Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Miguel Induráin contribuie la selecția finală a propunerilor pentru noul logo oficial al UE pentru produse ecologice

Bruxelles, 24 iulie 2009

Miguel Induráin contribuie la selecția finală a propunerilor pentru noul logo oficial al UE pentru produse ecologice

Luni, 20 iulie 2009, celebrul ciclist Miguel Induráin și-a oferit sprijinul în selecția celor mai bune lucrări înscrise în concursul pan-european pentru un nou logo ecologic, competiție organizată de Direcția Generală Agricultură și Dezvoltare Rurală din cadrul Comisiei Europene. Miguel Induráin a intrat în istorie după ce a câștigat de cinci ori consecutiv Turul Franței și de două ori Turul Italiei.

  Fiu de fermier, Miguel Induráin și-a rafinat cunoștințele de nutriție toată viața și are experiență personală în ceea ce privește punerea în practică a acestora. Spiritul său sportiv hotărât și buna înțelegere a beneficiilor oferite de o dietă sănătoasă au constituit un ajutor prețios pentru juriu în selectarea logo-urilor care reprezintă cel mai bine produsele ecologice și care vor fi intra în etapa finală a concursului.
 Juriul căruia Miguel Induráin i s-a alăturat pentru selecția finală a fost format din experți din domeniul agriculturii și producției ecologice, precum și din profesioniști renumiți la nivel internațional în domeniul design-ului. Printre membrii marcanți ai juriului s-au numărat profesorul Erik Spiekermann din Germania, director de creație și managing partner, Riitta Brusila-Räsänen, profesor de design grafic la Universitatea din Laponia, Finlanda, Szymon Skrzypczak, un tânăr designer laureat din Polonia, Elisabeth Mercier, directoare a Agence BIO din Franța, Urs Niggli, director al Institutului de Cercetare pentru Agricultură Ecologică (FiBL) din Elveția, Tom Václavík, din Republica Cehă, expert în marketingul produselor ecologice și președinte al Asociației Internaționale a Comercianților cu Amănuntul pentru Produse Ecologice (Organic Retailers Association) și Craig Sams, președintele Asociației pentru Soluri (Soil Association) din Regatul Unit. Juriul concursului a fost prezidat de Rob Vermeulen, fost președinte al Asociației Paneuropene de Brand Design (Pan-European Brand Design Association).
 Cele mai bune proiecte selectate vor fi date publicității, pentru ca publicul european să voteze câștigătorul concursului. Proiectele selectate vor fi publicate pe www.ec.europa.eu/organic-logo până la sfârșitul acestui an.    Fiecare cetățean UE poate participa la alegerea logo-ului câștigător.
 Începând din iulie 2010, noul logo va fi aplicat pe toate produsele ecologice în întreaga Uniune Europeană. Spre deosebire de logo-ul deja existent al UE pentru produse ecologice, care a fost folosit pe bază voluntară, noul logo va fi obligatoriu pentru toate produsele ecologice preambalate care provin din cele 27 de state membre.
 Noul logo îi va ajuta pe consumatorii europeni să fie mai siguri că produsele pe care le cumpără sunt într-adevăr produse în mod ecologic și că sunt de o calitate standardizată la nivelul întregii Uniuni Europene. (Mihaela GHINESCU)

Trimite email
sâmbătă, 23 noiembrie 2024, 11:34:32 Ora standard a Europei de Est

Poza zilei

Conferința anuală ,,Agora”

Ieri, 22 noiembrie 2024, în Aula Albastră a Universității ,,Agora" din municipiul Oradea, s-a desfășurat Conferința anuală ,,Agora" - 2024, cu participarea doamnei rector, conf. univ. dr. Alina Angela Manolescu, a doamnei profesor univ. dr. Adriana Manolescu, președinte fondator, a prorectorilor și decanilor celor două facultăți, cadre didactice universitare, studenți și invitați din partea Primăriei Municipiului Oradea și a Poliției Locale, alți colaboratori ...