Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Schimbarea la față a școlilor din comuna Rieni

Joi, 6 august, în sfântă zi de sărbătoare

Schimbarea la față a școlilor din comuna Rieni

Cine vrea poate. Cine nu vrea să muncească găsește motive și scuze! Joi, 6 august 2009, pe șantierul Școlii din Rieni, se muncea în ciuda faptului că era ziua Schimbării la Față a Domnului...
În comuna Rieni, ca și la Tulca, directorul școlii (inst. Liliana Balint) și primarul (prof. Gheorghe Ioan Bota) colaborează foarte bine, iar rezultatele nu pot fi decât cele scontate.

 Noul și tânărul primar al comunei Rieni, dl Gheorghe Ioan Bota (în vârstă de 28 de ani), este, poate, cel mai tânăr primar din județul Bihor. Ca fost director coordonator al școlilor, cel dintâi gospodar al comunei știe cel mai bine care este soarta școlilor și grădinițelor din Rieni, Ghighișeni, Petrileni, Valea de Jos, Sudrigiu și cătunul Cucuceni. Bine intenționat și realist, dascălul din fruntea obștii vrea să facă minuni în „Þara Minunilor”, cu cap, în ordinea priorităților și în măsura finanțărilor.
 Aflat la primul său mandat, primarul vrea trei lucruri de substanță: drumuri asfaltate, apă și canalizare. Nu mult și prost, ci puțin și bun!
 „Avem 8 km de drumuri neasfaltate, drumuri comunale și străzi, din care un kilometru, la Sudrigiu, care este deja asfaltat. Cei 4,1 km de la Rieni-Ghighișeni sunt în fază de licitație, bani obținuți prin H.G. nr. 577, prin Consiliul Județean, de la Ministerul Dezvoltării Regionale și Locuinței. Canalizarea e în derulare, fiind efectuată, dar și plătită, în proporție de 25 la sută, iar până la sfârșitul anului, prin Ministerul Mediului, preconizăm să ajungem la 40-50 %. Rețeaua de apă este introdusă și funcțională, dar avem probleme cu sursa de apă, în special în satele Rieni, Ghighișeni și Valea de Jos. În acest sens, avem depuse proiecte tot la ministerul domnului ministru Vasile Blaga și așteptăm perioada de depunere pe ordonanța nr. 7. Mai mult decât atât, am depus un proiect pe F.E.A.D.R. și așteptăm finanțare pentru diferența de drumuri, apă, Căminul Cultural din Petrileni și Grădinița cu Program Prelungit din Rieni.”
 Observăm că domnului primar îi plac cifrele și calculele exacte, nu degeaba e profesor de matematică.
 „Ieșim mai bine construind, decât să reparăm...”
 În ceea ce privește soarta unităților de învățământ, dascălul din fruntea comunei a comandat, din start, un S.F. (studiu de fezabilitate) pentru toate școlile și un P.T. (proiect tehnic) pentru fiecare școală, pe care le-a depus la Inspectoratul Școlar al județului Bihor. „Aceste proiecte constau în: reparație capitală la Școala din Ghighișeni, construirea unei grădinițe noi la Petrileni, școli și grădinițe noi la Sudrigiu și Valea de Jos. Sunt multe, dar le vom lua pe rând, sistematic. Eu sunt de principiu că dacă avem 3 lei, să-i băgăm într-o școală și să terminăm ceea ce am început, nu să lucrăm pe zece fronturi, fără niciun rezultat. Studiul de fezabilitate ne arată că ieșim mai bine construind, decât să reparăm. Și astfel, nici nu perturbăm buna desfășurare a procesului de învățământ. Ne-am propus ca în fiecare an să rezolvăm câte un obiectiv...”
 Vorbește tânărul primar... ca din Biblie! 
La Școala din Rieni, se execută izolare termică exterioară
Pe muncitori i-am găsit cocoțați pe schele. Ni se spune că sunt pe punctul de a finaliza izolarea termică exterioară, dar mai au multe alte sarcini: de vopsit pazia și gardul, amenajarea de trotuare în jurul școlii, scări și gresie la intrare...
Însoțiți de doamna director, Liliana Balint, aveam să trecem și pe la școlile din Ghighișeni, Petrileni și Valea de Jos. La Ghighișeni se face reparație capitală: consolidat fundație, înlocuirea coarnelor la acoperiș, schimbarea instalației electrice, geamuri și uși termopan, schimbarea pardoselii cu parchet laminat, lambriuri pe coridoare și în sălile de clasă, zugrăveli interioare și exterioare, centrală termică și magazie de lemne. În contrast cu școala-muzeu, aflată în șantier, terenul de sport betonat și împrejmuit pare o bijuterie.
Pe o ploaie  măruntă și deasă, am ajuns și la Petrileni și Valea de Jos. Văzând starea clădirilor, îi dăm dreptate primarului: nu merită reparate, ci reconstruite. Doamna director oftează, regretând situația. „Din păcate, elevii din ciclul primar de la Petrileni merg la școală la Ștei (la un kilometru distanță). Prin urmare, la Petrileni se va reconstrui doar grădinița.”
O înțelegem. A preluat ... ce a găsit, o moștenire groaznică. Speră, însă, că noul primar se va bate și va face tot ce și-a propus. Îl cunoaște ca om de acțiune, luptător și om de cuvânt.
O sală de sport  și 39 de apartamente A.N.L.
Din datele furnizate de ec. Cornelia Bălan, secretara școlii și doamna director, inst. Liliana Balint, aflăm că în cele patru școli (două cu clasele I-IV de la Sudrigiu și Valea de Jos și două cu clasele I-VIII de la Rieni și Ghighișeni) învață 318 elevi, iar cele cinci grădinițe cu program normal (din Rieni, Sudrigiu, Valea de Jos, Ghighișeni și Petrileni) sunt frecventate de 112 preșcolari. De instruirea și educarea copiilor și elevilor din comuna Rieni se ocupă șapte educatoare (institutori), nouă învățători (institutori) și 18 profesori, toți calificați (majoritatea având gradul didactic I și II). Doamna director a ținut să ne mai informeze despre proiectul de parteneriat „Punte între oraș și sat”, derulat cu Școala cu clasele I-VIII „Miron Pompiliu” din Ștei, despre revista „Tinere condeie”, unde sunt publicate rezultatele obținute de șapte premianți ai școlii (Sebastian Bălan – premiul I, Sebastian Popa – premiul II pe țară, Timotei Pantea și Alina Toma - tot premii II, Mădălin Bințu, George Balș și Andreea Guler – trei premii III, în primul semestru al anului școlar 2008 - 2009 (la Concurs 24, „Piticot” și șah) și despre faptul că primăria le decontează transportul (abonamentul) elevilor și personalului navetist din învățământ.
Nu vom încheia acest reportaj fără să nu facem cunoscute două proiecte de viitor pe care dl primar le dorește finalizate în primul său mandat: o sală de sport cu o tribună de 150 de locuri la „granița” dintre Petrileni și Rieni și 39 de apartamente A.N.L. în satul Sudrigiu. (Ovidiu DAN)  
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: Schimbarea la față a școlilor din comuna Rieni.

Trimite email
marți, 3 decembrie 2024, 19:56:18 Ora standard a Europei de Est