Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Zilele #ErasmusDays 2024, sărbătorite la Colegiul Național „Iosif Vulcan”

Este perioada în care se sărbătoresc proiectele și oportunitățile propuse de Erasmus+

Zilele #ErasmusDays 2024, sărbătorite la Colegiul Național „Iosif Vulcan”

Colegiul Național „Iosif Vulcan" este beneficiarul Acreditării Erasmus + 2021-1-RO01-KA120-SCH-000044007 pe domeniul Educație școlară și Zilele Erasmus+ sunt sărbătorite în fiecare an cu multă bucurie.

În acest an, în perioada 14-19 octombrie, s-au desfășurat multe activități interesante, mult apreciate de elevi, deoarece Zilele #ErasmusDays pun în lumină Programul Erasmus+ atât în țara noastră cât și în numeroase colțuri ale lumiiEste perioada în care se sărbătoresc proiectele și oportunitățile propuse de Erasmus+, șansa de a dobândi experiență internațională, de a dezvolta noi competențe și de a extinde orizonturi culturale. Programul nu numai că promovează dezvoltarea personală și profesională, ci consolidează și identitatea europeană prin promovarea unității în diversitate.
Clasele a XI-a A și a IX-a A au sărbătorit împreună #ErasmusDays 2024, în 14 octombrie 2024. Workshopul Let's team up for Erasmus Days a fost organizat de către clasa a XI-a pentru colegii lor mai mici, sub îndrumarea profesorilor: Popa Teodora, Beltechi Lioara, Levai Mihaela și a administratorului Tal Alina. Workshopul a debutat cu un energiser, am cântat împreună Ode to Joy, a urmat o prezentare a Programului Erasmus+ urmată de un Kahoot quiz și un flash-mob dance, activități pregătite de către elevii clasei a XI-a A.
Proiectul Erasmus+, factor de identitate sau element al globalizării în cadrul Europei, pornind de la sloganul ,,Unitate în diversitate"
Elevii din clasele a X-a A, a X-a B, a X-a C și a X-a D, în 14 octombrie 2024, au realizat prezentări și dezbateri cu privire la importanța diversității, a democrației și libertății, elementelor de identitate culturală, lingvistică și socială la nivelul Uniunii Europene. Elevii au fost îndrumați de profesorii: Mihincău Dana, Roșu Delia, Beltechi Lioara, Krenek Claudia, Levai Mihaela, Chelariu Estera și ing. Mihincău Lucian.
In 14.10.2024, în cadrul Zilelor Erasmus+, elevii claselor a XI-a B (coord. prof. Neșiu Sânziana) și a XI-a D (coord. prof. Bruchental-Pop Sergiu) au prezentat materiale referitoare la Programul Erasmus+, Școala Acreditată Erasmus+, mobilități Erasmus+ și informații referitoare la cea mai populară limbă de circulație, începând cu secolul al XVIII-lea, al XIX-lea, al XX-lea, limba engleză.
Tot in 14.10.2024, doamna prof. Alexandrina Crăciun a organizat cu clasa a XI-a C o dezbatere pe tema Istoria  Uniunii Europene.
În 16 octombrie 2024, la Consiliul profesoral, au fost diseminate activități din cadrul  Acreditării Erasmus+, activități desfășurate în mai 2024.
Doamna profesor Holhoș Felicia a prezentat mobilitatea de grup a elevilor cu numărul 31703-MOBGRP-00001, din 20-24.05.2024, la Lycee de Coulogne din Franța, unde a însoțit un grup de 10 elevi, împreună cu prof. Gabriela Nica. Au fost evidențiate asemănările și deosebirile dintre cele două sisteme educaționale, oportunitatea elevilor de a se dezvolta personal prin aceste mobilități și îmbogățirea paletei de metode didactice, pentru profesori.
            În aceeași perioadă, doamnele profesor Moțoc-Chivari Elena, Ungur Rodica și Kovacs-Indrei Roxana au participat la o mobilitate de tip Job Shadowing la Lycee de Coulogne, observând și interacționând cu elevii francezi. Prezentarea mobilității a fost realizată de prof. Kovacs-Indrei Roxana.
Doamnele profesor Neșiu Sânziana și Sabău Carmen au participat la o mobilitate
de tip Job Shadowing, Mobility ID: 31703-MOB-0003,04, în perioada 27-31 mai 2024. Mobilitatea s-a desfășurat în Polonia, la Liceum Ogólnokształcące im. I. J. Paderewskiego, din Bydgoszcz, oraș capitală culturală a Poloniei. Dacă în primele două zile de mobilitate, doamnele prof. Neșiu și Sabău au asistat la ore, începând cu a treia zi de mobilitate, prof. Neșiu a ținut trei ore de limba engleză pentru clasele a IX-a, a X-a, a XI-a, vorbind despre orașul Art Nouveau, Oradea, pe baza prezentărilor PPT pregătite de elevii: Alexia Ghiurău, Darius Martin și Rareș Jula, clasa a X-a C, din grupa bilingv spaniolă a Colegiului Național „Iosif Vulcan".
„Steluțele pedagogiste strălucesc pe cerul Europei" - activitate la învățământul primar
Peste 150 de elevi, 12 profesori, cinci eleve din clasa a XII-a, profil pedagogic și mulți părinți au sărbătorit vineri, 18 octombrie, Zilele #ErasmusDays 2024, în curtea clădirii de pe Bulevardul Decebal.
Este al treilea an de organizare a acestui tip de activitate și s-a observat o creștere a calității atelierelor tematice și a numărului de participanți. Cele 13 ateliere au fost organizate de clasele: Preg. C - prof. Duma Maria, I A - prof. Adriana Fechete, I E - prof. Lavinia Sabău, II A - prof. Ioana Huszar, II E - prof. Anamaria Horga, III B - prof. Angela Clonda, IV A - prof. Rodica Panti, IV C - înv. Iulia Bejușca.  
Atelierele tematice cu elevi, profesori și părinți au fost: 1.,,Mesaje pentru copiii Europei" baloane inscripționate 2.,,Steluțe pe cerul Europei"- AVAP 3.,,Steaguri și steme europene" - pictură 4.,,Tricouri personalizate cu steluțe"-AVAP 5.,,Dans și muzică pe ritmuri moderne" 6.,,Drag mi-e jocul românesc" 7.,,Coafură și manichiură" 8.,,Cine câștigă la tombolă?" 9.,,Cămara bunicii" - mâncare tradițională 10.,,Dulciuri delicioase" 11.,,Pop-corn doriți?" 12.,,Limonadă, suc și ceai cald" 13.,,Să ne jucăm" - labirint și tobogan.
Au participat și prof. Emilia Blaga, prof. Diana Crețu și prof. Cătălin Urs și doamna director, prof. Simona Martin. Muzica și sonorizarea au fost asigurate de informaticianul școlii, inginer, Lucian Mihincău.
Elevii și părinții au participat apoi la un chestionar pe www.mentimeter.com oferind un feedback foarte bun activității, atât pentru varietatea atelierelor (pe o scală de la 1 la 5 - 4,8 puncte) cât și pentru interacțiunea cu cadrele didactice (pe o scală de la 1 la 5 - 4,7 puncte).
Implicarea părinților în activități extracurriculare și extrașcolare este o tradiție la clasele primare ale Colegiului Național ,,Iosif Vulcan" și oferă posibilitatea acestora de a observa comportamentul propriilor copii în grupul școlar, facilitează o bună comunicare cu cadrele didactice și cu doamna director, prof. Simona Nicoleta Martin.
Linkuri utile:
https://www.facebook.com/colegiul.national.iosif.vulcan/videos/1771324446938497
https://www.facebook.com/colegiul.national.iosif.vulcan/videos/858952046426133
https://www.mentimeter.com/app/presentation/n/alh6nqnojy4yd3nskozib64n316wgabr/results
Prof. Maria Duma,
coordonator Erasmus+

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 14:04:02 Ora standard a Europei de Est