Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Cum i-am putea șterge lacrimile din suflet

Revenire la norocoșii ședinței publice de joi

Cum i-am putea șterge lacrimile din suflet

Cazul unui dascăl care a plâns efectiv în fața comisiei, joi, la ședința publică, ne-a impresionat, drept pentru care am scris „tableta” – „Dascălii plâng, dar cui îi pasă!” În final, vă „amenințam” că vom reveni.

La un interval foarte scurt, norocoasa din „episodul” nostru a ținut să ne informeze cum de a fost ea norocoasa de joi, declinându-și numele și toate cele... Dorim să-i facem voia, revenind asupra cazului.
Așadar, revenim, dar nu așa după cum ne propusesem. Acea „revenire” o veți putea lectura după o documentare în teren.
După cum ați putut constata, dacă ați citit „pilula” administrată celor care plângeau și se plângeau... degeaba, nu am dat nume, doar am relatat un fapt care s-a petrecut sub ochii noștri. Probabil că dacă dădeam nume, unii erau „fericiți”, nevoie mare, iar alții tot triști rămâneau și cu lacrimi în suflet. Și într-un caz și în celălalt nu am dorit să jignim pe nimeni, dar vedem că norocoasa a răbufnit, deși nu am avut nimic cu ea, puteam nici să nu o băgăm în seamă, din moment ce nu era pe lista celor care plângeau.
Dacă am considerat-o norocoasă, nu înseamnă că am jignit-o, din punctul nostru de vedere, și nici nu am declarat sau măcar să fi insinuat că și-a aranjat norocul, în spatele ușilor închise, trăgând sfori sau dând din coate ori apelând la pile, cunoștințe și relații. Și astăzi o considerăm, pe bune, o norocoasă pentru faptul că a obținut 18 ore de info la ședința de joi, în timp ce alții, cu o notă mai mare, nu au reușit să le obțină anterior. Nu mai insistăm asupra conjuncturilor. Cert este că norocoasa noastră a ripostat considerându-se jignită de noi. Ea dorește ca lumea să știe că a obținut, pe bune, fără pile și relații, doar prin meritele proprii și pregătirea corespunzătoare cele 18 ore.
Noi ne cerem scuze, dacă prin tableta scrisă, am reușit să o jignim fără nicio intenție.
Cât o privește pe cea care s-a simțit nedreptățită, rămânând cu lacrimile și cu un gust amar, pe care și noi l-am încercat, pentru ea nu avem, deocamdată, o altă „pilulă” care să vindece rana produsă, dar, tot căutând, poate găsim una care să i-o amelioreze! (Ov. Dan)    

Trimite email
vineri, 27 decembrie 2024, 04:18:45 Ora standard a Europei de Est