Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Sărmăluțele în dovleac, creația echipei C.T. „Mihai Viteazul” la Festivalul „D ale porcului, ediția 2024”

O poveste a gusturilor tradiționale

Sărmăluțele în dovleac, creația echipei C.T. „Mihai Viteazul” la Festivalul „D ale porcului, ediția 2024”

Pe 10 noiembrie 2024, echipa Colegiului Tehnic „Mihai Viteazul" a participat cu entuziasm la Festivalul-concurs „D'ale porcului", ediția 2024, care s-a desfășurat în parcarea Era Park din Oradea. Deși vremea a fost răcoroasă, atmosfera a fost una de sărbătoare, iar echipa școlii a avut ocazia să prezinte publicului o gamă variată de preparate tradiționale din carne de porc, dar și un preparat special, gândit și realizat cu multă dragoste și pricepere.

Sub îndrumarea „masterchef-ului" nostru, Lavinia Popa și cu ajutorul elevilor talentați - Hamouch Alina, Cioara Fabian, Dandi Darius și Riț Cristian - echipa a reușit să creeze un preparat inovativ, care a captat atenția nu doar a juriului, ci și a vizitatorilor veniți să savureze deliciile concursului. Preparatul special, un amestec de tradiție și inovație, a fost o adevărată poveste culinară: sărmăluțele în foi de varză dulce coapte în dovleac plăcintar, asezonate cu ciolan bine rumenit.
Acest preparat a fost gândit cu un scop precis: să adune în fiecare mușcătură esența toamnei și a iernii, reunind aromele și ingredientele specifice celor două anotimpuri. Dovleacul plăcintar, simbol al toamnei, a fost ales pentru a găzdui sărmăluțele cu carne de porc, iar în interiorul acestora se ascundeau gusturi autentice de varză dulce, carne fragedă și condimente care evocau amintirile iernii. Ciolanul de porc, rumenit cu răbdare și atenție, a completat perfect acest tablou culinar, aducând o notă de sărbătoare și o textură crocantă care se potrivea de minune cu restul preparatului.
Pe lângă această capodoperă culinară, echipa a mai pregătit și alte preparate tradiționale care au făcut senzație printre participanți: cârnați, caltaboși ca la mama acasă, toroș, frigărui, piftie cu legume și pulpă de porc. Acestea au fost realizate cu grijă, respectând rețetele transmise din generație în generație, aducând astfel un omagiu tradițiilor culinare din zona noastră.
Preparate cu suflet, pline de savoare și autenticitate, toate aceste mâncăruri au fost apreciate nu doar de juriul format din profesioniști în gastronomie (Chef Emanuel Mocan , M.A.C. Cerasela Lungu, Chef Nina Rus,  arheolog culinar Mircea Groza, Pastry Chef Flavian Dobre, Chef Ciprian, Chef Alexandru Șandrău, Chef George Furdui și Adina Marciuc - reprezentant Comtim), dar și de vizitatorii care au venit să le savureze. Toate eforturile echipei C.T. Mihai Viteazul au fost răsplătite cu un premiu I, un rezultat binemeritat, ce a reflectat nu doar calitatea preparatelor, ci și munca în echipă și pasiunea cu care au fost realizate.
În spatele fiecărei rețete se află o muncă de echipă, dar și o dorință de a promova învățământul tehnologic și profesional dual. Concursul a fost, astfel, o oportunitate de a arăta publicului și juriului nu doar abilitățile elevilor și ale profesorilor, ci și legătura strânsă dintre tradiție și educație. Fiecare elev a învățat nu doar cum să pregătească mâncăruri delicioase, dar și cum să lucreze împreună, să își coordoneze eforturile și să aducă în față rețete care sunt o adevărată comoară a patrimoniului culinar local.
Felicitări tuturor celor implicați în acest proiect frumos! Fiecare membru al echipei - Chiș Marian Dragoș, Dandi Darius, Ciora Fabian, Riț Cristian, Pora David, Șandor Levi, Tăședan Rareș, Hamouch Alina, Maia Călin, Ghemiș Iasmina, Buibaș Ioana, Bodea Cristina, Tătar Bogdan, Popa Andrea, Pintea Marina, Piko Denis, Fordan Ana, Manici Nicole, Bodogai Diana - a dat dovadă de dedicație și profesionalism, iar profesorii coordonatori, director, prof. dr. Filimon Ruben, director adjunct Filip Marinela, Popa Lavinia, Cadar Otilia, Dicu Florentina, Negruțiu Dora, Bucșa Daniela, Perțe Adina, Chipurici Crina, Radu Florica, Boja Mariana, Tipi Izabella și Gavriș Patricia, au ghidat elevii cu răbdare și pasiune pentru meseria lor.
Mulțumiri organizatorilor și tuturor celor care au susținut echipa C.T. ,,Mihai Viteazul", iar acest premiu este o dovadă a potențialului remarcabil al elevilor noștri, care, pas cu pas, duc mai departe tradițiile și cunoștințele din domeniul gastronomiei.
Director adjunct Marinela Filip

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 08:20:51 Ora standard a Europei de Est