Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Școală fără copii și copii fără școală

La Șișterea și Șușturogi

Școală fără copii și copii fără școală

La școlile din Șișterea și Șușturogi, localități aparținătoare comunei Cetariu, sunt probleme nerezolvate sau soluționate „prost” din punctul de vedere al unor părinți, care nu sunt de acord cu soluția dată de Inspectoratul Școlar al județului Bihor. Ieri (joi, 13 august 2009), aveam să vizităm unitățile de învățământ din comuna Cetariu și să aflăm cu ce probleme se confruntă, chiar din gura directorului coordonator, prof. Molnar Gyozo – „cel care cunoaște cel mai bine cum stau lucrurile, cel care gestionează situația de ani buni (din 2003 – n.n.)”, vorba dlui viceprimar, Toth Iuliu.

 La Cetariu și Șișterea sunt școli și grădinițe renovate, recent, în 2008-2009, pe bani grei (miliarde). Arată bine și corespund din toate punctele de vedere. La Șușturogi, școala se prezintă într-un hal fără de hal, ca o „magherniță” nelocuită de zeci de ani, care nu ar fi bună nici măcar de muzeu...
 Se cunoaște care este politica ministerului de resort: desființarea claselor gimnaziale simultane și comasarea elevilor din două sau mai multe școli învecinate. Așa a gândit și Inspectoratul Școlar când a repartizat Școlii din Cetariu un microbuz (de 16+1 locuri), că elevii maghiari (de gimnaziu) din Șișterea să învețe la școala de centru ca și cei din Tăutelec, chiar dacă ei dispun, la ei în sat, de școală și grădiniță renovate de curând. Unii erau de părere să aducă la Cetariu până și elevii români din Șușturogi, prin înființarea unei secții de română, chiar dacă, problema cu clasele simultane rămânea tot nerezolvată. Părinții copiilor din Șușturogi s-au opus și au reușit să convingă Inspectoratul Școlar că dacă tot se păstrează clasele simultane, atunci copiii lor să învețe în școala din sat, chiar dacă clădirea arată jalnic!
 Așadar, copiii din Șișterea au școală în sat, dar nu au voie să învețe în ea, copiii din Șușturogi nu au școală decât acoperiș deasupra capului, dar au voie să învețe în sat. Sunt două decizii absolut de neînțeles, luate, probabil, la derută, de cineva care nu cunoaște situația din teren, dar vrea să respecte legea... pe jumătate!
 Vineri, am dorit să aflăm și părerea inspectorului general al I.S.J. Bihor, dl prof. Dorel Luca. I-am prezentat situația de fapt, cunoscută de noi, de la fața locului, și din ceea ce ne-a povestit directorul școlii coordonatoare, dl prof. Molnar Gyozo, dar generalul nu a dorit să se pronunțe până nu va ajunge chiar dumnealui la fața locului să vadă ce și cum. Ne-a promis că săptămâna viitoare va merge să cerceteze situația. Sperăm să nu-l încurce situația de drept și de fapt – cea de-a doua sesiune a bacalaureatului. (Ovidiu DAN)
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: Școală fără copii și copii fără școală.  

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 13:57:00 Ora standard a Europei de Est