Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Proiectul ,,Pași spre viitor”

Sâmbătă, 19 octombrie, la Colegiul Tehnic „Ioan Ciordaș” Beiuș

Proiectul ,,Pași spre viitor”

Sâmbătă, 19 octombrie 2024, Colegiul Tehnic „Ioan Ciordaș" Beiuș a fost gazda proiectului „Pași spre viitor", inițiativă destinată orientării în carieră pentru tinerii cu vârsta între 14-20 de ani și profesorii implicați în educația lor.

Proiectul a fost coordonat de Crina Mihăieș, președinte al Asociației Educa-Teen, care are responsabilitatea de a planifica și defini obiectivele, a coordona activitățile, a monitoriza progresul și a asigura comunicarea eficientă cu toate părțile implicate.
Obiectivele proiectului vizează (pentru tineri): Creșterea gradului de informare despre opțiunile de carieră disponibile *Dezvoltarea abilităților necesare pentru integrarea pe piața muncii *Crearea de relații de mentorat pentru sprijinirea dezvoltării personale și profesionale, iar pentru profesori: Îmbunătățirea competențelor de consiliere și orientare în carieră *Aplicarea metodelor educative inovatoare în procesul de predare *Conectarea mai puternică între educație și cerințele pieței muncii.
În cadrul evenimentului au avut loc o serie de activități interactive, cu participarea unor invitați de seamă, printre care: Patricia Simina Arina Moș (senator P.N.L.), Liana Moruț (inspector școlar pentru proiecte educaționale), Denisa Luca (reprezentant C.C.D. Bihor), Claudia Timofte (președinte Comisie Reglementare și Comunicare, Senatul Universitătii din Oradea), Adrian Ioan Timofte (director Departament Silvicultură și Inginerie Forestieră, Facultatea de Protecția Mediului, Universitatea din Oradea), Adina Popa (reprezentant al Primăriei Municipiului Beiuș), Cighir Claudia-Florina (director C.T. „Ioan Ciordaș" Beiuș), Sabău Ionuț (director adjunct C.T. „Ioan Ciordaș" Beiuș), Alina Lazea  (director adjunct  L.V.P. ,,Nicolae Bolcaș" Beiuș), Halasz Attila (director S.C. Ianateti Impex S.R.L), Filip Barabaș (președinte al A.R.D.T. Oradea), Codruța Bala (specialist Coach), RoboPeda (echipa de robotică L.V.P. ,,Nicolae Bolcaș" Beiuș). 
Participanții au avut oportunitatea să ia parte la diverse ateliere dedicate atât tinerilor, cât și profesorilor.
Ateliere pentru tineri: Cum să realizez primul profit cultivând arbuști fructiferi! (prof. univ. dr. habil. ing. Adrian Timofte & conf. univ. dr. ing. Ruben Budău); Lumea Raspberry Pi (conf. univ. dr. ing. Ovidiu Novac, oferind o introducere în utilizarea tehnologiei accesibile pentru proiecte de programare); Coaching pentru carieră (dr. ing. Mihaela Novac și prof. ec. Claudia-Florina Cighir au prezentat tehnici de autocunoaștere și dezvoltare profesională).
Ateliere pentru profesori: Alegere informată (prof. Daniela Sopota a discutat despre importanța consilierii școlare eficiente), Dezvoltarea competențelor transversale la adolescenți și tineri (prof. univ. dr. Valentin Blândul a subliniat rolul educației non-formale în dezvoltarea acestor competențe).
Atât invitații, cât și participanții au apreciat în mod deosebit implicarea și diversitatea temelor abordate. 
Patricia Simina Arina Moș, senator P.N.L., a declarat: „Este vital să le oferim tinerilor acces la informații și abilități care să le deschidă calea spre succes în carieră. Proiectul „Pași spre viitor" reprezintă un pas important în această direcție".
 De asemenea, Cioloș Ștefan, un participant din grupul țintă a afirmat: „Atelierul despre Raspberry Pi m-a inspirat să mă implic mai mult în domeniul programării și al tehnologiei".
Proiectul este realizat de Asociația Educa-Teen, în colaborare cu Primăria Municipiului Beiuș și Colegiul Tehnic „Ioan Ciordaș", cu sprijinul sponsorilor: Europen Food Internațional, Certinvest, Velta Prod și Aliro Biofunghi.
Mihăieș Crina, președinte al Asociației Educa-Teen

Trimite email
marți, 3 decembrie 2024, 19:11:03 Ora standard a Europei de Est