Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Să dispară învățământul simultan

Ministrul vrea ca în doi ani

Să dispară învățământul simultan

15.05.2007
„În momentul de față avem un sistem struțo-cămilă. Le spunem copiilor că învățământul obligatoriu este până în clasa a X-a, dar într-a VIII-a le dăm teste naționale. Consider că bacalaureatul este un examen necesar, care trebuie să rămână. Fiecare absolvent de liceu îl dă, dacă vrea, dacă nu, există postlicealele. Nu toți trebuie să fie academicieni. Pentru o Românie normală, vreau ca la școli, indiferent de profil, să intre oameni pregătiți"…

„În doi ani de zile aș vrea să dispară învățământul simultan. Efectele acestuia sunt negative. Implică, printre altele, cheltuieli inutile și educație precară. E mai bine să aducem copiii și profesorii în școli spațioase și bine echipate", a declarat ministrul Cristian Adomniței, astăzi, la întâlnirea cu seria curentă de cursanți ai Colegiului Național de Apărare (CNA).
Ministrul Educației, și el absolvent al promoției 2005 a CNA, i-a invitat la dialog pe cei prezenți. Aceștia au fost interesați să afle care este situația finanțării campusurilor și școlilor de arte și meserii (SAM). Ministrul le-a spus că în ședința Guvernului de mâine va fi adoptată o hotărâre prin care vor fi aprobate toate propunerile de finanțare pentru campusuri și SAM-uri. Investițiile în aceste unități școlare vor determina o concentrare eficientă a personalului didactic și a copiilor. Nu în ultimul rând, construirea și recondiționarea edificiilor în cauză le vor oferi copiilor defavorizați social o șansă egală cu ceilalți în privința educației.
Un subiect important de dezbatere l-a reprezentat învățământul postliceal. Ministrul le-a transmis cursanților că prima reacție după adoptarea ordonanței prin care MECT va subvenționa învățământul postliceal a fost oferta pe care a primit-o de la trei rectori ai celor mai importante universități din țară. Aceștia au declarat că pot pune la dispoziția MECT spațiu și profesori universitari pentru studiile postliceale. O asemenea ofertă va fi însă serios analizată, înainte de a lua orice decizie, a subliniat ministrul. Cristian Adomniței a explicat că era mai mult decât necesar ca Guvernul să încurajeze un asemenea tip de pregătire, care în România era resimțită ca un gol pe piața forței de muncă.
Discuția dintre ministru și participanții la întâlnire a punctat mai multe teme - teza cu subiect unic, necesitatea bacalaureatului, calitatea învățământului universitar, dar și performanța îndoielnică a anumitor profesori, descentralizarea învățământului preuniversitar și evaluarea la care vor fi supuși toți inspectorii școlari.
Ministrul le-a spus celor prezenți că bacalaureatul este un examen mai mult decât necesar, iar cât privește teza cu subiect unic, va fi implementată dacă se dovedește un sistem bun.
„În momentul de față avem un sistem struțo-cămilă. Le spunem copiilor că învățământul obligatoriu este până în clasa a X-a, dar într-a VIII-a le dăm teste naționale. Consider că bacalaureatul este un examen necesar, care trebuie să rămână. Fiecare absolvent de liceu îl dă, dacă vrea, dacă nu, există postlicealele. Nu toți trebuie să fie academicieni. Pentru o Românie normală, vreau ca la școli, indiferent de profil, să intre oameni pregătiți", a concluzionat ministrul Cristian Adomniței. (Biroul de presă)

Trimite email
joi, 26 decembrie 2024, 13:30:26 Ora standard a Europei de Est