Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Grădinița Nr. 56 din Oradea a găzduit cea de-a doua mobilitate din cadrul proiectului Erasmus+, ,,Adventure Education”

În perioada 14-18 octombrie 2024,

Grădinița Nr. 56 din Oradea a găzduit cea de-a doua mobilitate din cadrul proiectului Erasmus+, ,,Adventure Education”

În săptămâna ce tocmai s-a încheiat, întreaga Uniune Europeană, sub egida "#Erasmus Days: Fă Europa sa strălucească", a oferit o șansă tuturor participanților din parteneriatele Erasmus + atât din trecut, prezent sau viitor, de a se întâlni, împărtăși, sărbători și promova valorile și oportunitățile ce vin odată cu acest program.

      Printr-o minunată coincidență, tot în această săptămână, 14-18 octombrie 2024, Grădinița cu Program Prelungit Nr. 56 din Oradea a găzduit cea de-a doua activitate din cadrul proiectului de mobilitate Erasmus +, ,,Adventure Education", din care face parte, alături de două școli din Austria și Turcia
     ,,Adventure Education" reunește trei țări: Romania, Austria și Turcia, și este un proiect care promovează desfășurarea activităților de tip STEAM, încurajează folosirea tehnologiei în predarea la clasă și susține importanța activităților out-door la toate nivelurile educaționale.
       Proiectul a fost inițiat de către echipa din Austria, de la Școala Volksschule Vorau, coordonată de director, prof. Thomas Neuhold, coordonator european, precum și de prof. Sabrina Grabenhofer și Camelia Buzaș, membre în echipa de implementare.
       Următoarea este echipa din Turcia, de la Școala Gazipașa Ilkokulu Samsun, alcătuită din: director, prof. Ozlem Kozal, coordonator Mumine Arac Egen și profesorii echipei de implementare, Melek Gram, Fikriye Batkal, Rizvan Cerrahoglu și Murat Cirak.
      Echipa din România, de la Grădinița cu Program Prelungit Nr. 56 Oradea, care implementează acest proiect, este alcătuită din: director, profesor Maria Daniela Lukacs, coordonator proiect, Felicia Andor, Nicoleta Nicoruț, Ionela Novac, Camelia Horga și Ramona Mihalcea, în calitate de membri ai echipei de implementare și susținute de întreg colectivul G.P.P. 56.
     Agenda de lucru, axată pe progresul profesional, a fost extrem de încărcată, comprimând într-un interval de cinci zile o serie de activități bazate pe un schimb de bune practici ce promovează creativitatea și învățarea centrată pe elev, indiferent dacă aceștia provin din mediul preșcolar, primar sau gimnazial.
      Astfel, întreaga echipă ,,Adventure Education" a asistat la o serie de activități demonstrative pregătite de cadrele didactice ale G.P.P. 56, au susținut la rândul lor activități STEAM și out-door, au desfășurat ateliere de lucru pe tema utilizării tehnologiei, au participat la mese rotunde menite să disemineze prima mobilitate care s-a desfășurat în luna mai a anului curent în Austria și au planificat a treia mobilitate, care va fi moderată de echipa din Turcia în luna mai a anului viitor.
      Conținutul acestei mobilități Erasmus+ a atras atenția prin bogăția de informații teoretice recente, prin jocurile de rol și out- door deosebite, prin diversitatea aplicațiilor multimedia, prin încurajarea muncii în perechi și echipă într-un mediu internațional, precum și exersarea limbii engleze într-un context real.
       De menționat este și faptul că, pe agenda acestei săptămâni, membrii implicați direct în proiectul ,,Adventure Education" s-au bucurat de primirea călduroasă a reprezentanților Primăriei Municipiului Oradea, în persoana d-nei viceprimar Antonia Nica, dar și ai I.S.J. Bihor, dl inspector general, prof. dr. Horea-Florian Abrudan, d-na inspector pentru educație timpurie, prof. dr. Georgeta Bara, d-na inspector Veronica Zita Tanko și dl inspector Florin Negruțiu, care, cu deosebit profesionalism au oferit informații prețioase menite să formeze o imagine de ansamblu asupra educației din România.
       Printre toate aceste activități, destul de solicitante, oaspeții din Austria și Turcia s-au bucurat și de frumusețile naturale și arhitectonice ale țării noastre, prin vizitele organizate la Peștera Urșilor, la Salina Turda precum și prin turul ghidat al Oradiei și al Băilor Felix.
        Participarea cadrelor didactice la aceste programe Erasmus+, schimburile de experienţă şi bune practici cu colegii din alte țări, vor avea ca finalitate experiențele de învățare căpătate într-un mediu european, ceea ce va contribui la eficientizarea actului educațional prin utilizarea de strategii didactice și resurse educaționale moderne, beneficiari indirecți fiind întotdeauna copiii.

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 13:56:57 Ora standard a Europei de Est