Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Gala diplomelor în design vestimentar – ediþia a X-a

Un nou regal de modã

Gala diplomelor în design vestimentar – ediþia a X-a

Designerul Amalia Judea ºi ing. Olimpia Urdea (cadre didactice la Facultatea de Arte Vizuale din Oradea), precum ºi proaspeþii absolvenþi au oferit orãdenilor un nou spectacol de modã, de înaltã þinutã profesionalã.

 La regalul de duminicã seara, prezentat la scenã deschisã, sub pasajul „Vulturul Negru”, au participat peste 300 de persoane
 Ignãtescu Szucs Alena – colecþia ‚Craiasa zapezilor”
 Alena s-a inspirat din povestea cu acelaºi nume a lui H.C. Andersen, prezentând o „crãiasa” a zilelor noastre, sensibilã ºi sofisticatã, care îmbracã acest haute-a-porter de ocazie.
 Principalul motiv ornamental al colecþiei este desenul fulgilor de zapadã, realizat prin elemente croºetate sau prin broderii de maºinã. Straturile pufoase de zãpadã sunt redate prin construcþii volumetrice de tull, iar verticalitatea þurþurilor de gheaþã, prin volane aplicate de organza.
 Duma Ana Maria Mihaiela - colecþia “Spi-wear
 Este o colecþie-obiect inspiratã din Paianjenul-bananã ºi pânza de pãianjen.
  „ Mai puternic decât oþelul ºi mai elastic decât cauciucul, firul þesut de pãianjeni nu poate fi întrecut în rezistenþã la rupere, la capacitatea de întindere ºi duritate.
Colecþia este formatã din opt þinute în volume mari, preluând forma coconului, într-o cromaticã vie, asemenea paianjenului-bananã pe care l-am folosit ca sursã de inspiraþie”, declarã autoarea.
 Astrid Þirlea – “Indieform”
 Colecþia intenþioneazã sã anime moda bãrbãteascã autohtonã atât de puþin exploratã pânã acum prin propunerea a opt þinute tinereºti pentru uniforme ºcolare. Conceptul de bazã al colecþiei este antagonismul dintre uniformitate ºi individualitate. Colecþia prezintã o paradã a tocilarilor rebeli, care totuºi pun mare accent pe înfãþiºarea ºi pe gusturile lor în materie de modã, muzicã, film ºi carte!
 Cobzaru Anca - „Mademoiselle Poupée”
 E o colecþie din 11 piese, urmare a explorãrii formelor corsetului ºi a luxului vestimentar din perioada Belle Epoque. Broderia manualã ce decoreazã piesele vestimentare a fost inspiratã de feroneria Art Nouveau. Deºi cromatica poate pãrea îndrãzneaþã unora, ea este rezultatul studierii tendinþelor pentru acest sezon 2009.
 Marchidan Natalia – „Hundertwasser”
 Colecþia primãvarã-varã 2009 este o colecþie exclusiv pentru tineret, formatã din opt þinute, inspiratã din stilul artistului austriac multitalentat Friedrich Hundertwasser (1928-2000), pictor, grafician ºi arhitect. Conceptul colecþiei este bazat pe experimente ce au la bazã noi viziuni asupra croielilor, detaliilor ºi  formelor aranjate asimetric, þinutele fiind croite dupã linii ce evidenþiazã silueta, o colecþie ce se remarcã prin jocuri de forme ºi combinaþii inedite de linii, tãieturi, suprapuneri, culori, inspirate din lumea artistului austriac.
 Oláh Orsolya Beáta - „Athenian Golden Tailors”
 Beata ne prezintã o colecþie ispiratã din costumele tradiþionale greceºti. Accentele cad pe ornamentele realizate manual, mesajul pe care vrea sã-l transmitã colecþia este: „Cea mai scumpã bijuterie a omului e mâna sa de aur”.
 Loredana Novotni –  „Sailor Lolita”
 Colecþia sugereazã o feminitate tip Lolita: o seducþie parþial exprimatã ºi, deci, imprevizibilã, contopitã cu feminitatea pe deplin dezvãluitã, a unei femei mai mature. Siluetele sunt ultra feminine ºi deseneazã o divã urbanã glamour sau o femeie romanticã, chic care se inspirã din moda anilor’40.”
 Alexandra Marin –„Armonia”
 „Prin colecþia „Armonia”  doresc sã arat cã frumuseþea constã în natural, simplitate, echilibru, cã acestea existã încã printre noi ºi trebuie doar redescoperite. Este un haute-a-porter pentru sezonul toamnã-iarnã 2009-2010 destinat femeilor. Am îmbinat ordinul doric, masculin ºi robust cu cel ionic, feminin ºi elegant, rezultând o armonie a formelor. Culori pastelate, obþinute prin tehnica batik, se opresc uneori în culori strãlucitoare, se îmbinã cu acestea sau în unele locuri sparg formele ºi se pierd trecând dincolo de spaþiul þinutei.”
 Boldiº Simona-Claudia –„'RockArt”
 „Am ales muzica pentru colecþia mea, ca punct de pornire, prin stilul rock. Propun þinute misterioase, gama cromaticã fiind pe negru, dând o notã uneori morbidã celor opt þinute ce alcãtuiesc colecþia, negrul, culoarea predominantã în întreaga colecþie, simbolizeazã forþã, individualitate ºi mai ales sexualitate.”
 Piesele vestimentare ale colecþiei sunt rezultatul simbiozei pe care absolventa o vede între un gen muzical – rock-ul – ºi arta veºmântului.
 Codrea Alina  - „Timpuri”
 Lucrarea cuprinde opt piese inspirate din portul popular din judeþul Maramureº.
„Prin aceastã colecþie, doresc sã trezesc interesul tuturor de a pãstra tradiþiile, deoarece tradiþiile populare româneºti rãmân tezaurul nostru cel mai de preþ. Propun colecþia spre a fi purtatã la sãrbãtorile satului românesc.”
 Dreghiciu Diana – „Lovley’50’s”
 Avem în faþã o inspiraþie a anilor ’50, Dior ºi stilul american. 
  Inspiraþia emanã dintr-un trecut care s-a oprit si s-a transformat pentru a se naºte din nou.
 Ideea de bazã în colecþie pleacã de la afirmarea feminitãþii prin marcarea liniei taliei ºi modificarea gulerului, atât ca formã, cât ºi ca linie de montare.
 „Am încercat sã aduc atmosfera anilor ’50 prin talia accentuatã ºi m-am jucat cu dimensiunea gulerelor ºi a cutelor pe care le-am amplasat în diferite zone ale vestimentaþiei ºi în dimensiuni variate, echilibrând compoziþia în chip armonios.
 Viliga Laura – „Titania”
 Titania, crãiasa zânelor, a fost elementul ce a stat la baza realizãrii colecþiei (magie ºi mister, într-un ansamblu de þinute vestimentare degajând feminitate; materialitãþi fluide, semitransparente, drapaje).  
 Abrudan Natalia – „Vulgarity Decency”
 Natalia ne propune o colecþie inspiratã din istoria corsetului, realizatã printr-o alternanþã de materialitãþi transparent-opac, lucios-mat, într-o cromaticã provocatoare.
 Brie Daciana – „Veºmântul personalitãþii”
 Colecþia este o invitaþie de a pãtrunde în sufletul omului ºi de a-i descoperi personalitatea.
  Austeritatea, înþelepciunea ºi marea dragoste faþã de aproapele sãu sunt trãsãturile personalitãþii Elisabetei I, regina Angliei, care a trãit în secolul al XVI-lea, ridicând Anglia pe culmile prosperitãþii ºi redându-i pacea. Epoca în care a trãit numindu-se „Epoca de aur”. 
  „Cum bine ºtim, „sufletul în genere este strâns legat de trup”, aºa cã am studiat în paralel trãsãturile personalitãþii Elisabetei I ºi vestimentaþia acesteia. Am îmbinat elemente din cele douã categorii rezultând astfel colecþia pe care o vedeþi”. (Olimpia U.)
P.S. Pentru mai multe poze, accesaþi Galeria foto: Gala diplomelor în design vestimentar – ediþia a X-a.

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 13:47:54 Ora standard a Europei de Est