Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
29 ianuarie 2025

Profesorii care nu vin la ore, în vizorul ministrului Educației
Voi iniția în următoarele săptămâni o analiză la nivelul sistemului, să văd cât de răspândită este această practică
Daniel David a anunțat, în cadrul unui interviu pentru Edupedu.ro, că va iniția „în următoarele săptămâni o analiză la nivelul sistemului” în privința profesorilor care nu se prezintă la ore. „În primul rând, aștept sesizări concrete, care, după ce au fost la nivel de director și la inspector, n-au fost soluționate”, a spus acesta.
Raluca Pantazi, Edupedu.ro: Problema, în final, se rezumă așa: Ministerul Educației plătește o parte dintre profesori pe fals în acte, condică semnată în fals, pe ore pe care ei nu le efectuează. Care este mecanismul pe care îl aveți în vedere, ca ministru, pentru a vă asigura că nu plătiți, ca angajator, o resursă umană care nu se prezintă la locul de muncă?
Daniel David: În primul rând, aștept sesizări concrete, care, după ce au fost la nivel de director și la inspector, n-au fost soluționate. Le aștept la nivel de minister. Eu am spus că nu toată lumea trebuie să se adreseze ministrului, dar, după ce ai parcurs acele etape și lucrurile nu au fost rezolvate, te adresezi la nivel de minister. Și, în același timp, voi iniția în următoarele săptămâni o analiză la nivelul sistemului, să văd cât de răspândită este această practică. Simplul fapt că faci această analiză începe să-i conștientizeze pe cei din sistem că ministerul ia foarte în serios acest lucru și se uită. Le stimulez, ca să spun așa, întoarcerea spre calea cea bună.
Raluca Pantazi, Edupedu.ro: În trecut erau inspecții ale directorilor din minister către școli.
Daniel David: Vom face acea analiză de sistem, inclusiv verificări, ca să spun așa, într-o variantă neanunțată.
Informații de context
În luna aprilie 2024, Ligia Deca, ministrul Educației la acea vreme, spunea că în cazurile în care profesorii lipsesc nemotivat de la ore ,,trebuie sesizat inspectoratul școlar și chiar ministerul ca să putem să luăm măsurile necesare”.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
3 ianuarie 2025
Ministrul Educaţiei Daniel David:
Planurile-cadru pentru liceu le voi pune în dezbatere în ianuarie și vom avea și o dezbatere națională. Nu sunt pentru a introduce materii noi peste materii noi, mi se pare o greșeală / Problema noastră majoră ține de faptul că nu știm să predăm bine conținuturile pe care le-am stabilit și manualele nu sunt destul de prietenoase
„Eu voi pune în dezbatere, în luna ianuarie, planurile-cadru pentru liceu, veți vedea materiile care sunt acolo. Competențele importante de multe ori ar trebui să apară ca unități de învățare în cadrul disciplinelor pe care deja le avem, nu ca discipline noi”, a anunțat ministrul Educației, Daniel David. Într-o intervenție la Antena 3, David a declarat că după lansarea în dezbatere a planurilor-cadru pentru liceu (lista cu materiile pe care le vor studia elevii de clasele a IX-a – a XII-a și numărul de ore pe săptămână alocat fiecărei discipline), va organiza și o „dezbatere națională”.
Noul ministru al Educației a precizat că nu este adeptul introducerii de materii noi. „Eu nu sunt pentru a introduce materii noi peste materii noi, mi se pare o greșeală atitudinea din ultimii ani: să avem separat și educație pentru mediu, și educație de sustenabilitate, și educație juridică… Toate acestea sunt importante, dar nu ca materii noi, pentru că tot noi ne plângem apoi că copiii au prea multe ore. Putem avea unități de învațare focalizate pe temele astea. Eu voi pune în dezbatere, în luna ianuarie, planurile-cadru pentru liceu, veți vedea materiile care sunt acolo. Competențele importante de multe ori ar trebui să apară ca unități de învățare în cadrul disciplinelor pe care deja le avem, nu ca discipline noi”, a declarat Daniel David, la Antena 3.

Un alt fel de teatru pentru copii cu autism - ASTa teatru

Marți, lansare de proiect

Un alt fel de teatru pentru copii cu autism - ASTa teatru

Marți, 14 ianuarie 2025, la Centrul Cultural Posticum a avut loc lansarea proiectului ,,ASTa teatru" - terapie prin teatru senzorial pentru copii cu autism, finanțat de către Fundația pentru Comunitate prin Programul MOL pentru Sănătatea Copiilor.

Printre invitați s-au regăsit  reprezentanți din partea I.S.J. Bihor, ai Universității din Oradea, Facultatea de Științe Socio-Umane, Departamentul de Științele Educației, directori ai instituțiilor de învățământ special și de masă, parteneri ai proiectului, precum și cadre didactice din aceste instituții. 
Proiectul a fost inițiat de către Asociația ORCA și are ca scop oferirea unor spectacole de teatru senzorial pentru copii cu autism, școlarizați atât în învățământul special, precum și pentru cei integrați în învățământul de masă, în vederea dezvoltării lor sociale și emoționale. 
Președintele Asociației ORCA, d-na prof. psihopedagog Eva Oprea, a precizat că această metodă alternativă de terapie și-a dovedit eficiența din punct de vedere statistic în dezvoltarea senzorială, socio-emoțională și a comunicării la copii cu alte tipuri de dizabilități, printr-un proiect anterior. ,,Este o provocare să oferim acest tip de terapie copiilor cu TSA, având în vedere dificultățile de integrare senzorială cu care se confruntă majoritatea dintre ei. În acest sens, trebuie să adaptăm această metodă nevoilor lor, astfel încât să le oferim o șansă în plus prin care să contribuim la dezvoltarea abilităților de comunicare și de socializare". Ca și noutate în acest proiect, este implicarea unui actor profesionist, d-nul Ferenc Herman, care va sprijini proiectul din punct de vedere profesional și logistic. 
Invitații au obținut informații despre metoda teatrului senzorial prin prezentarea d-nei prof. psihopedagog Györgyi Boros, după care au au avut prilejul experimentării atmosferei unui spectacol de teatru. 
În finalul evenimentului, d-na lect.univ.dr.Raluca Răcășan reprezentanta Universității din Oradea, Facultatea de Științe Socio-Umane, Departamentul de Științele Educației, a apreciat implicarea studenților în proiectele anterioare ale asociației și și-a exprimat speranța că  spectacolele de teatru senzorial vor ajuta procesul complex al integrării preșcolarilor și elevilor cu TSA în învățământul de masă.

Trimite email
miercuri, 5 februarie 2025, 06:38:59 Ora standard a Europei de Est