Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Ziua Educației, sărbătorită în avans, dar de fiecare zi

Ce este educația?

Ziua Educației, sărbătorită în avans, dar de fiecare zi

Elevii clasei a IV-a D, de la Școala Gimnazială „Oltea Doamna" din |Oradea, coordonați de dăscălița lor, prof. Cristiana Vidican, au sărbătorit vineri Ziua Educației.

Deja mari, în ultimul lor an de ciclu primar, zumzăreii din Clasa Albinuțelor au dat răspunsuri frumos argumentate la întrebări precum: „Ce este educația?", „De unde începe și când se sfârșește ea?", „Este educația importantă pentru societate?", „La ce te-a ajutat pe tine școala?", „Ai prefera să trăiești într-o eră total digitalizată?", „Cum arată profesorul viitorului/ profesorul ideal?" etc.
Am fost plăcut surprinsă să-i văd exemplificând calități pe care ar dori să le regăsească la viitoarele cadre didactice, care urmează să-i ghideze în gimnaziu și să-i aud motivând de ce nu ar fi bine ca sistemul educațional să fie total computerizat.
Cu ce am rămas eu după o zi tematică acordată educației?
Cu faptul că, în aceste vremuri în care copilul nu mai are răbdare, se plictisește ușor, este foarte instabil emoțional, trebuie să-i vin în întâmpinare cu metode și mijloace noi, adaptate Generației Alpha, (adică celor născuți între 2010 și 2024). Educația joacă un rol crucial în pregătirea lor pentru adaptabilitate și reziliență.
 Hai să le arătăm că nouă, ca dascăli, ne pasă, suntem acolo pentru ei, îi motivăm și valorizăm ori de câte ori avem ocazia; că încercăm să găsim un echilibru între impactul psihologic al vieții digitale și interacțiunea socială, comunicarea față în față, pentru a conștientiza cu toții importanța susținerii bunăstării lor mentale. Pentru că deopotrivă părinți, ca primi educatori ai copiilor și cadre didactice, „părinții" de la școală, avem obiective comune în ceea ce-i privește pe ei, cei în care investim atât de multe, dar înainte de toate suflet.
Aștept cu nerăbdare să le văd proiectele pe care le vor realiza pornind de la cele discutate: scrisoare către eroul lor din educație, benzile desenate în care vor arăta cum își imaginează profesorul ideal din viitor, citate, colaje care să ilustreze cum le influențează educația viața de zi cu zi, ba chiar crearea unei cărți uriașe a clasei, în care fiecare „vorbește" despre ce vrea să devină când va crește mare.
Prof. Cristiana Vidican

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 17:50:12 Ora standard a Europei de Est