.
„A patra ediție a acestei inițiative a adunat cel mai mare număr de particianți de până acum, transformându-se  într-o tradiție care se consolidează și câștigă din ce în ce mai mulți adepți. Acești copii sunt cei care vor integra, în mod natural, tehnologia informației în activitățile lor curente, vor accesa rețelele care utilizează creativ informația și vor contribui la sporirea capitalului de cunoaștere, fie el național sau universal. Îi felicit pe toți participanții, elevi și profesori deopotrivă,”  a spus Gabriel Sandu, ministrul Comunicațiilor și Societății Informaționale.
La ediția 2009 a competiției, au participat 77 de școli, din 26 de județe, față de 44 de școli participante în 2008.
 „Am văzut cum s-au construit adevărate comunități de pasionați ai tehnologiei și de practică pedagogică modernă. Concursul nostru dovedește că utilizarea TIC poate face ca procesul de învățare să înceteze a fi rigid și unidirecțional, cadrele didactice fiind încurajate să aplice modalități creative de a câștiga interesul elevilor, prin antrenarea acestora în acțiuni participative, atractive și stimulative,” a spus Diana Voicu, director al Unității de Management al Proiectelor din cadrul M.C.S.I. 
Echipele participante au realizat 9.768 de materiale, din următoarele categorii:  activitățile „e-Vacanță!” 2009: e-Povești, Desene pe monitor, Graffitti pe monitor, Concurs de animație, Comunicare prin Internet, Școala mea, comunitatea mea, Comunitatea mea în lume, Micii jurnaliști, Cercetași pe internet, PAPI Voluntar, Școala părinților, Activitatea la inițiativa școlii, în cadrul cărora elevii au folosit platformele colaborative de tip web 2.0 și aplicații ca wiki, Google Docs, Google Panoramio, Pivot, Instant Messaging. Toate aceste materiale, precum și lista completă a școlilor participante se găsesc pe www.ecomunitate.ro/evacanta
Școlile câștigătoare
1. Școala cu clasele I-VIII Mihai Eminescu Buhuși - Bacău (117,6 puncte)
2. Școala de Arte și Meserii Halmeu - Satu Mare (103 puncte)
3. Școala cu clasele I-VIII Ștefan cel Mare - Călărași (101,2 puncte)
4. Școala cu clasele I-VIII Râu Alb de Jos - Dâmbovița (97 puncte)
5. Școala cu clasele I-VIII Pârteștii de Sus Cacica - Suceava (96,4 puncte)
6. Școala cu clasele I - X SAM Dărmănești - Dâmbovița (96,2 puncte)
7. Școala cu clasele I-VIII Sălcioara - Tulcea (95,6 puncte)
8. Școala cu clasele I-VIII nr. 1 Perișoru - Călărași (95,4 puncte)
9. Școala "Garabet Ibrăileanu" Târgu Frumos - Iași (95,4 puncte)
10. Școala cu clasele I-VIII Traian - Bacău (91,6 puncte)
11. Școala cu clasele I-VIII nr. 1 Costești - Iași (90,8 puncte)
12. Școala cu clasele I-VIII „Marțian Negrea” Valea Viilor - Sibiu (88,8 puncte)
13. Școala cu clasele I-VIII "Vladimir Streinu" Teiu - Argeș (88,4 puncte)
14. Școala cu clasele I-VIII Vărăști - Giurgiu (86,8 puncte)
15. Școala de Arte și Meserii Vintileasca - Vrancea (86,2 puncte)
www.ecomunitate.ro
Despre proiectul E.B.C.
Economia Bazată pe Cunoaștere (E.B.C.) este un proiect realizat de M.C.S.I., finanțat de Guvernul României printr-un împrumut acordat de Banca Mondială, și are un buget de 69.4 milioane de dolari. Scopul proiectului este de a iniția și susține activități bazate pe tehnologia informației și comunicațiilor, în comunități dezavantajate din punct de vedere al accesului la cunoaștere. Prin proiect au fost înființate, cu sprijinul primăriei din fiecare localitate, 255 de Rețele Electronice ale Comunităților Locale (R.E.C.L.), și se organizează cursuri de instruire pentru membrii acestora. Fiecare rețea include un Punct de Acces Public de Informare (P.A.P.I.) și mai multe puncte de acces în școlile din comunitate, în fiecare bibliotecă publică și în fiecare primărie. 
Contact: M.C.S.I., Unitatea de Management al Proiectului E.B.C., tel.-fax 031/7104022 - 031/710-4024, e-mail: evacanta@mcsi.ro, persoane de contact:Viorica Ghinea, specialist educație și formare U.M.P.(Raluca MUNTEANU)

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 15:07:34 Ora standard a Europei de Est