Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Clubul de Robotică al Universității din Oradea a participat cu succes la competiţia internaţională Robochallenge București

În perioada 1-3 noiembrie,

Clubul de Robotică al Universității din Oradea a participat cu succes la competiţia internaţională Robochallenge București

București, 4 noiembrie 2024 - Universitatea din Oradea a fost reprezentată de Clubul de Robotică al universității la cea de-a 15-a ediție a competiției Robochallenge București.

Sub îndrumarea Facultății de Inginerie Managerială și Tehnologică (FIMT), Departamentul de Robotică și Mecatronică, clubul a participat la cea mai mare competiție de robotică din România, desfășurată între 1 și 3 noiembrie 2024, alături de peste 1.250 de participanți din 25 de țări. Competiția este renumită pentru diversitatea probelor și nivelul ridicat al competiției.
Clubul de Robotică al Universității din Oradea a fost reprezentat de un total de 19 membri: opt studenți, 10 elevi de liceu și un cadru didactic. Participarea a fost posibilă cu sprijinul sponsorilor clubului: Golde Oradea, Celestica, EBM Papst și Comau.
Echipele participante din cadrul Clubului de Robotică al Universității din Oradea au fost:
Echipa TOR: Gavriș Mihnea, Darbaj Mahmoud, Țicărat Raul (anul 3, FIMT, specializarea Robotică în limba engleză), Gal Oana și Gavruța Sebastian (anul 2, masterat Advanced Mechatronics), Ciobanu Antonia (anul 1, FIETI, specializarea Calculatoare) și Brata Mario (elev clasa a 12-a, Colegiul Național ,,Onisifor Ghibu").
Echipa Robofy: Hidvegi Letiția și Hidvegi Roland (anul 4, FIMT, specializarea Mecatronică).
Echipa DARK: Roman Rareș, Dogar Sergiu (elevi clasa a 12-a, Colegiul Tehnic ,,Mihai Viteazul"), Bacioiu Bianca (elev clasa a 11-a, Colegiul Național ,,Emanuil Gojdu"), Lăcătuș Erik (elev clasa a 11-a, Colegiul Național ,,Onisifor Ghibu").
Echipa Holy Braincell: Urs Casian (elev clasa a 12-a, Colegiul Tehnic ,,Traian Vuia"), Cristina Andor, Iulia Roseanu, Erik Bunea și Eric Stanciu (elevi clasa a 10-a, Colegiul Național ,,Mihai Eminescu").
După trei zile de competiție intensă, echipa DARK a obținut locul 3 la proba Humanoid Robot Triatlon, iar echipa TOR s-a clasat pe locul 4 la proba Humanoid Sumo. De asemenea, echipa TOR a trecut de faza de selecție la proba Mega Sumo, ajungând până la rundele eliminatorii.
„Suntem extrem de mândri de realizările tinerilor noștri, care au demonstrat încă o dată dedicarea și talentul lor în acest domeniu inovator. Robochallenge este o platformă excelentă pentru a testa abilitățile și pentru a interacționa cu cei mai buni din întreaga lume", a declarat coordonatorul Robotics Club Oradea, dr. ing. s.l. Flaviu Birouaș.
În prezent, Clubul de Robotică al Universității din Oradea se pregătește pentru următoarea provocare: competiția internațională Robotex din Estonia, cel mai mare concurs de robotică din Europa, unde membrii clubului își propun să reprezinte din nou universitatea la cele mai înalte standarde. (Flaviu Birouaș)

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 13:29:57 Ora standard a Europei de Est