Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Un proiect pentru reabilitarea grădiniței

La Școala din Cefa, s-a câștigat

Un proiect pentru reabilitarea grădiniței

„Am câștigat un proiect depus la Inspectoratul Școlar pentru reabilitarea Grădiniței din Cefa. Primăria a achiziționat clădirea unde a funcționat poșta, iar acel spațiu dorim să-l renovăm și să-l folosim ca și grădiniță, cu bani de la Ministerul Educației, Cercetării și Inovării, promiși de domnul deputat Ioan Sorin Roman” (membru în comisia de învățământ – n.n.), așa după cum am aflat de la prof. Ioana Rus, directorul Școlii cu clasele I-VIII din Cefa.

 Se vede că domnul deputat nu a uitat de unde a plecat, iar cât a fost primar, pentru întâiul gospodar al comunei, învățământul era o prioritate...
Patru table reglabile, băncuțe, scaune și jucării din Olanda
În noiembrie 2008, a fost inaugurată la Cefa o sală de sport în curtea școlii („sală de gimnastică”, ține să precizeze doamna director), sală pe care nu am reușit să o vizităm pentru simplul motiv că directorul nu deține cheile (culmea-culmilor!), iar angajații primăriei nu știu pe unde s-or fi  „rătăcit”... cheile (cu siguranță că domnul deputat nu le-a luat la București). Trist este că de la inaugurare, copiii nu au mai pus piciorul în acea „sală-fantomă”!
Tot atunci, s-a demarat construirea unor grupuri sanitare interioare, care vor deveni funcționale, probabil, în această toamnă. Am spus probabil pentru că încă nu e sigur că onor constructorul se va deranja în zilele următoare să vină să finalizeze lucrarea (să compartimenteze toaletele, o treabă minoră, până la urmă, pentru măria sa). Destul ca inaugurarea lor să nu se producă în prima zi de școală (luni, 14 septembrie), cum ar fi normal și firesc, nu?
La stradă, s-a tras un gard din fier forjat, având o fundație din piatră cioplită și lăcuită. S-au schimbat toate ușile și s-a montat parchet laminat în toată școala, s-au făcut igienizări, s-a vopsit și s-a zugrăvit, s-a făcut curățenie generală (inclusiv în curte) și aprovizionarea cu lemne.
„Anul trecut, am reparat acoperișul la clădirea unde funcționează grădinița și ciclul primar la Inand; am făcut reparații curente la Școala cu clasele I-VIII din Inand (prof. coordonator, dl Viorel Jurcan); tot de anul trecut, avem mobilier nou în toată școala și la cele trei grădinițe (din Cefa, Inand și Ateaș). În 2009, am primit patru table reglabile pentru clasele primare din Cefa, de la o fundație din Olanda, precum și 30 de băncuțe cu scaune și jucării pentru grădinițe”...
Miercuri după-masă (2 septembrie), la ora vizitei noastre (14.47), femeile de serviciu (Floare Baba și Szenes Daniela) erau încă pe sectoare.
Proiecte și activități educative
Pentru perioada următoare, doamna director are în plan (cu bătaie mai lungă sau mai scurtă, după cum vor veni banii) renovarea exterioară și interioară a școlii de centru, precum și un teren de sport multifuncțional...
Tânără, frumoasă și dornică de a valorifica din plin potențialul elevilor și cadrelor didactice din comună, Ioana a impulsionat competiția internă, punând în mișcare toate mecanismele și lansând mereu noi provocări, prin participarea la proiecte și activități educative (Teatru de păpuși, activități de Hallowen, spectacol de magie, spectacol cu animale exotice, participare la concursul organizat de Ecotop, Ziua bibliotecarului, participare la „Școala nonviolenței”, la care echipajul școlii a obținut punctaj maxim la teorie, participare la campania pentru promovarea normelor de igienă personală și a mediului înconjurător, Zilele francofoniei, Ziua Europei – sub deviza „O Europă așa cum vreau eu”, excursii și vizite în Orășelul copiilor din Oradea, la Teatrul de Stat pentru Copii și Tineret „Arcadia” din Oradea, excursie în Maramureș, noi activități ale cercului de abilități practice, intitulat „Culoare și imaginație”, condus de înv. inst. Alexandra Roman...
S-au derulat proiecte școlare de parteneriat cu Grădinița nr. 46 din Oradea, pe teme ecologice, prin activități comune desfășurate la Oradea și Cefa; un parteneriat cu Școala din Sânmartin (activități sportive, de 1 Iunie, pe stadionul din Cefa) și tot de 1 Iunie, întreceri sportive și cu elevii Școlii din Sânnicolau Român.
E de reținut  apoi recordul pe care l-au realizat școlarii din comuna Cefa în colectarea dopurilor de plastic, campanie organizată de Inspectoratul Școlar, intitulată „Protejarea naturii – o datorie, colectarea deșeurilor – un comportament responsabil”, ocazie cu care au fost adunate 43 de kilograme de dopuri din plastic!
 Suntem încântați să aflăm toate acestea și să vedem că la Cefa au fost turate motoarele, se iese mai mult la rampă și se ridică ștacheta! (Ovidiu DAN)
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: Un proiect pentru reabilitarea grădiniței.

Trimite email
sâmbătă, 21 decembrie 2024, 16:07:38 Ora standard a Europei de Est