Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Creșterea eficienței energetice pentru consumatorii industriali și casnici

Succes remarcabil la workshop-ul dedicat unei teme de actualitate:

Creșterea eficienței energetice pentru consumatorii industriali și casnici

În perioada 10-12 octombrie 2024, la Băile Felix și Oradea, s-a desfășurat a IX-a ediție a workshop-ului studențesc intitulat ,,Creșterea eficienței energetice la consumatori industriali și casnici". Evenimentul a fost organizat de Centrul de Creație Științifică și Inovare al Studenților Energeticieni Orădeni (CCSISEO) din cadrul Departamentului de Inginerie Energetică al Facultății de Inginerie Energetică și Management Industrial (FIEMI) de la Universitatea din Oradea, în parteneriat cu Asociația Clusterul de Cercetări Științifice, Inovare și Studii Europene din Oradea (ACCSISEO), Cercetare Dezvoltare Agora SRL și Asociația Generală a Inginerilor din România - Filiala Arad.

Acesta a fost organizat și coordonat de conf. univ. dr. ing. ec. Dzițac Simona, director al CCSISEO și președinta Asociației Clusterul de Cercetări Științifice, Inovare și Studii Europene din Oradea (ACCSISEO). Finanțarea a fost asigurată de Ministerul Educației, Universitatea din Oradea, Asociația CCSISEO, Cercetare Dezvoltare Agora SRL, precum și de alte firme partenere din domeniu.
Workshop-ul studențesc a avut ca invitați de onoare pe d-na prof. univ. dr. ing. habil. Valentina Bălaș de la Universitatea „Aurel Vlaicu" din Arad/președinta Asociației Generale a Inginerilor din România - Filiala Arad, d-na dr. Bogdana Stanojevic de la Universitatea din Belgrad, Serbia, alături de alți cercetători și cadre didactice din țară și străinătate.
La workshop au participat cadre didactice şi studenţi de la Universitatea din Oradea, Universitatea ,,Aurel Vlaicu" din Arad, Universitatea ,,Babeş Bolyai" din Cluj-Napoca, Centrul universitar UBB Reșița, Universitatea ,,Constantin Brâncuşi" Târgu Jiu, Universitatea „Lucian Blaga" din Sibiu, Universitatea Politehnica Timişoara - Facultatea de Electrotehnică şi Electroenergetică, Universitatea Politehnica Timişoara - Facultatea de Inginerie Hunedoara, Universitatea de Vest Timișoara, Universitatea din Petroşani, Universitatea Petrol-Gaze din Ploiești, Universitatea Tehnică „Gheorghe Asachi" din Iași, Universitatea de Medicină, Farmacie, Ştiințe și Tehnologie „George Emil Palade" din Târgu-Mureș, Universitatea Transilvania din Brașov, Universitatea Agora din municipiul Oradea, Universitatea din Belgrad, precum şi cadre didactice şi elevi de la Colegiul Naţional ,,Mihai Eminescu" Oradea, Liceul Tehnologic de Electronică şi Automatizări „Caius Iacob" Arad, Colegiul Naţional ,,Onisifor Ghibu" Oradea, Colegiul Național Diaconovici-Tietz Reșița, Colegiul Tehnic ,,Iuliu Maniu" Șimleu Silvaniei, Školski centar „Nikola Tesla" - Vršac, Serbia.
Agenda extinsă a workshop-ului a inclus: *Primirea şi înregistrarea participanţilor *Deschiderea oficială a workshop-ului, de către responsabilul evenimentului d-na conf. univ. dr. ing. Dziţac Simona; din partea tinerilor orădeni prezenți au luat cuvântul domnișoara ing. Dume Antonia și dl. ing. Recean Codruț, amândoi membri ai ACCSISEO *Diseminarea proiectului Erasmus+ 2023-1-ES01-KA220-HED-000157440  cu titlul ,,Supporting Entrepreneurship in Eco Design-FASHION.ED" *Secţiunea cu prelegeri invitate organizată în jurul unei mese rotunde pe tematica creşterii eficienţei energetice. Invitaţi în cadrul mesei rotunde au fost: conf. univ. dr. ing. habil. Bogdan-Constantin Neagu & prof. univ. dr. ing. habil. Gheorghe Grigoraș, Universitatea Tehnică „Gheorghe Asachi" din Iași - cu prelegerea invitată „Eficiența energetică - tranziția către neutralitatea climatică"; conf. univ. dr. ing. Adrian Gligor & conf. univ. dr. ing. Dumitru Cristian, Universitatea de Medicină, Farmacie, Ştiințe și Tehnologie „George Emil Palade" - Târgu Mureș - cu prelegerea invitată „Potențialul tehnologiilor emergente în îmbunătățirea eficienței energetice și rolul huburilor tehnologice"; ing. Ana Bazîliuc, SolarGroup - cu prelegerea invitată „Energia solară: La ce trebuie să fim atenți când proiectăm și implementăm un sistem fotovoltaic cu stocare"; conf. univ. dr. ing. Attila Simó, Universitatea Politehnica Timişoara - cu prelegerea invitată „Modelul orașelor în secolul XXI" *Momente poetice cu Cristian Șandro, membru  al ACCSISEO *Concurs de idei reliefate prin proiecte tehnice elaborate de către studenţi *Prezentarea de către studenți a lucrărilor ştiinţifice pe secţiuni paralele *Exerciţii demonstrative şi mini expoziţie de proiecte tehnice *Vizitarea stațiunii Băile Felix și activităţi sportive şi de agrement în aer liber prin staţiune la nuferi şi/sau în pădure *Premierea participanţilor *Seri studențești *Secţiunea de tip Knowledge Café centrată pe tematica: „Programe și stimulente guvernamentale pentru creșterea eficienței energetice" *Masă rotundă pe tema „Sărăcia energetică" *Momente de relaxare în Aqua Park President, Băile Felix.
Workshop-ul s-a dovedit a fi un real succes, captând interesul participanților pentru fiecare moment al evenimentului, care a abordat o temă de mare actualitate. Mulțumim invitaților de onoare, lectorilor, cadrelor didactice, studenților și elevilor prezenți, precum și organizatorilor - membri ai CCSISEO și ACCSISEO - și tuturor celor care au contribuit la reușita acestor manifestări științifice studențești, ce au atins un nivel științific deosebit.
Obiectivul principal al manifestării, acela de a acumula cunoștințe, de a stimula creativitatea și de a dezvolta metode practice pentru creșterea eficienței energetice, generând astfel avantaje economice, financiare și sociale, a fost pe deplin îndeplinit.
Felicitări tuturor participanților la cea de-a IX-a ediție a workshop-ului studențesc „Creșterea eficienței energetice la consumatori industriali și casnici"!

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 14:02:45 Ora standard a Europei de Est