Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Liceul Tehnologic ,,Constantin Brâncuși”, Oradea, se numără printre şcolile partenere

Programul Proiectului de Acțiune Climatică atinge 5 milioane de participanți

Liceul Tehnologic ,,Constantin Brâncuși”, Oradea, se numără printre şcolile partenere

În octombrie 2024, un număr record de peste 5 milioane de tineri cu vârsta între 5 și 22 de ani din 172 de țări s-au reunit virtual în Proiectul Climate Action (CAP), un program gratuit și interactiv creat de educație non-profit Take Action Global (TAG). Această mișcare globală, virtuală de schimb, dă putere studenților să devină activiști pentru schimbările climatice și să ia măsuri pentru a ne proteja planeta!

Împuternicirea tinerilor prin învățarea colaborativă!
Acum, la al cincilea an, C.A.P. se mândrește cu susținerea liderilor mondiali și a experților în mediu precum Dr. Jane Goodall, președintele Mary Robinson a Irlandei și astronautul Leland Melvin. Proiectul, creat împreună cu WWF Internațional, NASA și Națiunile Unite, oferă studenților acces la:
● Resurse de înaltă calitate, aliniate la curriculum: traduse în peste 15 limbi, aceste materiale oferă profesorilor instrumentele pentru a ghida discuțiile antrenante privind schimbările climatice.
● Rețea globală și schimb virtual: studenții se conectează cu colegi din medii diverse, stimulând dialogul intergenerațional și lărgind perspectivele.
● Învățare orientată spre acțiune: Participanții dezvoltă și implementează soluții reale pentru schimbările climatice, promovând un sentiment de acțiune și de împuternicire.
Rezultate record și impact de durată
C.A.P. de anul trecut a înregistrat o implicare fenomenală a studenților:
● 66.514 acțiuni de carbon și 6.007 acțiuni de schimbare (luați legătura cu guvernul etc.). Total: 72.521 de acțiuni, documentate prin aplicația EarthProject.
● 2.334.601 copaci au fost plantați ca parte a inițiativelor conduse de studenți.
„Schimbările climatice necesită o acțiune globală, iar tinerii sunt lideri", spune dr. Jennifer Williams, co-fondatoare Take Action Global și coautor al Proiectului Climate Action. „Acești studenți nu doar învață despre schimbările climatice, ci modelează în mod activ un viitor mai durabil". 
Acest proiect își propune să schimbe comportamentul și mentalitatea, dar a avut câteva efecte secundare neașteptate: am reușit să aducem schimbare în guvern și societate. Proiectul nostru a dus  mii de rezultate puternice.
Repere locale
Elevii Liceului Tehnologic ,,Constantin Brâncuși" Oradea au contribuit la acest proiect, identificând cauzele și efectele schimbărilor climatice, au acționat pentru un mediu mai bun prin actiuni de igienizare, plantare de copaci, monitorizarea prin aplicatia Earth Project a amprentei de carbon asupra mediului, căutarea de soluții pentru un mediu mai curat.
Alăturați-vă Mișcării!
Educatorii și studenții din întreaga lume sunt invitați să participe la următorul Proiect Climate Action.
Vizitați https://www.climateactionproject.org/ pentru mai multe informații și resurse.
„Viitorul aparține tinerilor precum cei care participă la Proiectul Climate Action. Devotamentul și soluțiile lor inovatoare oferă speranță pentru o lume mai durabilă". - Dr. Jane Goodall, DBE, fondator al Institutului Jane Goodall și mesager al Păcii al ONU
Despre Take Action Global
Take Action Global (TAG) este o organizație non-profit de frunte care dă putere educatorilor și studenților (K-12) prin educația privind acțiunea climatică. În ultimii șase ani, Proiectul Climate Action al TAG a ajuns la peste 5 milioane de studenți și educatori din peste 170 de țări. TAG colaborează cu experți internaționali, lideri mondiali și organizații precum ONU, WWF, NASA, LEGO, Cartoon Network și Institutul Jane Goodall.
Aflați mai multe: https://www.climateactionproject.org
Monica Nistor,
Prof. coordonator

Trimite email
vineri, 3 ianuarie 2025, 01:07:57 Ora standard a Europei de Est