Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Istoria și copilăria de ieri... și de azi, văzute prin ochii a două generații!

Bunicii noștri - eroii noștri!

Istoria și copilăria de ieri... și de azi, văzute prin ochii a două generații!

Cristiana Vidican este genul de profesor de mare clasă care vibrează, însuflețind, comunică, dialogând, stârnește, câștigând, respectă și cucerește, vrăjind și bucurând sufletul auditoriului...

            Ieri (15 octombrie 2024), am retrăit la ora de istorie, susținută de doamna profesor Cristiana Vidican, cu elevii săi și bunicii invitați, o lecție specială, dezvoltată interactiv, cu trimiteri la varii discipline și cu suportul afectiv al bunicilor, cu acorduri muzicale divine, armonizând cu sufletele și vocile elevilor, deveniți artiști ai cuvântului scris și cântat. Memorabile momente, care nu se repetă decât arareori, în funcție de tactul pedagogic și măiestria didactică a celui de la catedră, confundat cu cel mai drag prieten și cufundat în idei și dominat de dragostea și trăirea lăuntrică pe care ți le oferă faptele istoriei...
             În clasa a IV-a apar discipline noi, care prezintă un interes crescut pentru elevi, cum ar fi istoria și geografia. Școlarilor mici le place să audă despre înaintași, despre vitejia și patriotismul care i-au făcut modele demne de urmat pentru toți.
            Una din lecțiile așteptate de elevii clasei a IV-a D, de la Școala Gimnazială „Oltea Doamna", din Oradea, a fost una interactivă, în care eroii au fost chiar bunicii lor. Așadar, nu a fost nevoie să caute prea departe, pe micul ecran, în desene animate sau filme SF, pentru a-și da seama că bunicii lor dragi pot primi titulatura de eroi. Și acest lucru deoarece sunt norocoși că încă îi mai au aproape, au atâtea de învățat de la cei care nu au îmbătrânit degeaba, care îi înconjoară cu atâta dragoste și sunt gata de orice sacrificiu pentru nepoții lor. Cine le-ar fi putut explica mai bine cât de multe s-au schimbat și câte diferențe sunt între copilăria de odinioară și cea de azi?
            Toate fiind stabilite, marți, la ora de istorie, bunicii au răspuns invitației de a fi parte „la o poveste", pentru a depăna amintiri. Copiii le-au arătat ce știu ei și ce înseamnă pentru ei istoria. Întrebați despre responsabilitățile lor, școlarii de-a IV-a și-au dat seama că au doar de învățat din cărți... și de la alții. De asemenea, au spus că trebuie să se relaxeze pentru că sunt prea obosiți, să fie cuminți și să asculte... Nu mică le-a fost mirarea când i-au ascultat pe bunici vorbind despre responsabilitățile pe care le-au avut ei în copilărie: să deretice prin casă și prin curte, să-și crească frații mai mici, ajutându-și astfel părinții, prinși cu muncile câmpului... dar și alte îndatoriri de oameni mari! Unii chiar la o vârstă fragedă au pregătit masa, au dat ajutor bunicilor la gătit, aducând lemne sau apă, o farfurie sau făină din cămară... Dar nu au avut șansa să fie duși și aduși de la școală cu un autoturism de marcă, nu aveau televizoare peste tot, inclusiv în bucătărie, nu aveau telefoane mobile pe care să descarce aplicații și jocuri. Cu ce se jucau ei și ce jucării aveau la îndemână? Doamne, ce vremuri... și ce oameni au devenit! Dar timpul tace și trece prea repede atunci când ești numai ochi și urechi. Așa și ieri. Dacă puteam opri timpul, ne-ar fi fost de mare folos! A rămas, însă, ca în proiectele lor să completeze imaginea trecutului trăit de bunicul și bunica.
La final, bunicii s-au ales cu diplome, și au fost răsfățați cu bunătăți, ca la bunica acasă!
            Vă mulțumim, dragi bunici, pentru că ne-ați ajutat să schimbăm o lecție clasică de istorie într-un eveniment și o imensă bucurie împărtășită!
Cristiana Vidican & Ovidiu Dan
Pe Facebook OviDan, pagină de educație, avem și o surpriză video... cântată!
 

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 17:49:47 Ora standard a Europei de Est