Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Săptămâna Mondială a Spațiului Cosmic 2024 la Colegiul Național Samuil Vulcan Beiuş

În perioada 4-10 octombrie 2024, am marcat

Săptămâna Mondială a Spațiului Cosmic 2024 la Colegiul Național Samuil Vulcan Beiuş

În perioada 4-10 octombrie 2024, elevii și profesorii Colegiului Național Samuil Vulcan au marcat Săptămâna Mondială a Spațiului Cosmic, un eveniment internațional coordonat de Organizația Națiunilor Unite și World Space Week Association - WSWA, pentru a evidenția rolul crucial al tehnologiei spațiale în viața modernă.

Tema din acest an, „Spațiu și schimbări climatice", a fost o invitație de a explora modul în care explorarea spațiului contribuie la combaterea schimbărilor climatice și la gestionarea impactului acestora asupra Pământului​, așa cum este prezentată pe pagina oficială a activităților din întreaga lume - https://www.worldspaceweek.org.
            Elevii clasei a XI-a B, diriginte prof. Alina Popa,  au pregătit și prezentat materiale pe tema „Furtuni terestre, furtuni cosmice". Aceste prezentări au abordat fenomene precum furtunile geomagnetice, cauzate de interacțiunile dintre vântul solar și câmpul magnetic al Pământului. Elevii au explicat cum aceste furtuni pot afecta comunicațiile satelitare, rețelele de electricitate și navigația GPS.
            Prezentări și desene au realizat și elevii clasei a IX-a A, diriginte prof. Radu Boloș, în cadrul proiectului ,,Pământul și spațiul", prin care s-a dorit conștientizarea importanței utilizării pașnice a spațiului pentru binele umanității, punându-se accent pe inovațiile tehnologice care susțin protecția mediului​.
Luni, 7 octombrie, 50 de vulcaniști - elevii claselor a XI-a A și a IX-a B, însoțiți de profesorii Olimpia Copil, Claudia Buran și Marius Miheș, au participat la o experiență educativă inedită, petrecând o oră la Planetariul Facultății de Fizică din cadrul Universității de Vest din Timișoara.
Inaugurat în 1964, Planetariul UVT dispune, în prezent, de tehnologii moderne, inclusiv un proiector digital 4K instalat în 2024, care permite recrearea fidelă a cerului nocturn și simularea unor fenomene astronomice complexe.  Gazda vulcaniștilor a fost coordonatorul activității planetariului, fizicianul Florin Secoșan, un expert recunoscut în domeniul astrofizicii și promotor activ al educației astronomice în România, care a reușit să îi poarte printre stele într-o minunată lecție interdisciplinară.  
Elevii au fost fascinați, pentru mulți dintre ei fiind prima vizită la un planetariu:
 ,,Mi-a plăcut foarte mult să văd proiecțiile spectaculoase ale stelelor și constelațiilor. Atmosfera a fost foarte plăcută, iar explicațiile despre univers m-au captivat complet. Totuși, nu știam cât de multe informații interesante sunt despre planete și galaxiile îndepărtate. A fost o experiență educativă și uimitoare!" (Natalia - clasa a IX-a B).
,,Planetariul ne-a oferit un spectacol al cerului.  Am avut impresia că suntem într-o navă spațială ce se mișcă printre stele, planete, sateliți și meteoriți" (Antonia).
,,La planetariu am fost surprins de tehnologia avansată care a fost folosită pentru a ne arăta stelele și forma constelațiilor; am mai fost surprins de metodele prin care puteam vedea nu doar sistemul nostru solar, ci și galaxii, iar pe urmă tot spațiul (cunoscut până în acest moment). A fost o vizită plăcută și interesantă în care am putut descoperi multe informații" (Marian).
,,Am fost uimită. Apreciez profesionalismul domnului fizician Secoșan care ne-a condus cu măiestrie prin astronomie, astrofizică, istorie, mitologie, geografie, matematică, protecția mediului. Într-adevăr echipamentul scump permite această călătorie virtuală minunată, dar fără o prezentare atractivă cu personalitate, fără factorul uman, se pierde jumătate din ea. Mulțumim" (prof. Claudia B.).
La finalul prezentării a fost o simulare a ceea ce se poate întâmpla în 50 de ani dacă nu avem grijă de Terra noastră dragă. A urmat un moment de reflecție, o liniște totală... care a spus mai mult decât 20 de sloganuri de protecția mediului derulate în mass-media. Recomandăm tuturor celor care au posibilitatea să facă o vizită la planetarii, să se bucure de această experiență.

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 13:09:42 Ora standard a Europei de Est