Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Tinerii și patrimoniul orădean în mileniul III

Oradea, o comoară redescoperită -

Tinerii și patrimoniul orădean în mileniul III

“Micul Paris”, cum era denumită Oradea Mare la începutul secolului trecut sau “Mica Vienă”, cum i-a spus doamna ing. Aurora Tabacu, face obiectul unui proiect lansat, astăzi (miercuri, 16 mai), de Asociația pentru Cultură, Educație și Dezvoltare “ACCENT” din Oradea, în parteneriat cu Primăria Municipiului Oradea - Direcția Patrimoniu, în cadrul unei conferințe de presă desfășurate la sala multifuncțională din Cetatea Oradea.

Proiectul “Oradea, o comoară redescoperită - tinerii și patrimoniul orădean în mileniul III” a fost prezentat reprezentanților presei de către Laurențiu Droj, șef Birou Documentare Informare, din cadrul Serviciului Administrare Cetate, dr. Dumitru Sim, consilier în cadrul aceluiași birou, și Eugen Negruțiu, președintele Asociației “ACCENT”.
Vorbind despre scopul și motivația proiectului, Dumitru Sim a lansat de fapt propria-i viziune asupra proiectului al cărui inițiator este, arătând că “la școală  învațăm atâtea lucruri, dar știm atât de puțin despre noi”. Din practică a constatat, urmărind grupurile ghidate, că nu se știu prea multe lucruri despre Oradea. “Or, în final, dorim ca cei care vor trece pe-aici să poată deveni orădeni, înainte de a fi orice altceva. E important să cunoști istoria locului și spațiul de care te lovești zilnic, valoarea spațiului pe care îl ocupăm, valoarea ca patrimoniu, precum și ceea ce ne diferențiază pe noi, orădenii, de alții. Dorim ca elevii care vor participa la proiect să devină viitori minighizi… și să nu împărtășească drama dezrădăcinaților”.
Promotorii proiectului au gânduri mari: “realizarea a patru lecții deschise în școli cu privire la istoria și arhitectura orașului Oradea; realizarea a patru tururi  ghidate pentru prezentarea trecutului istoric, arhitectonic și cultural al zonei centrale a orașului; realizarea unui concurs de orientare turistică tematică, cu participarea a minimum șase echipaje a câte cinci elevi selecționați din cadrul celor două licee orădene partenere de proiect (Colegiul Tehnic “Constantin Brâncuși” și Liceul Teoretic “Aurel Lazăr”); realizarea unei campanii de promovare în școli a valorilor locale prin intermediul celor o mie de pliante, 100 de hărți și 50 de  afișe  care vor fi distribuite; realizarea unui raport final și a unei mese rotunde de analiză a rezultatelor proiectului.
Dna ing. Aurora Tabacu, director adjunct al Colegiului Tehnic “Constantin Brâncuși”, s-a arătat deosebit de încântată de acest proiect. Domnia sa chiar a făcut o propunere pentru o mai bună cunoaștere a clădirilor importante – “aceste clădiri să aibă pe fațadă o plăcuță de identificare”... iar factorii responsabili să manifeste mai multă preocupare pentru  renovarea acestora. Reprezentanta Liceului Teoretic “Aurel Lazăr”, doamna profesoară Cristina Brădău, s-a referit la faptul că elevii lăzăriști au șansa de a afla mult mai multe lucruri despre Oradea în cadrul opționalului Istorie și geografie locală.
Din cei 5.900 de RON (altfel spus, 59 de milioane de lei vechi), cât este buget  proiectului, organizatorii sunt deciși să pună la bătaie premii consistente pentru a motiva participarea elevilor.  (Ovidiu Dan)

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 12:36:39 Ora standard a Europei de Est