Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

#ERASMUSDAYS: Fă Europa să strălucească!

Și la Școala Gimnazială ,,Szacsvay Imre” a strălucit Europa cu ocazia zilelor ErasmusDays

#ERASMUSDAYS: Fă Europa să strălucească!

Și Școala Gimnazială ,,Szacsvay Imre" din Oradea a contribuit la strălucirea Europei cu ocazia zilelor #ErasmusDays 2024 prin organizarea unei Conferințe de diseminare a proiectelor Erasmus la nivelul județului Bihor, urmată de o Masă rotundă în cadrul căreia s-a discutat impactul acestor proiecte asupra elevilor, a cadrelor didactice, a părinților și asupra școlii ca instituție.

Vineri, 18 octombrie 2024, școala noastră a avut ca invitați zece unități de învățământ din județul Bihor care au implementat în trecut și/sau implementează în prezent proiecte Erasmus+ și cărora le-am oferit oportunitatea de a disemina rezultatele proiectelor de mobilitate, de acreditare și de parteneriate strategice pentru educație școlară. Invitatul principal a fost doamna inspector școlar general adjunct Kéry Hajnal, care după salutarea invitaților a dat cuvântul celor prezenți și a urmărit cu atenție și curiozitate rezultatele obținute în urma implementării proiectelor. Coordonatorii de proiecte și cadrele didactice participante au fost invitate să adreseze întrebări legate de unele aspecte ivite pe parcursul implementării, iar răspunsurile nu au întârziat să vină din partea colegilor mai experimentați.
Titlurile proiectelor diseminate:
,,Checkmates, Chessmates!- Fostering students' motivation through logic games"- Școala Gimnazială ,,Szacsvay Imre"
Health is child's play- Liceul Reformat Lorántffy Zsuzsanna
Let's revive disappearing crafts of Europe tohether!- Școala Gimnazială ,,Szacsvay Imre"
Școala noastră, Casa noastră - Stop abandonului școlar!- Școala Gimnazială Nr. 1 Tămășeu
Digital culture for the 21st century vocational education- Liceul Teologic Romano-Catolic Szent László Oradea
Ride and Smile - Școala Gimnazială Nr. 1 Curtuișeni
Reduce, Reuse and Recycle in Parimar School (Re3PriS - Școala Gimnazială Nr. 1 Curtuișeni
Let's Stop Consumption Frenzy - Liceul Teoretic Ady Endre Oradea
Mobilități cu elevii, activități de tip Job shadowing, găzduirea elevilor și a cadrelor didactice, cursurile structurate.
Scopul evenimentului a fost acela de a cunoaște mai bine activitatea desfășurată în instituțiile partenere din județ, de a împărtăși experiențe și bune practici rezultate în urma implementării proiectelor Erasmus+, dar și acela de a încuraja alte instituții de învățământ să depună cereri de finanțare pentru proiecte europene, deoarece acestea oferă nenumărate oportunități de dezvoltare pentru elevii și colegii noștri, la care nu avem acces în viața de zi cu zi.
Organizator și responsabil de proiecte,
Prof. Sele Tünde

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 12:29:34 Ora standard a Europei de Est