Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Universitarii orădeni au ocupat Parcul Științific și Tehnologic Bihor

Vineri, 11 octombrie,

Universitarii orădeni au ocupat Parcul Științific și Tehnologic Bihor

În prezența unui număr impresionant de cadre didactice ale Universității din Oradea, rector, prorectori, decani și șefi de departamente ai facultăților cu profil tehnic, coordonatori de doctorate, cercetători și studenți, precum și a gazdelor, vineri, 11 octombrie 2024, a avut loc inaugurarea Parcului Științific și Tehnologic Bihor. Directorul Răzvan Pătcaș a subliniat faptul că investiția, pusă la dispoziția cercetătorilor și producătorilor din domeniul tehnologic, este rodul colaborării nemijlocite dintre Consiliul Județean Bihor și Universitatea din Oradea.

„Această investiție are un potențial extraordinar", a spus directorul general al Parcului Științific și Tehnologic Bihor. Este pentru prima dată, în România, când o asemenea infrastructură este publică și deschisă pentru a atrage proiecte din orice domeniu".
Referindu-se la producătorii orădeni, rectorul Universității din Oradea, prof. univ. dr. habil. Constantin Bungău, a afirmat că Parcul Științific și Tehnologic Bihor „trebuie să devină o concurență serioasă pentru aceștia, el având dotările și capacitatea de a aduce aici cei mai buni specialiști".
„Eu cred că trăim un moment fast pentru orașul nostru. Universitatea din Oradea poate da viață acestui centru, cu cercetători, coordonatori de doctorat, doctoranzi și, de ce nu, cu studenți, care să vină aici pentru a-și desăvârși cariera profesională", a mai declarat rectorul, prof. univ. dr. habil. Constantin Bungău.
Directorul Răzvan Pătcaș a realizat o scurtă prezentare a Parcului Științific și Tehnologic pe care îl conduce. O investiție de 7 milioane de euro, întinsă pe 5.000 de metri pătrați, cu 36 de birouri individuale, infrastructură tehnică de cercetare - cinci laboratoare dotate cu aparate, unele unicat în România, un amfiteatru și o zonă de socializare. „Avem deja două companii și un start-up care s-au instalat la noi și vreau să scot în evidență faptul că infrastructura este foarte propice pentru a aduce împreună pe studenți, cercetători și companii. Aici, o companie mică are la dispoziție dotările tehnice și spațiul de lucru necesare pentru a-și prototipa și lansa un produs, a explicat Răzvan Pătcaș. Directorul a adăugat că Parcul deține, printre altele aparate și utilaje de înaltă tehnologie, un server de Inteligență Artificială, iar, în viitorul apropiat va oferi servicii de consultanță, prototipare și dezvoltare.
Studenții, profesorii și gazde lor au vizitat laboratoarele Parcului Științific și Tehnologic Bihor. Scanere ultraperformante, mașini de testare a rezistenței materialelor, de la beton la fibre textile, imprimante 3D, toate sunt gata să intre în funcțiune pentru a face din județul Bihor un important centru al științei și cercetării puse în slujba industriilor viitorului.
„Sunt convins că împreună, Universitatea din Oradea și noi, cei din Parcul Științific și Tehnologic, putem face lucruri extraordinare", a spus, la final, directorul general Răzvan Pătcaș. (B.C.)

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 13:38:40 Ora standard a Europei de Est