Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Calitate dorim, atât cadrele didactice, cât și elevii

Calitatea - un atu pentru viitor

Calitate dorim, atât cadrele didactice, cât și elevii

Acest deziderat cuprins în titlu așa restrâns, extins apoi în cadrul triadei școală-familie-comunitate din inițiativa Universității Politehnica Timișoara, Agenția Regională pentru Protecția Mediului Timișoara, Aquatim SA, Retim SA, Tüv Thüringen Karpat s-a reflectat prin diseminarea exemplelor de bune practici și studii de cercetare cuprinse în lucrările din cadrul Simpozionului Calitatea - un atu pentru viitor.

De la Școala Gimnazială „Avram Iancu" din Oradea, la secțiunea cadre didactice a participat prof. Serac Călin și prof. Bondar Zita, având lucrare și la secțiunea elevi, coordonând elevii Vasile Ilinca, Bughiu Ana, Sărmășan Daria, Marian Laura și Costa Alexia. Aflându-se în dublă ipostază, ca manager al unității și prof. la clasă, cunoscând devotamentul cadrelor didactice de la învățământul primar și gimnazial, prof. Călin Serac s-a putut constitui portavocea care să prezinte cu rigori științifice acțiunile întreprinse de școala pe care o reprezintă, pentru a îndeplini standardele la cote maxime. La rigorile științifice, prof. Zita Bondar a venit cu completări pline de sensibilitate artistică.  
Dacă în cadrul prezentărilor la secțiunea destinată cadrelor didactice, imaginea școlii noastre s-a dovedit a fi promovată încât cadrele didactice din toată țara participante au apreciat nota de originalitate creativă a noastră a dascălilor participanți de la școala noastră, la rândul nostru am avut deosebita plăcere să coordonăm echipele de elevi care sârguincioși, în cadrul cercetării lor au evidențiat că educația de calitate nu presupune doar transmiterea de cunoștințe, ci și construirea unor relații bazate pe încredere, empatie și sprijin emoțional. În acest sens, s-au identificat trei concepte-cheie care, în viziunea elevilor, definesc o educație de calitate: Simpatia, Sociabilitatea și Slujirea. De asemenea, au subliniat importanța unui stil de viață echilibrat, care include obiceiuri sănătoase și organizarea eficientă a timpului, pentru a sprijini atât performanța școlară, cât și bunăstarea fizică și mentală. Astfel, s-a ajuns la concluzia, că educația nu este doar despre ceea ce elevii învață în școală, ci și despre cum să se îngrijească de ei înșiși, de sănătatea lor. Desigur, din mulțimea elevilor care au participat la studii de cercetare,  au fost selectați elevii care participând la simpozion să-și prezinte lucrarea. În spatele lor se află echipa de elevi, așa-ziși tehnicieni, care s-au ocupat de sonorizare și buna calitate a redării prezentărilor din cadrul simpozionului, a căror nume deși nu sunt pomenite, se știe că le apreciem disponibilitatea și seriozitatea, fără de care, nu puteam desfășura activitatea în condiții optime.
În ce ne privește pe noi, cadre didactice, cu modestie admitem că în tendința spre calitate suntem plini de râvnă, încât eșecurile le considerăm ca trepte indispensabile de trecut spre a atinge succesul, cunoscând răspunsul lui Einstein, căruia în timp ce era preocupat de inventarea becului, un jurnalist i-a adresat întrebarea de ce nu abandonează, dacă are atâtea eșecuri, la care a afirmat că este convins de faptul că prin fiecare eșec se apropie mai mult de obținerea cu succes a invenției al cărui rezultat și-a propus. Noi, cadrele didactice de la școala noastră nu suntem nici pe departe perfecți, dar chiar dacă nu trâmbițăm, ducem lupte uriașe cu noi înșine spre a atinge calitatea, încât să putem fi exemple de urmat, atât în viața personală, cât și profesională. Avem rezultate temporare chiar și de lungă durată în drumul spre calitate și acestea ne servesc imbold spre a cere calitate și elevilor noștri. Un cadru didactic din țară, a ales să prezinte calitatea ca standard cerut în domeniul chimiei condimentând prezentarea prin povestirea unei secvențe amuzante de pe parcursul studiului de cercetare, când elevii după ce pe parcursul zilei au tras atât de mult ca să obțină ceva de calitate, încât cercetarea extinzându-se după miezul nopții au ajuns să converseze Eu perfect compus, Tu perfect compus... oboseala spunându-și cuvântul. E uman să avem limite, deci, nu putem dintr-odată în aceeași zi să devenim perfecți, decât doar conjugând verbul perfect. Trebuie să recunoaștem că suntem creaturi perfecte ieșite din mâna Creatorului, dar dacă nu  am ținut și nu ținem cont de manualul nostru de utilizare, degeaba ne biciuim organismul, că perfecți mai repede nu devenim, ci poate riscăm să nu atingem niciodată calitatea, dacă organismul ar claca. La partea întrebări-răspunsuri, elevii noștri au dat dovadă de faptul că nu numai teoria au însușit-o, ci au practică în citirea detaliată a etichetelor produselor, în renunțarea la junkfood-uri, zahăr și altele dăunătoare organismului. Deci, atât cadre didactice, cât și elevi ai școlii noastre, calitate dorim și la asta, Doamne-ajută!
Prof. Bondar Zita

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 08:29:48 Ora standard a Europei de Est