Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Verdele din Săptămâna verde

La Școala Gimnazială ,,Avram Iancu” din Oradea

Verdele din Săptămâna verde

Săptămâna Verde la clasele de gimnaziu de la Școala Gimnazială ,,Avram Iancu" din Oradea, a fost o săptămână în care mai multe cadre didactice și elevi au defilat pe holul școlii și în sala de clasă desfășurând diverse activități specifice pe tema biodiversității, sănătății etc. îmbrăcați în culoarea verde din cap până în tălpi.

Culoarea verde, se știe că reprezintă culoarea speranței, așa că, voie bună nelipsită de muzică a fost, așa cum a intrat în tradiția școlii și anul acesta prof. muzică creând Imnul dedicat Săptămânii Verzi 2024, care a fost intonat cu mare drag de către clasele de elevi de gimnaziu, spre bucuria lor și nu numai!
Au fost clase care au ales să fie acoperiți de culoarea verde, petrecând câteva zile în excursie în mijlocul naturii verzi, fie cu cazare pe timp de noapte, fie doar excursii de o zi. Interesant era faptul că, deși în plină toamnă, natura încă era caldă, primitoare, verde și de abia apoi s-a răcit, a suflat vântul și frunzele îngălbenite au început să cadă una câte una. 
Poate un specific aparte al Săptămânii Verzi reprezintă faptul că la noi nu numai s-a cântat despre faptul că plantăm pomi, ci având livada proprie, elevii de gimnaziu chiar au plantat meri și  pruni, prin asta contribuind la amenajarea spațiului verde, ca sursă importantă de oxigen.
Ultima zi din Săptămâna Verde era una, pe care mai multe clase de gimnaziu așteptau curioși să vadă ce le-ar aduce, deoarece, știam doar că după vreo 40 minute de mers în convoi pe jos vom ajunge la adăpostul câinilor. Cum mersul pe jos face piciorul frumos, nimeni nu s-a opus acestei inițiative. Au fost locuri unde, în șir indian am traversat în mijlocul naturii, fiecare profesor și bibliotecara școlii având în supraveghere grupul lor de elevi. De aceea, când am ajuns în larg, să vedem câmpul cu flori, cerul cu soarele auriu, a venit inițiativa să cântăm și așa Imnul Săptămâna Verde 2024 a fost intonat acolo unde îi era destinația adevărată, adică în natură.
Așa, îmbinând activitățile practice cu cele utilizând tehnologia modernă, cadrele didactice de la gimnaziu ținând cont de nevoile speciale ale elevilor, au aplicat strategii didactice specifice acestei săptămâni, lucrând cu ei frontal, pe grupe, în duet și individual implicându-i în activități. Personal, am creat RED-uri care s-au dovedit activități interesante și atractive pentru elevi. Am inclus, ca de obicei și mici degustări, pentru a disemina ce am acumulat despre sănătate în cadrul voluntariatului. Adică, i-am atras să descopere ce înseamnă hrana sănătoasă constând în fructe, cereale și semințe, separat consumând la altă masă legumele. Activitățile din această săptămână desigur, nu pot fi amintite detaliat, dar ca să aveți idee, am creat un videoclip de promovare, care poate fi de un succes răsunător, dacă-l dați mai departe!    
Prof. Bondar Zita,
Școala Gimnazială „Avram Iancu" Oradea    



Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 17:55:09 Ora standard a Europei de Est