Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Informare și prevenție la Școala Gimnazială Nr. 1 Hidișelu de Sus

În cadrul Programului Național de Reducere a Abandonului Școlar,

Informare și prevenție la Școala Gimnazială Nr. 1 Hidișelu de Sus

La Școala Gimnazială Nr. 1 Hidișelu de Sus, Programul Național de Reducere a Abandonului Școlar este în plină desfășurare, oferind elevilor activități cu scop informativ și de prevenție cu privire la regulile de circulație, consumul de substanțe interzise, cyberbullying.

Pentru început, elevii au avut parte de educație rutieră din partea invitatului Lucaciu Mihai, reprezentant al Postului de Poliție local, care le-a prezentat acestora câteva situații reale petrecute pe șosele, în care au fost implicați copiii, subliniind faptul că la noi în țară își pierd anual viața aproximativ 3.000 de oameni, în mare parte aceștia aflându-se la vârste fragede. Întâlnirea a continuat prin precizarea unor reguli generale de traversare, de deplasare pe jos ori cu bicicleta pe drumurile publice și de traversare a acestora. De asemenea, dat fiind faptul că elevii școlii noastre se deplasează înspre și dinspre școală cu mijlocul de transport pus la dispoziție de unitatea de învățământ, au fost făcute câteva precizări și cu referire la atitudinea copiilor în stații, în microbuze, la urcarea și coborârea din acestea. Pe o coală flip-chart, copiii au avut posibilitatea în final să noteze cuvinte cheie pe care le-au auzit pe parcursul prezentării: reguli, carosabil, semafor, atenție, prioritate, șosele, trotuar, pietoni, călători, pasageri, traversare, autovehicule.
Partea a doua a programului a fost marcată de prezența în mijlocul elevilor a reprezentanților Centrului de Prevenire, Evaluare și Consiliere Antidrog Bihor, care le-au vorbit despre consecințele legale ale consumului de droguri, precum și influența anturajului, a grupului, fiind identificate ca factori principali ce îi determină pe tineri să adopte comportamente de risc pentru propria sănătate. De asemenea, copiii au primit sfaturi în ceea ce privește sănătatea și siguranța personală.
Obiectivele stabilite de profesorii coordonatori, Călinescu Anca Haidi, Sabău Delia și Matiaș Claudia,  au fost ca, în primul rând, tinerii să fie informați, educați și conștientizați cu privire la riscurile și efectele consumului de tutun, alcool și droguri și să-și dezvolte abilitățile de luare a deciziilor, de autocontrol, de relaționare interpersonală și a atitudinii pro-sociale prin care se pot obține rezultate pozitive pe linia prevenirii.
Totodată, elevilor le-au fost prezentate date despre fenomenul cyberbullying-ul sau hărțuirea cibernetică în școli, care este o problemă serioasă și îngrijorătoare ce implică utilizarea comunicațiilor electronice pentru hărțuirea, intimidarea sau umilirea tinerilor și nu numai: forme ale cyberbullying-ului, impactul, consecințele emoționale și juridice.
Considerăm că informațiile primite de elevi stau la baza protejării și prețuirii propriei vieți, drept pentru care le nivelul unității de învățământ, în cadrul orelor de consiliere și orientare, temele vor fi reluate de către domnii profesor care îndeplinesc și calitatea de diriginți.
Prof. Călinescu Anca Haidi

Trimite email
marți, 3 decembrie 2024, 20:08:36 Ora standard a Europei de Est