Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Valorificarea diversității etnice și culturale prin educație muzicală

Proiectul judeţean

Valorificarea diversității etnice și culturale prin educație muzicală

Muzica poate juca un rol esențial în valorificarea diversității multietnice și culturale, fiind un mijloc natural de dialog și integrare, iar într-o lume globalizată această abordare poate ajuta la formarea unor context educațional deschis și tolerant, în care diferențele sunt apreciate și respectate. Pornind de la acest considerent, Liceul de Arte Oradea a inițiat proiectul județean cu tema Valorificarea diversității multietnice și culturale, având ca partener în acest demers Colegiul Național ,,Iosif Vulcan" Oradea.

O primă activitate a proiectului mai sus menționat s-a desfăşurat în data de 22 octombrie 2024 la Colegiul Național ,,Iosif Vulcan". Cu acest prilej, elevi ai Liceului de Arte din Oradea, respectiv Ivanov Rareș, Chiș Giulia, Jurcut-Rat Casiana și Pop Raluca au interpretat melodii din folclorul românesc, coordonați fiind de către prof. Măslină Pop Ancuța Gabriela. Elevii clasei a V-a B, coordonați de către prof. Maria Duma și prof. Popa Teodora  au pregătit cu această ocazie un recital chitară-voce interpretat de către elevele Maria Chis  și Maria Badeu, un dans hip-hop realizat de către elevii Sofia Șuteu , Natalia Opriș, Iulia Butaci, Maria Lăzău și David Colar. Pentru afirmarea tradițiilor culturale românești, Sara Merca, Aniela Crăciun și Ioana Oros au jucat împreună un dans popular din Bihor, iar pentru a promova muzica drept modalitate de exprimare a propriei identități, elevele Carla Banyai și Antonia Lata au pus în scenă un dans contemporan cu mișcări de gimnastică. Elevii de ciclu primar, îndrumați de prof. Angela Clonda au prezentat un cântecel urmat de o melodie interpretată la chitară de către elevul Gondor Andrei. 
Echipa de proiect de la Liceul de Arte este formată din  prof. Bondor Mihaela, în calitate de director și prof. Măslină Pop Ancuța Gabriela - coordonator, Prof. Bonțu Aurica, prof. Mircescu Georgiana, Prof. Bunica Valeria și Prof. Bejan Olga. Echipa de proiect de la Colegiul Național ,,Iosif Vulcan" este formată din director, prof. Simona Martin, prof. Maria Duma, prof. Clonda Angela și prof. Teodora Popa.
Scopul acestui parteneriat este de a stimula creativitatea elevilor prin intermediul muzicii, promovând astfel comunicarea între elevii din diferite școli prin organizarea unor activități extracurriculare. Proiectul se va desfășura în anul școlar 2024-2025, respectiv în perioada octombrie 2024 - iunie 2025, având ca obiective: păstrarea și promovarea tradițiilor culturale, educația interculturală prin muzică, reducerea stereotipurilor și promovarea muzicii ca modalitate de exprimare a identității.
Valorificarea diversității multietnice și culturale prin muzică constituie principalul țel al acestui proiect, pentru ca muzica să devină un limbaj universal de comunicare și înțelegere între oameni din diferite culturi. Muzica reușește să unească indivizi și comunități prin intermediul valorilor, tradițiilor și emoțiilor, oferind o platformă pentru dialog intercultural. Muzica reunește comunitățile, iar cântecele interpretate la sărbători sau evenimente speciale contribuie la consolidarea unui sentiment de apartenență. Atunci când oamenii din medii diferite își împărtășesc tradițiile muzicale, aceasta poate duce la o înțelegere mai profundă și la legături sociale mai puternice. 
Prof. Teodora Felicia Popa


Trimite email
sâmbătă, 23 noiembrie 2024, 09:55:33 Ora standard a Europei de Est

Poza zilei

Conferința anuală ,,Agora”

Ieri, 22 noiembrie 2024, în Aula Albastră a Universității ,,Agora" din municipiul Oradea, s-a desfășurat Conferința anuală ,,Agora" - 2024, cu participarea doamnei rector, conf. univ. dr. Alina Angela Manolescu, a doamnei profesor univ. dr. Adriana Manolescu, președinte fondator, a prorectorilor și decanilor celor două facultăți, cadre didactice universitare, studenți și invitați din partea Primăriei Municipiului Oradea și a Poliției Locale, alți colaboratori ...