Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Încă două zile de foc, stres și nervi

Joi și vineri, ședințe publice pentru... suplinire

Încă două zile de foc, stres și nervi

Ieri și astăzi (joi și vineri, 3 și 4 septembrie 2009), s-au desfășurat, la sala festivă a Colegiului Național „Mihai Eminescu” din Oradea, alte două zile de ședințe publice pentru rezolvarea de supliniri în învățământul preuniversitar bihorean.

 Generalul adjunct al Inspectoratului Școlar, Nicolae Ungur, președintele comisiei de mobilitate, a gestionat situația, cu calm, răbdare și diplomație, în litera și spiritul legii, rezolvând și unele cazuri particulare puse pe tapet de diverși candidați, mergând până la contactarea telefonică a conducătorilor de unități pentru
lămurirea unor neclarități.
 Ieri, preț de câteva ore, am fost și noi martori la ședințele învățătorilor și educatoarelor, iar astăzi, la engleză.
Prin detașare, în urma restrângerilor de activitate (impuse de cele 581 de norme care trebuiau reduse la nivelul învățământului preuniversitar bihorean), s-au eliberat anumite posturi (Hotar, Aleșd, Nădar-Spinuș, Sârbi-Burzuc, Fâșca...) și s-au ocupat altele, la Drăgești, Cociuba Mare, Sohodol și Finiș (ca să dăm doar patru cazuri fericite, în care fiecare dintre candidați a reușit să ajungă la el în sat). Au fost și dintre aceia care au solicitat posturi, la derută, după ureche, fără să știe unde vor ajunge (fără să cunoască unde vine pe hartă localitatea respectivă). S-a întâmplat să asistăm și la situații și gesturi rare, aproape singulare, în care un candidat cu medie mai mare și cu toate drepturile asupra postului a renunțat în favoarea altuia care era din localitatea respectivă. Este cazul beiușeanului Fășie George Romulus care a renunțat în favoarea Floricăi Șandra. Aproape la toate disciplinele, numărul de posturi și de fracțiuni de catedră a fost de zeci de ori mai mic decât cel al candidaților. La educatoare, spre exemplu, oferta la zi a Inspectoratului Școlar a fost de doar șase posturi: la Birtin, Ortiteag, Cociuba Mare, Salonta, Păgaia și Chiribiș, dar, prin ocuparea acestora de către titularii detașați, au apărut și altele, precum: Holod-Lupoaia, Călătani, Aștileu (colonie), Beznea...
Astăzi, între orele 10.00 și 13.00, s-a vorbit în limbi, pentru că au fost programați „englezii”, „francezii”, „germanii”, „slovacii” și „maghiarii” (care știu românește, vorba generalului Ungur, și dumnealui tot român). Și în cazul limbilor, catedrele și fracțiunile au încăput pe două coli ministeriale. S-au oferit doar șapte catedre complete (de câte 18 ore), la Aleșd, Tinca (patru - două la ciclul primar și două la gimnaziu), Petreu și Marghita, precum și 27 de fracțiuni (la Sârbi, Salonta, Tinca, Tărcaia, Finiș, Oradea, Borș, Ștei, Sâmbăta, Biharia, Bratca, Marghita, Dobrești, Sălacea, Valea lui Mihai și Ineu. Mult mai multe însă decât la ședințele anterioare.
Unora, șansa le poate surâde pe ultima sută de metri, în 8 sau 9 septembrie (sau mai știi?), poate chiar și după aceea...
 Nu vă pierdeți speranța și încrederea în steaua voastră norocoasă!  (Ovidiu DAN)
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: Încă două zile de foc, stres și nervi.

Trimite email
vineri, 27 decembrie 2024, 03:54:10 Ora standard a Europei de Est