Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Cămin și cantină la Universitatea din Oradea

Campus pentru studenți

Cămin și cantină la Universitatea din Oradea

Universitatea din Oradea anunță lansarea proiectului „Campus pentru studenți - cămin și cantină la Universitatea din Oradea".

Planul Național de Redresare și Reziliență (PNRR) 
Componenta 15 - Educație a Planului Național de Redresare și Reziliență (PNRR), 
Apelul PNRR/2023/C15/MEDU/I17 Construcții infrastructurii universitare pentru campusuri studențești ale viitorului.
Pilonul VI: Politici pentru noua generație
Componenta C15: Educație
Reforma R6. Actualizarea cadrului legislativ pentru a asigura standarde ecologice de proiectare, construcție și dotare în sistemul de învățământ preuniversitar
Investiția 17. Asigurarea infrastructurii universitare (cămine, cantine, spații de recreere)
Titlul proiectului: „Campus pentru studenți - cămin și cantină la Universitatea din Oradea""
Cod e-PNRR 678480857
Beneficiar: Universitatea din Oradea
Perioada de implementare 08.07.2024 - 31.03.2026
Valoarea totală a proiectului este de 41.443.841,51 lei, din care: 
 39.269.829,32 lei este valoarea acordată în cadrul Contractului de finanțare defalcată astfel: 
33.025.793,16 lei - valoare eligibilă din PNRR
6.244.036,16 lei- valoare TVA
2.174.012,19 lei - cofinanțare.
Obiectivul general al proiectului îl reprezintă dezvoltarea rezilienței Campusului Universității din Oradea, prin asigurarea dimensiunii sociale/incluzive a învățământului superior printr-o infrastructură universitară adecvată care va cuprinde soluții de eficiență energetică.
Acest proiect va conduce la îndeplinirea Obiectivului Optimizarea rezilienței campusurilor universitare, prin asigurarea dimensiunii sociale/incluzive a învățământului superior. În ceea ce privește infrastructura universitară, se au în vedere cu precădere investițiile care au o dimensiune incluzivă, pentru creșterea numărului de locuri din cantine și cămine și pentru crearea de spații de lectură și petrecerea timpului liber, dedicate studenților proveniți din medii socioeconomice defavorizate, cu dizabilități, unele minorități etnice sau din familii monoparentale etc, care vor avea prioritate în obținerea unui loc în noile campusuri construite. Locurile de cazare din căminul propus pentru investiție și pentru crearea de spații de lectură, vor fi dedicate în mod deosebit studenților proveniți din medii socioeconomice defavorizate, cu dizabilități, unele minorități etnice sau din familii monoparentale etc, care vor avea prioritate în obținerea unui loc în noul cămin și care se preconizează că vor fi de peste 50% din locuri destinate acestor categorii de studenți. De asemenea prin investiția în noua cantină ne propunem și creșterea numărul de locuri de servire a mesei.
Obiectivele specifice ale proiectului sunt:
construirea unui cămin nou în cadrul Campusului A al Universității din Oradea, cu regim de înălțime P+3E, având o suprafață desfășurată de 3.837.99 mp cu 76 camere duble, 3 camere triple și două camere pentru persoane cu dizabilități cu câte un loc, rezultând 80 camere cu o capacitate de 153 locuri;
construirea unei cantine noi cu 380 de locuri din care 230 locuri la interior și 150 la exterior cu o suprafață desfășurată de 1.496,03 mp.
Beneficiari direcți ai proiectului sunt:
-Universitatea din Oradea, în calitate de solicitant al asistenței financiare și beneficiar al investiției;
-153 studenți cazați în căminul nou construit al Universității din Oradea din care 2 studenți cu dizabilități;
- 8.396 studenți din afara localității de reședință a universității care vor fi cazați cu prioritate la nou cămin și care vor servi masa în cele 380 locuri din noua cantină.
Rezultatele preconizate ale proiectului:
-153 locuri de cazare în cele 76 de camere din care: 71 camere duble, 3 camere triple și 2 camere pentru persoane cu dizabilități;
-3.837,99 mp suprafață desfășurată pentru căminul nou creat;
-380 locuri în cantină din care 230 locuri la interior și 150 la exterior;
-1.496,03 mp suprafață desfășurată pentru cantină;
-cel puțin 102 locuri de cazare pentru studenții proveniți din medii socio-economice defavorizate, cu dizabilități, unele minorități etnice sau din familii monoparentale etc.
Manager de proiect - Adrian Nicula - director general administrativ 
e-mail: anicula@uoradea.ro 
Universitatea din Oradea, Str. Universităţii nr. 1, tel. +40 259 408 103, fax +40 259 432 789.
https://www.uoradea.ro/Proiecte+Universitatea+din+Oradea 

P.S. Domnule Adrian Nicula, manager de proiect, nu am prea înțeles, la capitolul Beneficiari direcți..., ce se întâmplă și de unde au apărut cei 8.396 de studenți... ? 
Iar mai devreme, la Obiective... se face vorbire despre 80 (
sau 81) de camere cu 153 de locuri (adică: 76, plus 3, plus 2...?), iar la Rezultatele preconizate... 76 de camere cu 153 de locuri...(OviDan)

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 14:06:48 Ora standard a Europei de Est