Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

În căutarea sufletului românesc, la Școala Gimnazială Nr. 11, Oradea

1 Decembrie, Ziua Națională a României

În căutarea sufletului românesc, la Școala Gimnazială Nr. 11, Oradea

Ziua Națională a României este sărbătoarea sufletului românesc, a fiecărui român care a existat și există dincolo de secole și de provocările istoriei. Data de 1 Decembrie este un timp de meditație la ceea ce înseamnă românitatea, cultura și civilizația românească, un îndemn la unitate. Identitatea națională, psihologia colectivă și specificul românesc reprezintă moștenirea spirituală, transmisă de la o generație la alta.

        Inițiativa Consiliului elevilor de la Școala Gimnazială Nr. 11 din Oradea reflectă conștiința acestei responsabilități civice de a susține dimensiunea românească a existenței prin tradiții și prin recunoștința față de sacrifciile eroilor naționali. Prin sincretismul activităților artistice organizate, cântece patriotice, dansuri, picturi sau creații literare, elevii și-au propus să surprindă bogăția și diversitatea spiritului românesc. 
          Creațiile artistice realizate de elevi sunt cuprinse într-o expoziție plină de culoare și semnificație, reflectând mândria și respectul pentru valorile și tradițiile românești. Expoziția cuprinde picturi și desene inspirate de peisajele României, eroii și simbolurile naționale. Nu lipsesc, însă, nici desenele inspirate din portul popular și motivele tradiționale. În cadrul expoziției pot fi admirate lucrări realizate de elevele: Ardelean Antonia, Ciucioiu Iulia, Vancea Alexia, Șerban Iulia, Ghib Izabela, Licsman Antonia, Lucaci Sara.
           Demersul elevilor organizatori a fost susținut atât de conducerea școlii, reprezentată de domnul director Ciuciu Adrian-Călin și de doamnele director adjunct Galutz Carmen și Lucaciu Ramona, cât și de ceilalți elevi și îndrumătorii lor. Sălile decorate în spirit național, creațiile artistice, costumele tradiționale, dar mai ales bucuria au îmbrăcat școala noastră în straie de sărbătoare. Programul artistic a fost prezentat și nuanțat de doamna prof. Copil Elena-Daniela.
           Ansamblul „Folclor fără frontiere", coordonat de Hannel Ecaterina și de Jurcă Mihai, a creat o atmosferă festivă prin cântecele cu tematică națională - „Suntem români cu toții", România mea", interpretate de soliștii Mădălina Anton, Răzvan Pargea, Rareș Ferche, elevul școlii noastre, și prin suita de dansuri populare, impresionante prin ritmurile variate și prin autenticitatea costumelor tradiționale. Din acest ansamblu folcloric fac parte cu mândrie și cu valoare câțiva dintre elevii care învață la Școala Gimnazială Nr. 11: Bochiș Daria, Bochiș Alexandra, Chirodea Anisia, Gavriș Cătălin și Zanca Eduard. Inspirați de aceștia, profesori, învățători, elevi s-au unit într-o horă simbolică a destinului nostru național.
            La mulți ani, România!
            Prof. Sotea Adina & Galutz Carmen

Trimite email
joi, 26 decembrie 2024, 14:49:55 Ora standard a Europei de Est