Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Burse de excelență pentru elevii Colegiului Tehnic „Mihai Viteazul”

Educație cu impact

Burse de excelență pentru elevii Colegiului Tehnic „Mihai Viteazul”

Elevii cu rezultate deosebite de la Colegiul Tehnic „Mihai Viteazul" din Oradea au fost premiați cu burse de excelență în cadrul Conferinței ParentX, organizată pe 26 octombrie la Oradea, sub motto-ul „Educație pentru viitor", un eveniment dedicat părinților, educatorilor și tuturor celor interesați de educația tinerelor generații.

Evenimentul, desfășurat la Teatrul „Regina Maria", a reunit experți și specialiști în educație și dezvoltare personală, care au împărtășit experiențe și cunoștințe de actualitate din cele șapte arii esențiale ale vieții: mental, familial, social, vocațional, financiar, fizic și spiritual. Temele au variat de la relația profundă dintre părinte și copil, iubirea de sine, autenticitate și recunoștință, până la descoperirea potențialului interior al copiilor și la strategii de pregătire a acestora pentru un viitor impredictibil, dominat de tehnologie.
Un moment deosebit al conferinței a fost marcat de prezența matematicianului Andrei Niculae, invitat special, care a avut rolul de a înmâna bursele de excelență elevilor, care au fost selectați nu doar pe baza performanțele academice, ci și pe potențialul lor remarcabil de a depăși obstacolele sociale.
În cadrul acestui eveniment, printre cei premiați s-au numărat și cele patru eleve ale școlii noastre: Andreea Bodea a fost premiată pentru realizările sale excepționale, obținând premiul I la etapa județeană și premiul II la etapa națională la Olimpiada de Tehnologii, specializarea Analiza Produselor Alimentare. Alexandra Chirica a impresionat prin premiul III câștigat la etapa județeană a Concursului național „Știu și aplic". Diana Șandra a fost recompensată pentru premiul I la etapa județeană și mențiune la etapa națională la Concursul de comunicări științifice, disciplina Chimie. În fine, Angela Adelina Granados-Buibaș a fost premiată pentru premiul III la etapa județeană și o diplomă de participare la etapa națională a aceluiași concurs. 
Bursele acordate au o valoare semnificativă, fiecare bursă reprezentând o oportunitate de a participa la cursuri online, special concepute pentru dezvoltarea abilităților esențiale ale viitorului, precum gândirea critică, inteligența emoțională și leadershipul personal.
Participarea noastră la acest eveniment a celebrat nu doar realizările acestor eleve, ci a evidențiat, de asemenea, angajamentul colegiului de a promova egalitatea de șanse în educație. Bursele oferite constituie un pas important în sprijinul viitorului acestor elevi, oferindu-le ocazia de a-și dezvolta potențialul și de a-și urma pasiunile în domeniile alese.
https://www.youtube.com/live/MRnkPjJjcX8
Director, Filimon Ruben & director adjunct Filip Marinela,
coordonatori eveniment


Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 13:37:25 Ora standard a Europei de Est