Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
29 ianuarie 2025

Profesorii care nu vin la ore, în vizorul ministrului Educației
Voi iniția în următoarele săptămâni o analiză la nivelul sistemului, să văd cât de răspândită este această practică
Daniel David a anunțat, în cadrul unui interviu pentru Edupedu.ro, că va iniția „în următoarele săptămâni o analiză la nivelul sistemului” în privința profesorilor care nu se prezintă la ore. „În primul rând, aștept sesizări concrete, care, după ce au fost la nivel de director și la inspector, n-au fost soluționate”, a spus acesta.
Raluca Pantazi, Edupedu.ro: Problema, în final, se rezumă așa: Ministerul Educației plătește o parte dintre profesori pe fals în acte, condică semnată în fals, pe ore pe care ei nu le efectuează. Care este mecanismul pe care îl aveți în vedere, ca ministru, pentru a vă asigura că nu plătiți, ca angajator, o resursă umană care nu se prezintă la locul de muncă?
Daniel David: În primul rând, aștept sesizări concrete, care, după ce au fost la nivel de director și la inspector, n-au fost soluționate. Le aștept la nivel de minister. Eu am spus că nu toată lumea trebuie să se adreseze ministrului, dar, după ce ai parcurs acele etape și lucrurile nu au fost rezolvate, te adresezi la nivel de minister. Și, în același timp, voi iniția în următoarele săptămâni o analiză la nivelul sistemului, să văd cât de răspândită este această practică. Simplul fapt că faci această analiză începe să-i conștientizeze pe cei din sistem că ministerul ia foarte în serios acest lucru și se uită. Le stimulez, ca să spun așa, întoarcerea spre calea cea bună.
Raluca Pantazi, Edupedu.ro: În trecut erau inspecții ale directorilor din minister către școli.
Daniel David: Vom face acea analiză de sistem, inclusiv verificări, ca să spun așa, într-o variantă neanunțată.
Informații de context
În luna aprilie 2024, Ligia Deca, ministrul Educației la acea vreme, spunea că în cazurile în care profesorii lipsesc nemotivat de la ore ,,trebuie sesizat inspectoratul școlar și chiar ministerul ca să putem să luăm măsurile necesare”.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
3 ianuarie 2025
Ministrul Educaţiei Daniel David:
Planurile-cadru pentru liceu le voi pune în dezbatere în ianuarie și vom avea și o dezbatere națională. Nu sunt pentru a introduce materii noi peste materii noi, mi se pare o greșeală / Problema noastră majoră ține de faptul că nu știm să predăm bine conținuturile pe care le-am stabilit și manualele nu sunt destul de prietenoase
„Eu voi pune în dezbatere, în luna ianuarie, planurile-cadru pentru liceu, veți vedea materiile care sunt acolo. Competențele importante de multe ori ar trebui să apară ca unități de învățare în cadrul disciplinelor pe care deja le avem, nu ca discipline noi”, a anunțat ministrul Educației, Daniel David. Într-o intervenție la Antena 3, David a declarat că după lansarea în dezbatere a planurilor-cadru pentru liceu (lista cu materiile pe care le vor studia elevii de clasele a IX-a – a XII-a și numărul de ore pe săptămână alocat fiecărei discipline), va organiza și o „dezbatere națională”.
Noul ministru al Educației a precizat că nu este adeptul introducerii de materii noi. „Eu nu sunt pentru a introduce materii noi peste materii noi, mi se pare o greșeală atitudinea din ultimii ani: să avem separat și educație pentru mediu, și educație de sustenabilitate, și educație juridică… Toate acestea sunt importante, dar nu ca materii noi, pentru că tot noi ne plângem apoi că copiii au prea multe ore. Putem avea unități de învațare focalizate pe temele astea. Eu voi pune în dezbatere, în luna ianuarie, planurile-cadru pentru liceu, veți vedea materiile care sunt acolo. Competențele importante de multe ori ar trebui să apară ca unități de învățare în cadrul disciplinelor pe care deja le avem, nu ca discipline noi”, a declarat Daniel David, la Antena 3.

Concursul județean de prim ajutor „Go for Life”

Elevele de la Liceul Teoretic „Henri Coandă” s-au remarcat la

Concursul județean de prim ajutor „Go for Life”

Elevele de la Liceul Teoretic „Henri Coandă" din Oradea au participat la concursul județean de prim ajutor „Go for Life," organizat de SMURD Bihor.

Evenimentul, desfășurat recent, a avut ca scop principal formarea și testarea abilităților de prim ajutor în rândul tinerilor, încurajându-i să se implice activ în gestionarea situațiilor de urgență care pot apărea în viața de zi cu zi. Concursul a atras echipe din mai multe licee din județ, într-o competiție acerbă ce a inclus atât probe teoretice, cât și exerciții practice.
Pregătire și devotament pentru salvarea vieților
Echipa de la Liceul Teoretic „Henri Coandă", din Oradea formată din eleve de diferite vârste și clase, a fost motivată să participe la concursul „Go for Life" datorită dorinței de a contribui la o comunitate mai sigură și de a învăța tehnici de prim ajutor care le pot face utile în situații critice. Pregătirea echipei a inclus sesiuni de instruire conduse de cadrele medicale de la SMURD Bihor, care le-au explicat pas cu pas măsurile de prim ajutor și le-au oferit cunoștințele necesare pentru a putea reacționa corect și eficient în caz de urgență.
Elevele au petrecut săptămâni învățând tehnici fundamentale de acordare a primului ajutor, printre care manevre de resuscitare cardio-pulmonară (RCP), gestionarea hemoragiilor și stabilizarea fracturilor. De asemenea, au învățat cum să comunice calm și clar cu dispeceratul medical în timpul unei intervenții, să evalueze rapid o situație de urgență și să își asume roluri în echipă, pentru a putea colabora eficient în situații reale. Acest antrenament a pus accentul pe dezvoltarea unei mentalități responsabile și pe respectarea protocolului în fața unor situații limită.
Competiția „Go for Life" - Testarea cunoștințelor și abilităților
Concursul „Go for Life" a fost structurat în mai multe etape care au testat atât cunoștințele teoretice, cât și aptitudinile practice ale participanților. Proba teoretică a cuprins întrebări din domeniul primului ajutor, iar echipele au trebuit să răspundă rapid și precis la situații ipotetice de urgență. În cadrul probelor practice, elevele au simulat intervenții pentru diverse scenarii de accidente, precum fracturi, arsuri, hemoragii.
Fiecare probă a fost gândită pentru a reproduce cât mai fidel o situație de urgență reală, iar participanții au fost evaluați de un juriu format din experți SMURD care au urmărit modul de reacție al elevilor, promptitudinea și corectitudinea măsurilor luate, dar și capacitatea lor de a menține calmul și concentrarea în momente de stres. Elevele de la Liceul Teoretic „Henri Coandă" au demonstrat o stăpânire impresionantă a emoțiilor și o coordonare eficientă în echipă, aspecte esențiale în acordarea unui prim ajutor de calitate.
Impactul competiției și rolul educației pentru sănătate
Concursul „Go for Life" organizat de SMURD Bihor nu este doar o competiție între echipe de elevi, ci și o ocazie importantă de educare și conștientizare a tinerilor în privința importanței cunoașterii primului ajutor. Tinerii care participă la astfel de evenimente au posibilitatea de a-și dezvolta abilități esențiale care, la nevoie, pot face diferența între viață și moarte. SMURD Bihor și-a asumat această misiune de a forma o generație responsabilă și informată, capabilă să acționeze rapid în situații critice. Concursul este, astfel, un pas esențial spre o societate mai sigură și mai bine pregătită.
Participarea echipei de la Liceul Teoretic„Henri Coandă" a arătat că educația pentru sănătate joacă un rol central în formarea tinerilor ca cetățeni responsabili și implicați. Elevele au dobândit nu doar cunoștințe valoroase, dar și încredere în capacitatea lor de a face față situațiilor dificile și de a ajuta persoanele aflate în nevoie. Aceste experiențe le vor folosi pe viitor, atât în contexte similare de concurs, cât și în viața de zi cu zi, unde pot fi adevărați salvatori pentru cei din jur.
Concluzii și recunoștință
Concursul „Go for Life" de prim ajutor a oferit elevelor de la Liceul „Henri Coandă" oportunitatea de a-și testa și îmbunătăți abilitățile de prim ajutor într-un cadru competitiv, dar și educativ. Echipa a demonstrat o pregătire solidă și o atitudine demnă de apreciat, punând în practică atât cunoștințele dobândite, cât și valori esențiale, precum empatia, responsabilitatea și lucrul în echipă.
Experiența acumulată va contribui nu doar la dezvoltarea personală a fiecărei eleve, ci și la promovarea unui spirit de solidaritate și ajutor reciproc în cadrul comunității. SMURD Bihor merită aprecierea comunității pentru organizarea acestui eveniment educativ și pentru sprijinul oferit elevilor în dobândirea unor cunoștințe ce pot fi vitale.
Mulțumim tuturor medicilor, paramedicilor și asistenților care s-au implicat în derularea acestui proiect.

Trimite email
miercuri, 5 februarie 2025, 18:53:36 Ora standard a Europei de Est