Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Cu mic cu mare la școală, alături de dascăli

Miercuri, la Școala din Avram Iancu

Cu mic cu mare la școală, alături de dascăli

În comuna Avram Iancu, vorbim despre școala nouă și școala veche, clădirea nouă și clădirea veche... „La Avram Iancu, ambele clădiri par noi, deși una este construită în 1938, iar cealaltă, în 1964. Clădirea veche a fost renovată din temelii, iar la Tămașda, s-a construit școală nouă, nu departe de clădirea veche”, a ținut să ne precizeze directorul școlii coordonatoare, inst. Teodora Marți.

 Miercuri dimineața (2 septembrie 2009), în cele două corpuri de clădire ale Școlii cu clasele I-VIII din localitatea Avram Iancu, dascălii erau în sălile de clasă și pe coridoare, la aranjarea sălilor și coridoarelor. În sprijinul lor au sărit și cei mici (Antonia Hulber - viitoare școlăriță, Corina Coste, Georgiana Ciuciu, Roxana Fodor, Anamaria Burda). Până și Claudiu Ianis Lup (în vârstă de trei luni) a ținut să vină să vadă cum o ajută copiii pe mama sa (profesoara de matematică, Lup Codruța). În clădirea veche, renovată din temelii, vorba doamnei director, le-am găsit în sălile de clasă pe învățătoarele inst. Doina Blaj și Nicoleta Șule. Își revizuiau și aranjau planșele, dulapul și manualele. În clădirea principală (a gimnaziștilor), se lucra pe mai multe fronturi și cu efective sporite. Femeile de serviciu (Florica Buzgău și Maria Pruncuț, monitorizate de micuța Antonia Hulber) acționau pe coridoare, profesoara de matematică, în sala de clasă, ajutată de un „pluton” de eleve, profesoara de franceză (Raluca Herdean), în cabinetul său, secretara (Georgeta Haiduc), ba la calculator, ba pe scară, la pavoazare, alături de înv. Ana Cotro... La grădinița reabilitată, suverană era educatoarea Monica Dănceanu. În noua clădire a școlii din Tămașda, i-am cunoscut pe Grațiela Pop – profesorul coordonator, Viorica Faur (femeia de serviciu) și Petru Ciucla (îngrijitorul). „La Tămașda, ca și la Avram Iancu, mulți dascăli sunt pe teren, la recensământul copiilor mici, a ținut să ne informeze directorul coordonator. În această sală, în luna august (toată luna), s-a desfășurat „Grădinița de vară” pentru copiii romi, acțiune organizată în colaborare cu fundația „Ruhama”. Activitățile au fost ținute de înv. Florica Pop (timp de două săptămâni) și de educatoarea Augustina Chirodea (tot două săptămâni), având, zilnic, câte 20 de copii. Aici, sunt expuse  cele mai reușite lucrări realizate de copii”.
Să mai spunem faptul că școala din centrul de comună și-a îmbogățit zestrea materială cu o sală și un teren de sport, care urmează să fie inaugurate în 14 septembrie, de către primarul Teodor Matica, primar care pune la dispoziția școlii o mașină pentru transportul elevilor din Ant la școala din centru, până se va obține un microbuz școlar.
„Proiectul s-a încheiat, dar colaborarea și prietenia au rămas și vor dăinui”
La nivelul școlilor din comuna Avram Iancu, s-a ordonat reducerea a două norme didactice. Directorul a rezolvat situația comasând efectivele de elevi din două clase paralele (de-a II-a) și distribuind orele de educație fizică de la ciclul primar la învățătorii claselor. Învățătoarea disponibilizată de la clasa a II-a, având dublă specializare, va trece la grădiniță, pe post de educatoare, înlocuind astfel un suplinitor.
La capitolul proiecte școlare, doamna director s-a referit la cele două proiecte care vor continua și în acest an școlar, „Să ne cunoaștem mai bine”, un proiect educațional între Grădinița din Tămașda și structura „Ursuleț” a Grădiniței „Toldi” din Salonta, derulat de educatoarele Liliana Guiaș (din Tămașda) și Lenuța Beltechi (din Salonta). Tot pe durata a doi ani școlari se derulează și proiectul educațional în partenerit cu primăria comunei Avram Iancu, proiect cu tema „Împreună, să cunoaștem Europa!”
Cel de-al treilea proiect a fost finalizat în luna martie de către învățătoarele inst. Ana Goina, Doina Blaj și Nicoleta Șule, un proiect internațional, intitulat „Datini, tradiții și obiceiuri românești”, derulat în parteneriat cu dascăli de la Școala Bilingvă din Micherechi (Ungaria). „Proiectul s-a încheiat, dar colaborarea și prietenia au rămas și vor dăinui”, a ținut să ne asigure doamna director, Teodora Marți. (Ov. DAN)
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: Cu mic cu mare la școală, alături de dascăli.

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 13:33:17 Ora standard a Europei de Est