Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Studenți orădeni, viitori antreprenori, în vizită la Faist Mekatronic

Proiectul „Dezvoltarea durabilă a antreprenoriatului studențesc în Universitatea din Oradea”

Studenți orădeni, viitori antreprenori, în vizită la Faist Mekatronic

La cererea studenților implicați în proiectul „Dezvoltarea durabilă a antreprenoriatului studențesc în Universitatea din Oradea", desfășurat sub egida Societății Antreprenoriale Studențești a Universității din Oradea (SAS - UO), echipa de proiect a organizat o vizită la compania multinațională Faist Mekatronic Oradea.

O reprezentantă a gazdelor, Florina Hanga, le-a spus studenților că grupul Faist este „o companie unde sunt aplicate cele mai avansate și inovatoare tehnologii de producție, deținătoare a unor facilități de producție în 30 de țări din întreaga lume". Reprezentanța orădeană a multinaționalei furnizează, din anul 2005, piese turnate din aluminiu, cu înaltă precizie de prelucrare mecanică și tratament de suprafață, pentru infrastructură telecom și industria auto. Apoi, directorul general, Marius Marcu, le-a vorbit studenților, spunându-le că, „prin multă muncă, perseverență și ambiție pot reuși în orice companie din această lume". Studenții orădeni au intrat și în zona de producție, unde le-au fost prezentate procesele și echipamentele de lucru.
„A fost o vizită instructivă pentru a trezi studenților noștri interesul pentru antreprenoriat, cât și pentru eventualitatea găsirii unui loc de muncă în cadrul acestei companii ori a unor stagii de  intership-uri", spune ș. l. dr. ing. Mihaela Novac, coordonatoarea proiectului.
„Vizita la această importantă companie orădeană a fost instructivă și interesantă. Este o experiență nouă pentru mine. În viitor, sper să mai avem parte de astfel de oportunități, consider eu, importante pentru cariera oricărui tânăr", spune Vasile Meze, student al Universității din Oradea.
Și de această dată, alături de studenți, au fost cadrele didactice: ș. l. dr. ing. Mircea Pantea, împreună cu ș. l. dr. ing. Mihaela Novac, coordonatoarea proiectului, ambii de la Facultatea de Inginerie Electrică și Tehnologia Informației. (B.C.)


Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 08:23:22 Ora standard a Europei de Est