Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Experiențele Erasmus+ transformă viitorul elevilor de la Colegiul Național ,,Samuil Vulcan"

Următoarea mobilitate Erasmus+ VET va avea loc în Portugalia

Experiențele Erasmus+ transformă viitorul elevilor de la Colegiul Național ,,Samuil Vulcan"

Colegiul Național „Samuil Vulcan" din Beiuș continuă să fie un exemplu de succes în ceea ce privește participarea în programele Erasmus+, proiecte care deschid noi perspective educaționale și profesionale pentru elevi. Următoarea mobilitate Erasmus+ VET va avea loc în Portugalia, în perioada 27 octombrie - 10 noiembrie 2024, unde un nou grup de elevi din clasa a XI-a matematică-informatică, intensiv informatică, va beneficia de un stagiu de practică în domeniul IT, consolidându-și competențele într-un mediu profesional european.

Acumularea de experiență internațională în cadrul acestui program a devenit o constantă la „Samuil Vulcan", iar rezultatele sunt pe măsură: elevii se întorc transformați, cu noi abilități tehnice și cu o viziune mult mai clară asupra carierei pe care doresc să o urmeze. În 2024, un grup de 15 elevi din clasa a XI-a A, profil matematică-informatică, intensiv informatică, a participat la un stagiu de pregătire profesională în Granada, Spania, desfășurat în perioada 19 februarie - 3 martie. Ei au fost însoțiți de prof. Dorin-Mircea Rotar și prof. Ioan Popa-Bota, iar doamna director, prof. Mihaela Ilieș, a făcut o vizită de monitorizare.  Acest stagiu a făcut parte din proiectul Erasmus+ „GO4IT - Stagii de pregătire practică europeană în domeniul IT - oportunități pentru o carieră viitoare de succes", o inițiativă care a oferit elevilor acces la un mediu educațional și profesional unic.
Experiențele Erasmus+ aduc beneficii incontestabile atât din punct de vedere profesional, cât și personal. În timpul stagiului din Spania, elevii au avut ocazia să lucreze în cadrul companiei Andagrananet, unde și-au îmbunătățit abilitățile în HTML, SCSS și JavaScript, dezvoltând aplicații web și dobândind cunoștințe practice esențiale pentru viitoarele lor cariere. De asemenea, au învățat să colaboreze eficient în echipe și să își gestioneze timpul în mod productiv într-un mediu profesional. Munca lor a culminat cu prezentarea unor proiecte IT individuale, un moment important de validare a progresului lor, atât din partea colegilor, cât și a mentorilor.
,,Pot spune cu tărie că mobilitatea Erasmus+ GO4IT a fost una din cele mai frumoase experiențe din viața mea. Aproape fiecare zi a fost planificată în amănunt cu activități, stagiul bineînțeles, dar și cu timp liber. Astfel am putut învăța atât noțiuni noi din lumea digitală, cât și cultura spaniolă, lucru care mi-a îmbogățit cunoștințele" (David Hora).
,,Pentru mine experiența Erasmus+ a fost o experiență deosebită. M-a ajutat să îmi dezvolt abilitățile lingvistice și comunicative și mi-a dat ocazia să văd locuri minunate pe care nu le voi uita. Dacă ar fi să repet experiența, nu aș sta deloc pe gânduri" (Anania Fășie).
Echipa de coordonatori și profesori de la Colegiul Național „Samuil Vulcan" a sprijinit în permanență elevii, oferindu-le atât îndrumare profesională, cât și suport emoțional în cadrul acestor mobilități. „Aceste stagii Erasmus+ ne permit să le oferim elevilor o educație completă, bazată nu doar pe cunoștințe teoretice, ci și pe abilități practice, experiențe interculturale și dezvoltarea unor competențe esențiale pentru piața muncii europene," subliniază unul dintre profesorii implicați în proiect.
Dincolo de competențele tehnice acumulate, stagiile Erasmus+ sunt o adevărată lecție de viață. Elevii au avut parte de o imersiune culturală profundă, explorând orașele Granada și Malaga, vizitând obiective de referință, precum Alhambra sau fortăreața Alcazaba, și participând la activități sociale precum spectacole de flamenco și degustări de tapas. Aceste experiențe culturale au contribuit la formarea unei perspective mai largi asupra lumii și la înțelegerea diversității culturale.
„Învățând să ne adaptăm și să ne descurcăm într-un mediu străin, am devenit mai încrezători și mai pregătiți pentru provocările viitoare." preciza unul dintre participanți la finalul stagiului.  Întoarcerea la școală după mobilitate nu a fost doar o revenire la rutina școlară, ci o ocazie de a pune în practică ceea ce au învățat în timpul stagiului. Mulți dintre elevi și-au continuat proiectele IT începute în Spania și au aplicat noi metode și tehnici în cadrul orelor de curs, contribuind activ la succesul colegilor lor.
Pentru Colegiul Național „Samuil Vulcan", proiectele Erasmus+ nu sunt doar un mijloc de a aduce excelența în educație, ci și de a crea o comunitate de elevi pregătiți pentru un viitor globalizat. Mobilitatea planificată în Portugalia va aduce o nouă generație de elevi în fața provocărilor internaționale, consolidând totodată succesul programelor de mobilitate anterioare.

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 12:55:22 Ora standard a Europei de Est