Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
29 ianuarie 2025

Profesorii care nu vin la ore, în vizorul ministrului Educației
Voi iniția în următoarele săptămâni o analiză la nivelul sistemului, să văd cât de răspândită este această practică
Daniel David a anunțat, în cadrul unui interviu pentru Edupedu.ro, că va iniția „în următoarele săptămâni o analiză la nivelul sistemului” în privința profesorilor care nu se prezintă la ore. „În primul rând, aștept sesizări concrete, care, după ce au fost la nivel de director și la inspector, n-au fost soluționate”, a spus acesta.
Raluca Pantazi, Edupedu.ro: Problema, în final, se rezumă așa: Ministerul Educației plătește o parte dintre profesori pe fals în acte, condică semnată în fals, pe ore pe care ei nu le efectuează. Care este mecanismul pe care îl aveți în vedere, ca ministru, pentru a vă asigura că nu plătiți, ca angajator, o resursă umană care nu se prezintă la locul de muncă?
Daniel David: În primul rând, aștept sesizări concrete, care, după ce au fost la nivel de director și la inspector, n-au fost soluționate. Le aștept la nivel de minister. Eu am spus că nu toată lumea trebuie să se adreseze ministrului, dar, după ce ai parcurs acele etape și lucrurile nu au fost rezolvate, te adresezi la nivel de minister. Și, în același timp, voi iniția în următoarele săptămâni o analiză la nivelul sistemului, să văd cât de răspândită este această practică. Simplul fapt că faci această analiză începe să-i conștientizeze pe cei din sistem că ministerul ia foarte în serios acest lucru și se uită. Le stimulez, ca să spun așa, întoarcerea spre calea cea bună.
Raluca Pantazi, Edupedu.ro: În trecut erau inspecții ale directorilor din minister către școli.
Daniel David: Vom face acea analiză de sistem, inclusiv verificări, ca să spun așa, într-o variantă neanunțată.
Informații de context
În luna aprilie 2024, Ligia Deca, ministrul Educației la acea vreme, spunea că în cazurile în care profesorii lipsesc nemotivat de la ore ,,trebuie sesizat inspectoratul școlar și chiar ministerul ca să putem să luăm măsurile necesare”.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
3 ianuarie 2025
Ministrul Educaţiei Daniel David:
Planurile-cadru pentru liceu le voi pune în dezbatere în ianuarie și vom avea și o dezbatere națională. Nu sunt pentru a introduce materii noi peste materii noi, mi se pare o greșeală / Problema noastră majoră ține de faptul că nu știm să predăm bine conținuturile pe care le-am stabilit și manualele nu sunt destul de prietenoase
„Eu voi pune în dezbatere, în luna ianuarie, planurile-cadru pentru liceu, veți vedea materiile care sunt acolo. Competențele importante de multe ori ar trebui să apară ca unități de învățare în cadrul disciplinelor pe care deja le avem, nu ca discipline noi”, a anunțat ministrul Educației, Daniel David. Într-o intervenție la Antena 3, David a declarat că după lansarea în dezbatere a planurilor-cadru pentru liceu (lista cu materiile pe care le vor studia elevii de clasele a IX-a – a XII-a și numărul de ore pe săptămână alocat fiecărei discipline), va organiza și o „dezbatere națională”.
Noul ministru al Educației a precizat că nu este adeptul introducerii de materii noi. „Eu nu sunt pentru a introduce materii noi peste materii noi, mi se pare o greșeală atitudinea din ultimii ani: să avem separat și educație pentru mediu, și educație de sustenabilitate, și educație juridică… Toate acestea sunt importante, dar nu ca materii noi, pentru că tot noi ne plângem apoi că copiii au prea multe ore. Putem avea unități de învațare focalizate pe temele astea. Eu voi pune în dezbatere, în luna ianuarie, planurile-cadru pentru liceu, veți vedea materiile care sunt acolo. Competențele importante de multe ori ar trebui să apară ca unități de învățare în cadrul disciplinelor pe care deja le avem, nu ca discipline noi”, a declarat Daniel David, la Antena 3.

Elevii de la Liceul ,,Henri Coandă” au transformat colindele în fapte bune, aducând speranță și bucurie celor în nevoie!

Alături, pentru o cauză nobilă!

Elevii de la Liceul ,,Henri Coandă” au transformat colindele în fapte bune, aducând speranță și bucurie celor în nevoie!

Elevii și profesorii Liceului Teoretic „Henri Coandă" din Oradea au dovedit încă o dată că generozitatea și solidaritatea pot aduce un strop de bucurie celor care au cea mai mare nevoie. Inspirată de campania „Oradea - Orașul Faptelor Bune," organizată de Radio ZU în centrul istoric al orașului, comunitatea școlară s-a mobilizat exemplar pentru a strânge fonduri în sprijinul cazurilor umanitare promovate în cadrul evenimentului.

Mobilizare pentru o cauză nobilă
Eforturile elevilor și profesorilor au culminat într-o campanie internă de strângere de fonduri, derulată în cadrul liceului. Cu mult entuziasm și dăruire, aceștia au reușit să adune o sumă considerabilă, demonstrând că prin unitate și dorința de a ajuta, orice obiectiv poate fi atins. 
După finalizarea colectei, elevii au dorit să aducă și mai multă bucurie comunității locale. Astfel, s-au alăturat voluntarilor Radio ZU în centrul istoric al Oradiei, unde, pe lângă donația financiară, au oferit un moment artistic emoționant.
Colinde pentru suflete
Prezenți în „Orașul Faptelor Bune," elevii Liceului Teoretic „Henri Coandă" au încântat publicul cu un repertoriu de colinde tradiționale românești. Vocile lor armonioase au adus spiritul sărbătorilor în inimile celor prezenți, oferind un spectacol muzical ce a subliniat mesajul campaniei: faptele bune și solidaritatea aduc lumină și speranță. 
Atmosfera a fost una magică, iar colindele interpretate de elevi au fost apreciate de cei care s-au oprit să asculte și să sprijine cauza. Energia lor pozitivă și emoția transmisă au fost un adevărat cadou pentru comunitate.
Un exemplu de implicare civică
Participarea liceenilor la această inițiativă caritabilă nu a fost doar un gest de generozitate, ci și o lecție valoroasă despre importanța implicării civice. Profesorii au subliniat că acest gen de activități nu doar că îi ajută pe elevi să înțeleagă mai bine nevoile comunității, dar le și dezvoltă empatia și spiritul de echipă.
„Prin această acțiune, elevii noștri au învățat ce înseamnă să fii alături de cei care au nevoie de ajutor și să contribui la schimbarea pozitivă a comunității. Colindele lor au fost mai mult decât un moment artistic - au fost un mesaj de speranță," a declarat profesorul coordonator.
Impact și recunoștință
Suma strânsă de elevii și profesorii Liceului Teoretic „Henri Coandă" a fost donată integral către cazurile susținute de Radio ZU în „Orașul Faptelor Bune". Aceste fonduri vor fi folosite pentru a oferi sprijin concret celor aflați în situații dificile, de la familii cu probleme financiare până la cazuri medicale urgente.
Gestul elevilor a fost apreciat atât de organizatori, cât și de comunitatea locală, care a recunoscut implicarea și dăruirea acestora. Momentul colindelor a fost o încununare emoționantă a întregii inițiative, demonstrând că sărbătorile devin cu adevărat speciale atunci când sunt trăite prin generozitate.
Concluzie
Liceul Teoretic „Henri Coandă" din Oradea a oferit un exemplu minunat de solidaritate și implicare comunitară. Elevii și profesorii au arătat că, prin gesturi simple, dar pline de suflet, pot aduce o schimbare reală în viața celor aflați în nevoie. Prin faptele lor bune și colindele pline de emoție, aceștia au reușit să transforme „Orașul Faptelor Bune" într-un loc al speranței și al bucuriei autentice.
Felicitări, Liceul „Henri Coandă," pentru lecția de generozitate și spirit comunitar!

Trimite email
miercuri, 5 februarie 2025, 19:05:37 Ora standard a Europei de Est