Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

La Cociuba Mare, cadrele didactice au (re)venit la serviciu

Ieri, a debutat noul an școlar

La Cociuba Mare, cadrele didactice au (re)venit la serviciu

Marți (1 septembrie 2009), fiind prima zi din noul an școlar, cadrele didactice s-au întors la post (iar cadrele noi, detașate, transferate... au făcut cunoștință cu noul loc de muncă). La ora la care sindicatele din învățământ urmau să se întâlnească cu ministrul de resort, dna prof. Ecaterina Andronescu, noi ne aflam la Școala cu clasele I-VIII din Cociuba Mare.

„Mă doare sufletul să las dascălii pe drumuri”
Până mai ieri, în comuna Cociuba Mare funcționau patru școli cu clasele I-VIII, câte una în fiecare localitate (Cociuba Mare, Cheșa, Petid și Cărăsău), dar micșorându-se mult numărul de copii, s-a trecut la comasare, în sensul că elevii de gimnaziu din Cheșa și Petid (circa 40) sunt aduși cu microbuzul școlar la Școala cu clasele I-VIII din Cociuba Mare, după cum am aflat de la directorul școlii, dna prof. Otilia Trif.
Colac peste pupăză, a mai venit și ministerul (onor guvernul) cu măsura radicală (deloc inteligentă) de reducere a sute de posturi la nivelul unui județ, de parcă învățământul ar avea belșug de cadre didactice!
La nivelul școlii coordonatoare din Cociuba Mare trebuie reduse 2,66 de posturi. Astfel, cade un post de învățător (care, de altfel, avea vreo doi copii în clasă), postul de director adjunct, care s-a desființat (neavând 25 de clase, cum spune legea), iar pentru acea fracțiune se reduce un îngrijitor (0,25), iar directorul se „sacrifică” și el cu un sfert de normă. „Mă doare sufletul să las dascălii pe drumuri.Toți suntem prieteni. Toți suntem egali”, exclamă doamna director.
Vizitând școala, aveam să facem cunoștință cu cadrele didactice prezente la școala de centru. Peste 90 la sută sunt titulare, iar cele mai multe sunt din comună. Dintre cele patru cadre noi care au primit repartiție la Cociuba Mare, am cunoscut-o pe învățătoarea Lorena Pălcuț (din Finiș), care a lucrat ca suplinitoare timp de doi ani în sat, iar acum a primit post tocmai la Cociuba Mare. Secretara (Georgeta Zubașcu) lucra la încadrarea titularilor și suplinitorilor.
În cele patru școli și cinci grupe de grădiniță, vor învăța în actualul an școlar 393 de școlari și preșcolari (preșcolarii fiind în număr de 86). Clădirile unităților de învățământ arată cum arată, unele renovate (ca noi), altele sunt abandonate (nefiind bune nici ca muzee), după cum aveam să constatăm ieșind în peisaj, însoțiți de dl Flore Fitărău, doamna director scuzându-se că este chemată la „împărăție” (inspectoratul școlar). Vorba vine!
Școala din centrul de comună a fost reabilitată în 2006, la fel și cea din Cărăsău (iar în spatele clădirii s-a turnat fundație pentru o grădiniță). În raidul nostru prin comună, am apucat să vedem că se lucrează (încet, dar sigur) și la modernizarea drumului comunal (DC-97) Petid – Cărăsău - Olcea. „S-a început în urmă cu trei săptămâni, dar se lucrează pe trei fronturi, din trei direcții, pe o lungime de 6,5 km. Acest drum va scurta cu circa 12 kilometri distanța dintre Ineu și Beiuș, pentru cei care vor dori să circule pe această rută”, vorba dlui primar, Ioan Irimie.
Femeile de serviciu erau la datorie!
Dacă cei mai mulți dintre dascăli au servit, ieri, patria, trecând pe la unitățile de învățământ, și femeile de serviciu erau la datorie în cele mai multe dintre localurile vizitate, că de, elevii și preșcolarii sunt așteptați, în 14 septembrie, să înceapă, totuși, cursurile (dacă nu cumva se va prelungi vacanța cu cele 10 zile „indexate de guvern”, despre care fac vorbire sindicatele din învățământ).
La Școala cu clasele I-IV (și grădinița) din Cheșa, le-am găsit la locul faptei pe dna învățătoare Floare Ienciu și femeia de serviciu (Ana Iancu). „Așa, pozați-mă, să mă vadă și pe mine lumea că muncesc”, glumea Ana Iancu, vopsind soclul de pe coridor. La Cheșa, sălile de clasă erau gătite, iar sala de grupă a preșcolarilor ne zâmbea fericită, dorind parcă să ne spună că-i așteaptă cu nerăbdare pe cei mici. La ieșire, în fața școlii, o cetățeancă se arăta revoltată că onor primăria a luat o feliuță din clădirea școlii pentru a „trânti” un dispensar de ocazie (o sală de consultație), o încăpere singulară, fără sală de așteptare. Cu ce o puteam noi consola, la acea oră, decât să le dorim celor din Cheșa să nu fie nevoiți să vină prea des pe la dispensar! Sau să se îmbolnăvească mai rar și nu toți deodată, să nu stea la rând... (în stradă) în fața școlii...
La Petid, femeia de serviciu (Viorica Tule) și-a adus și soțul (Florian Tule), să aprindă gunoaiele, să taie buruienile din curte și să-i care apă pentru spălat dușumeaua și geamurile...
Pentru derutarea adversarului
În curtea școlii vechi (abandonate) din Cărăsău, am văzut mișcare de „trupe” și am intrat, crezând că muncitorii de la S.C. „Crișana Pro Construct” au adus nisip, ciment și alte materiale pentru renovarea clădirii, când, de fapt, ei doar își aveau sălașul în clădirea școlii, lucrând la modernizarea drumului. În fața școlii, am dat cu ochii de trei copii, Alexandra Emanuela Rotar, David Iulian Rotar și Rebeca Lingurar, care povesteau în jurul căruciorului, unde l-am descoperit pe cel mai mic membru al familiei Rotar (Iosif Valerian Rotar, în vârstă de șapte luni). Fără niciun rezultat, am plecat mai departe. În contrast, cealaltă clădire a școlii din Cărăsău arată excelent, văzută din exterior. În interior nu am putut pătrunde, doar în curte. În spatele clădirii, am descoperit fundația noii  grădinițe, deși ni se pare prea mare... pentru „un război atât de mic”!
La întoarcere, ne-am abătut pe la Grădinița din Petid, dar tot fără sorți de izbândă, să o putem vizita...
Așadar, pe ici pe colo, lucrurile se mișcă greu, chiar dacă s-a făcut 1 septembrie, iar școlile și grădinițele ar cam trebui să fie pregătite să-și primească beneficiarii în săli igienizate, primenite și primitoare! (Ovidiu DAN)
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: La Cociuba Mare, cadrele didactice au (re)venit la serviciu.

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 12:40:46 Ora standard a Europei de Est