Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Elevii Liceului Teoretic „Henri Coandă

În cadrul programului național ,,Școala altfel

Elevii Liceului Teoretic „Henri Coandă

Recent, elevii Liceului Teoretic „Henri Coandă" din Oradea au avut ocazia să participe în cadrul programului national, „Școala altfel", la o activitate remarcabilă pe tema ,,Să descoperim frumusețile țării", organizată la Salina Turda. Această activitate a fost menită să le ofere copiilor o experiență de învățare diferită, combinând distracția cu educația într-un cadru unic, subteran.

O zi plină de descoperiri
Excursia a început devreme, cu un drum plin de entuziasm și așteptări. Copiii, însoțiți de profesori, au ajuns la Salina Turda, un loc renumit nu doar pentru frumusețea sa naturală, ci și pentru importanța istorică și beneficiile terapeutice. Odată ajunși, elevii au fost întâmpinați de ghizi pasionați, care le-au prezentat istoria fascinantă a minei de sare și a modului în care aceasta a fost transformată într-o atracție turistică de top.
Explorarea subterană
Vizita a început cu o plimbare prin galeriile impresionante ale sălii „Rudolf", unde elevii au putut observa vechile echipamente de minerit și au aflat cum sarea a fost extrasă de-a lungul secolelor. Aceștia au fost uimiți de dimensiunile uriașe ale sălilor și de jocurile de lumini care evidențiau frumusețea salinei.
Activități interactive
Pe parcursul vizitei, elevii au avut ocazia să participe la diverse activități interactive. Au explorat labirintul subteran și au descoperit cum se formează sarea, dar și importanța acesteia în viața de zi cu zi. Au avut parte de prezentări captivante despre istoria salinei, dar și despre ecosistemul subteran.
Un moment deosebit a fost plimbarea cu barca pe lacul subteran, unde copiii s-au bucurat de atmosfera misterioasă și de liniștea care domnea în acel loc. De asemenea, au avut ocazia să descopere alte atracții recreative, precum un teren de minigolf și o roată de observație, toate acestea contribuind la o zi de neuitat.
 Învățare prin experiență
Activitatea nu a fost doar despre distracție; elevii au avut ocazia să își dezvolte abilități de lucru în echipă și să își îmbogățească cunoștințele despre geologie, istorie și protecția mediului. La finalul vizitei, fiecare grup de elevi a avut ocazia să participe la o discuție interactivă, în care au împărtășit ceea ce au învățat și impresiile lor despre excursie.
 O zi de neuitat
La finalul zilei, elevii au plecat acasă cu amintiri de neuitat și cu un bagaj mai bogat de cunoștințe. Această experiență le-a demonstrat cât de important este să înveți dincolo de pereții școlii și să descoperi frumusețea locurilor din jur. Emoțiile și entuziasmul au fost evidente pe chipurile fiecărui copil, care a realizat că învățarea poate fi o aventură captivantă.
Impactul asupra elevilor
Participarea la „Școala altfel" le-a oferit elevilor o oportunitate excelentă de a-și îmbunătăți nu doar cunoștințele teoretice, ci și abilitățile sociale. S-au întărit relațiile dintre colegi, iar spiritul de echipă a fost mai prezent ca niciodată. În plus, această excursie le-a stimulat curiozitatea și dorința de a explora mai multe despre natura și istoria regiunii în care trăiesc.
În concluzie, vizita la Salina Turda a fost un succes, iar elevii de la Liceului Teoretic „Henri Coandă" au avut ocazia să își îmbogățească atât cunoștințele, cât și prieteniile, într-o atmosferă plină de entuziasm și curiozitate. Această experiență va rămâne, cu siguranță, în memoria lor, inspirându-i să continue să exploreze și să învețe despre minunile lumii înconjurătoare.

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 13:35:32 Ora standard a Europei de Est