Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Prima grădiniță de vară pentru învățarea limbii române

La Grădinița din Biharia

Prima grădiniță de vară pentru învățarea limbii române

Timp de două săptămâni, la Grădinița din Biharia, educatoarea de la secția română, inst. Melinda Filipaș, desfășoară activități didactice de învățare a limbii române cu copiii de la secția maghiară care la toamnă urmează să intre în clasa I, după cum aveam să aflăm de la prof. Vad Marta, directorul Școlii cu clasele I-VIII „Gáspár András” din Biharia.

 La activități s-au înscris peste 20 de copii, viitori școlari, dar nu numai. Miercuri (5 august 2009), spre exemplu, în cele două săli unde se desfășurau activitățile pe ateliere de lucru, participau și frați mai mici și mai mari (chiar școlari), care doresc să învețe limba română.
 Educatoarea („vrăjitoare”) sfințește locul
 Melinda este genul de dascăl cu har, născut nu făcut, cu dragoste de profesie și copii, „apostolul” care sfințește locul, vrăjește și cucerește din priviri. De dragul ei, vin la „cursuri” să învețe să vorbească românește nu numai copiii ajunși la vârsta școlară, ci și frați ai lor, mai mici, dar și mai mari, școlari (în clasa a II-a). Prin joc și cântec, prin tot felul de activități didactice, plăcute și antrenante, Melinda îi pune în situația să converseze în românește, folosind un arsenal întreg de materiale didactice pe care le utilizează cu bune rezultate în cursul anului școlar la grupa sa mixtă de la secția română.
 La ora vizitei noastre (11.37), în cele două săli de grupă ale fluturașilor, i-am găsit pe Nandi, Kristof, Arnold și Norbi, care jucau „Piticot”, Zsanette, Heni, Kristof, Sebi și Bety, colorând o vază cu flori de vară, Andris, Arnold și Roland potriveau piesele jocului de puzzle, iar în sala alăturată, în sala de jocuri și jucării, Antonia, Viki, Beata, Fanny, Zsolti, Krisztian, Alex, Robi... construiau din piesele lego.
 După ora 12.00, au început să sosească părinții, bunicii și frații mai mari să-i ia acasă, dar copiii nu se lăsau duși. Unii ar fi dorit să mai rămână. Încântați de activitățile desfășurate și de lucrările executate, unii au ținut să-și prezinte (și să ne prezinte) „operele”.
 „Mă bucur de bucuria lor, de interesul pe care îl arată pentru activitate noii mei copii, „fluturașii” grupei mele fiind în vacanță. În cele aproape două săptămâni, i-am învățat trei poezii și patru cântece, iar la sfârșit, fiecare copil va pleca acasă cu portofoliul său de lucrări (desene și alte planșe, fișe de lucru). Programul unei zile este bogat și variat, adaptat condițiilor și copiilor. Între 8.00 și 9.30, avem activități alese: convesație, ghicitori, jocuri de rol (De-a educatoarea, De-a vânzătoarea), jocuri de masă (Alege imaginea care urmează), activitate cu fișe de lucru... De la 9.30 la 10.00, în cadrul întâlnirii de dimineață, dăm frâu liber povestirii pe diferite teme. E un moment de verificare și consolidare a ceea ce au învățat în ziua precedentă. Verificarea cunoștințelor dobândite se face printr-o poezie sau ghicitoare, dar și prin jocuri de mișcare, cu cântec (gimnastica de dimineață). După micul dejun, intrăm în activitățile comune sau frontale: educarea limbajului, prin discuții libere pe tema rechizitelor școlare... Vorbind cu ei despre școală, zilele trecute, i-am dus să vadă cum arată o sală de clasă (la clasele I-IV). Tot pentru educarea limbajului, memorizăm și povestim. Le-a plăcut mult când am dramatizat „Ridichea uriașă” și „Pinocchio”, iar activitățile matematice, de reactualizare și consolidare a numerelor (cifrelor) și numărării în intervalul 0-10 i-au bucurat la fel de mult ca și cântecele. Jocul numerelor, cu jetoane, bețișoare, jucării și creioane îi atrenează și îi determine să se exprime oral. Tot din cadrul activităților comune fac parte și activitățile practice, plastice și muzicale...”
 Melinda vorbește ca un dascăl-jurist (ce este). „Disertația” a fost urmată de o invitație - să vedem expozițiile cu lucrări (desene, colaje și picturi, alte planșe), activități la care copiii au colorat, au decupat, au lipit, au pictat, au asamblat, au modelat...
  Expozițiile și portofoliile sunt cărțile de vizită ale copiilor, dar și calificativul de excelent al educatoarei, un model de dascăl cu chemare! (Ov. D.)
P.S. Pentru mai multe poze (77 de poze), accesați Galeria foto: Prima grădiniță de vară pentru învățarea limbii române.

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 12:47:08 Ora standard a Europei de Est