Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Universitatea din Oradea este polul cercetării în Educație din România

Vreme de trei zile,

Universitatea din Oradea este polul cercetării în Educație din România

Viitorul Educației este dezbătut, timp de trei zile, între 3-5 octombrie 2024, la Universitatea din Oradea. Instituția academică orădeană găzduiește Conferința Națională de Cercetare în Educație 2024.

În ajunul Zilei Educației, sute de specialiști din acest domeniu, cercetători, doctoranzi și studenți au luat parte la scurta și emoționanta ceremonie de deschidere a Conferinței Naționale de Cercetare în Educație, desfășurată în acest an sub titlul „Educația în era incertitudinii: reflecții și perspective pentru viitor. Acces, diversitate și incluziune în mediul universitar".
Evenimentul științific este organizat de Universitatea din Oradea, în parteneriat cu ARCE (Asociația Română de Cercetare în Educație), Universitatea din București, Universitatea „Alexandru Ioan Cuza" din Iași, Universitatea „Babeș-Bolyai" din Cluj-Napoca, Universitatea de Vest din Timișoara, Unitatea de Cercetare în Educație și alianța europeană EU GREEN.
În deschidere, prof. univ. dr. habil. Lucian Ciolan, președintele ARCE, a subliniat că „este pentru prima dată când conferința ARCE iese din patrulaterul universităților din: București, Iași, Cluj-Napoca și Timișoara", mulțumind gazdelor orădene pentru inițiativa de a fi organizat această manifestare științifică. Universitarul bucureștean a prezentat, foarte succint, o analiză bazată pe rezumatele a 43.000 de lucrări, prezentate în conferințele EERA - European Educational Research Association, privind evoluția cercetării din domeniul Educației în ultimii 30 de ani. „Cercetarea din domeniul Educației este una profund angajată social", a remarcat prof. univ. dr. habil. Lucian Ciolan, subliniind faptul că subiectele cele mai prizate de cercetători sunt azi cele din domeniul: Educației pentru mediu și sustenabilitate, justiție socială, viitorul educației și al omenirii, migrația și multilingvismul. De asemenea, președintele ARCE a arătat că interesul pentru cercetarea din zona Educației formale este mai scăzut în ultimii ani. „Tratați aceste informații ca pe niște tendințe", a mai avertizat prof. univ. dr. habil. Lucian Ciolan.
„E minunat să avem la Universitatea din Oradea o conferință națională pe teme de Educație și vreau să le mulțumesc gazdelor noastre pentru aceasta", a spus Maria Figueiredo, invitat special al evenimentului științific, fost secretar-general al EERA, profesor la School of Education and CI&DEI, al Institutului Politehnic din Viseu, Portugalia. Universitarul portughez le-a vorbit colegilor români despre „Cercetarea din domeniul Educației în Europa și dincolo de frontierele ei: responsabilitate și reciprocitate".
Prof. univ. dr. Sanda Filip, prorector al Universității din Oradea, s-a declarat „onorată" că instituția pe care o reprezintă găzduiește „o conferință atât de necesară și cu o tematică atât de actuală". „Suntem aici pentru a discuta despre provocările și oportunitățile pe care le întâmpină Educația, într-o lume aflată în permanentă schimbare", a spus prof. univ. dr. Sanda Filip. Prorectorul Universității din Oradea a ținut să scoată în evidență faptul că unele din workshop-urile și secțiunile conferinței se desfășoară sub patronajul alianței europene EU GREEN, „subliniind astfel angajamentul universității noastre spre o educație sustenabilă și incluzivă". Prof. univ. dr. Sanda Filip le-a mai cerut participanților să caute soluții „care să contribuie la un sistem de Educație echitabil pentru toți".
Vorbind în numele doctoranzilor din domeniul Educației, Daniel Iancu a prezentat activitățile desfășurate de tinerii cercetători în preziua debutului Conferinței Naționale de Cercetare în Educație, activități la care au luat parte 30 de viitori specialiști ai acestei ramuri științifice.
Declarându-se foarte emoționată, prof. univ. dr. habil. Karla Barth, decanul Facultății de Științe Socio-Umane, a ținut să mulțumească Asociației Române de Cercetare în Educație (ARCE) „care a avut încredere că se pot face lucruri frumoase la Oradea" și, în mod special, prof. univ. dr. Florica Orțan, directorul Departamentului pentru Pregătirea Personalului Didactic al Universității din Oradea, pentru sprijinul acordat în organizarea conferinței științifice.
Vineri și sâmbătă, Conferința Națională de Cercetare în Educație 2024 propune celor care se află la Universitatea din Oradea workshop-uri, dezbateri, sesiuni de prezentări științifice al căror numitor comun este viitorul acestui domeniu fundamental. (C.D.)

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 13:35:36 Ora standard a Europei de Est