Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

„Eu și copilul meu!”

Program de formare familială în abilități educative

„Eu și copilul meu!”

„Eu și copilul meu!” este un program de formare familială în abilități educative privind prevenirea consumului de tutun, alcool și droguri, implementat de Agenția Națională Antidrog și Ministerul Educației, Cercetării și Inovării în anul școlar 2009-2010, în unități de învățământ cu clasele V-VIII, din județele Ilfov, Constanța și Bihor.

 La nivel județean coordonarea proiectului este asigurată de către centrele de prevenire, evaluare și consiliere antidrog, alături de centrele județene de resurse și asistență educațională.
 Au fost selectați și vor fi formați câte 30 de consilieri școlari din fiecare județ, care la rândul lor vor selecta între 12 și 15 elevi de clasele a V-a și a VI-a, ai căror părinți vor fi incluși în program.
 Scopul proiectului îl reprezintă creșterea factorilor de protecție în mediul familial și reducerea factorilor de risc în ceea ce privește prevenirea consumului de tutun, alcool și droguri la pre-adolescenții cu probleme de comportament și la copiii proveniți din familii cu statut socio-economic scăzut.
 Acest lucru se realizează prin intermediul îmbunătățirii abilităților educative ale părinților (comunicare, stabilirea de norme, supravegherea comportamentului), întărirea legăturilor familiale și clarificarea atitudinii familiei față de consumul de tutun, alcool și droguri.
 Grupul țintă este reprezentat de 90 de consilieri școlari, precum și 1000 de familii cu copii pre-adolescenți (între 11 și 13 ani), caracterizate de existența părinților la risc (abilități educative și de gestionare familială scăzute) și/sau a copiilor la risc (probleme de adaptare și randament școlar scăzut, probleme precoce sau persistente de comportament, care nu necesită, în mod special, o intervenție terapeutică). Beneficiarii acestui proiect se împart în trei categorii: consilieri școlari, părinți și copii.
Printre obiectivele proiectului se numără: creșterea influenței factorilor familiali de protecție și diminuarea factorilor familiali de risc pentru consumul de tutun, alcool și droguri ilicite, îmbunătățirea abilităților de comunicare eficientă între părinți și copii în vederea eficientizării relației dintre părinți și dintre părinți și copii, diminuarea frecvenței și intensității conflictelor în familie, îmbunătățirea supravegherii comportamentului copiilor, creșterea frecvenței utilizării metodelor de disciplină pozitivă din partea părinților, dezvoltarea abilităților părinților în stabilirea de norme de comportament clare și coerente, exersarea strategiilor de rezolvare eficientă a conflictelor dintre părinți și copii, precum și îmbunătățirea competențelor consilierilor școlari în domeniul consilierii familiale.
 La nivelul județului Bihor, prima sesiune de formare în cadrul acestui proiect a avut loc în perioada 24 – 25 iulie 2009, la hotelul „Padiș” din Băile Felix. (Ilinca Ș.)

 

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 13:44:41 Ora standard a Europei de Est