Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Melisa Mihocaș, Carina Jurcuț și Rareș Buzle - premiul III la Concursul național de comunicări științifice

Un premiu național de excepție care ne onorează!

Melisa Mihocaș, Carina Jurcuț și Rareș Buzle - premiul III la Concursul național de comunicări științifice

Consemnăm un nou succes remarcabil obținut de trei elevi ai Colegiului Tehnic „Mihai Viteazul" din Oradea, care demonstrează că educația tehnologică și pasiunea pentru știință ne pot aduce satisfacții deosebite și rezultate de excepție.

Melisa Mihocaș, Carina Jurcuț și Rareș Buzle, din clasa a 10-a E, la profilul Tehnician analize produse alimentare, au obținut premiul 3 la prestigiosul Concurs național de comunicări științifice pentru elevi și profesori la chimie, ce a avut loc în perioada 15-16 noiembrie 2024, la Universitatea Valahia din Târgoviște. Concursul, aflat sub egida Ministerului Educației, a fost organizat în colaborare cu Societatea de Chimie din România și Inspectoratul Școlar Județean Dâmbovița.
În cadrul comunicărilor științifice, elevii noștri au prezentat lucrarea lor de cercetare intitulată „Impactul reacției Maillard asupra calității organoleptice a biscuiților", un subiect fascinant ce se încadrează în domeniul chimiei alimentare. Studiul lor s-a concentrat pe una dintre cele mai importante reacții chimice din industria alimentară - reacția Maillard, care are un impact semnificativ asupra caracteristicilor senzoriale ale produselor de panificație.
Activitatea de cercetare a fost coordonată cu dedicare de către doamna profesor dr. ing. Marinela Filip și domnul profesor ing. Mihai Molnar, care le-au ghidat pașii în explorarea acestui proces chimic esențial. Reacția Maillard, un proces ce implică interacțiunea dintre zaharuri și aminoacizi, este responsabilă pentru dezvoltarea aromei, culorii și texturii produselor alimentare, iar scopul cercetării elevilor a fost acela de a înțelege mai bine cum aceasta influențează calitatea biscuiților.
„Am dorit să investigăm în ce mod reacția Maillard influențează gustul, aroma, textura și culoarea biscuiților, contribuind astfel la obținerea unui produs finit cu proprietăți organoleptice superioare. Ne-am bucurat de fiecare pas al acestei cercetări și am fost încântați să vedem cum știința și tehnologia pot contribui la îmbunătățirea calității produselor pe care le consumăm zilnic", susține Elisa.
Lucrarea lor nu doar că a impresionat juriul prin originalitatea și relevanța subiectului, dar a demonstrat și faptul că știința poate face diferența chiar și în domeniul alimentar. Aplicând principiile chimiei, acești tineri talentați au reușit să ne ofere răspunsuri la întrebări importante legate de procesul de fabricare a alimentelor și de îmbunătățire a calității lor.
Melisa Mihocaș, Carina Jurcuț și Rareș Buzle au demonstrat nu doar cunoștințe teoretice solide, ci și un spirit de cercetare activ, dornici să aprofundeze relația dintre chimie și tehnologia alimentară. Participarea lor la acest concurs le-a oferit o platformă pentru a-și prezenta munca în fața unor profesioniști în domeniu și a contribuit la consolidarea unui nou capitol din carierele lor științifice.
Îi felicităm pentru realizările lor deosebite și pentru faptul că, prin munca lor, aduc un omagiu științei și educației de la Colegiul Tehnic „Mihai Viteazul". De asemenea, mulțumim cadrelor didactice care i-au ghidat și au contribuit la acest succes, care, prin dedicare și pasiune, formează viitorii specialiști în domeniul tehnologiilor alimentare.
Vă invităm să descoperiți alături de noi cum știința și tehnologia armonizează în procesul de învățământ, în fiecare lecție și aplicație, în experimentele efectuate, în deprinderea meseriei, ca brățară de aur.
Marinela Filip

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 08:26:03 Ora standard a Europei de Est