Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Identitate națională între narațiuni concurente și moștenirea sovietică”

Conferința „Cultura memoriei în Republica Moldova și Ucraina:

Identitate națională între narațiuni concurente și moștenirea sovietică”

Vineri, 25 octombrie 2024, a avut loc conferința „Cultura memoriei în Republica Moldova și Ucraina: Identitate națională între narațiuni concurente și moștenirea sovietică.", organizată de Muzeul Ţării Crişurilor Oradea - Complex Muzeal, împreună cu Facultatea de Istorie, Relații Internaționale, Științe Politice și Științele Comunicării, Centrul de Studii Interdisciplinare Oradea - Chișinău, și în parteneriat cu Consiliul Județean Bihor și Primăria Municipiului Oradea

Conferința, susținută de prof. univ. dr. Igor Șarov, rectorul Universității de Stat din Chișinău, a oferit o analiză a modului în care identitatea națională din Republica Moldova și Ucraina este modelată de tensiunea dintre trecutul sovietic și dorința actuală de consolidare a unei identități independente, adaptată contextului geopolitic actual. La eveniment au luat cuvântul și prof. univ. dr. Gabriel Moisa, managerul Muzeului Țării Crișurilor, și prof. univ. dr. Sorin Șipoș, prorector al Universității din Oradea.
În cadrul conferinței, s-a discutat pe larg despre impactul colectiv al memoriei istorice și principalele momente-cheie ce au marcat evoluția Republicii Moldova și Ucrainei de la perioada leninistă până în prezent. Un accent special a fost pus pe modul în care propaganda rusă continuă să influențeze sfera publică est-europeană, fiind subliniată implicarea acesteia în evenimentele politice recente, precum alegerile din Republica Moldova.
Printre temele abordate s-a aflat și drama regimurilor totalitare care au încercat, prin măsuri sistematice, să distrugă identitatea națională moldovenească, generând repercusiuni ce se simt și astăzi. S-a pus în evidență, de asemenea, rolul crucial pe care intelectualii ar trebui să-l aibă în contextul actual. Într-o perioadă marcată de presiuni și posibilități de manipulare a discursului public, asumarea unui punct de vedere liber devine o provocare, existând riscul ca opiniile exprimate să fie denaturate și instrumentalizate în scopuri politice.
Toate subiectele au fost prezentate într-un context istoric amplu, oferind participanților o perspectivă de ansamblu asupra realităților contemporane din estul Europei. Conferința a reușit să aducă la lumină provocările identitare și culturale cu care se confruntă cele două națiuni vecine, Moldova și Ucraina, în fața unor influențe externe și istorii complexe.

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 14:17:51 Ora standard a Europei de Est