Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

,,Universitatea noastră se angajează să fie un spațiu de învățare, inovație și colaborare”

Deschiderea noului an universitar la ,,Agora

,,Universitatea noastră se angajează să fie un spațiu de învățare, inovație și colaborare”

Așa după cum ne-am obișnuit, la Universitatea ,,Agora", la 1 octombrie, nu avem parte de festivități și de invitați-surpriză, fiind o deschidere atipică, în sensul că nu se rostesc alocuțiuni emoționante, în Aula Albastră...

         După momentul de reculegere, ținut întru cinstirea memoriei distinsului Rector și Fondator, prof. univ. dr. ing. MIȘU-JAN MANOLESCU, doamna rector Alina Angela Manolescu a avut un mesaj scurt și concis, la obiect: ,,Ne așteaptă un an universitar plin de oportunități, iar universitatea noastră se angajează să fie un spațiu de învățare, inovație și colaborare. Vă invit să profitați de oferta educațională pe care universitatea noastră v-o pune la dispoziție, de cadrele didactice dedicate, de mijloacele de învățare moderne și de programele de mobilitate internațională. Vă invit să participați la activitățile extracurriculare, să vă conectați cu colegii dumneavoastră și să nu ezitați să ne cereți sprijinul atunci când aveți nevoie. În această comunitate, fiecare membru are un rol esențial. Fiecare întrebare a dumneavoastră, fiecare idee contează.
        Vă doresc să aveți parte de un an universitar plin de succes, inspirație și realizări, și împreună cu cadrele didactice să faceți din acest an o experiență memorabilă și transformatoare pentru noi toți"!
,,Fiți interesați de carte, dacă vreți să știți"
        A urmat o ,,ședință de lucru" în sensul că decanii celor două facultăți, domnul lect. univ. dr. Radu Gheorghe Florian, decanul Facultății de Științe Juridice și Administrative și domnul conf. univ. dr. Casian Butaci, decanul Facultății de Științe Economice le-au prezentat ,,bobocilor" îndrumătorii de an de la fiecare specializare, precum și cadrele didactice prezente la deschidere, după care îndrumătorii, la rându-le, în cadrul secțiunilor separate, i-au informat în legătură cu orarul și le-au dat cele dintâi detalii despre desfășurarea cursurilor și seminariilor, despre planul de învățământ și programele de studiu, la licență și masterat, despre programul Erasmus și proiectele derulate, despre Centrul de Consiliere și Orientare în Carieră ,,Agora"...
        ,,Fiți interesați de carte, cum a spus și domnul decan Radu Florian, dacă vreți să știți. Până la urma urmelor, nu cred că poate să ajungă cineva învățat fără să fie interesat de carte"..., a conchis domnul decan Casian Butaci.
         Așadar, în continuare, în Aula Albastră, împreună cu doamna lect. univ. dr. Laura Dumitrana Boșca, îndrumător de an al celor de la Drept, au rămas studenții de la Drept, Administrație Publică și Poliție Locală (pentru cei de la Administrație Publică, îndrumător este lect. univ. dr. Felix Popescu, iar pentru cei de la Poliție Locală, lect. univ. dr. Răzvan Vonea).  În sala alăturată, în Aula Verde, alături de conf. univ. dr. Viorina Maria Judeu, în calitate de îndrumător de an, au venit studenții de la Facultatea de Stiințe Economice, specializările C.I.G. (Contabilitate și Informatică de Gestiune) și Management, precum și cadre didactice care predau la aceste specializări, doamna profesor univ. dr. Adriana Manolescu, conf. univ. dr. Gheorghina Bîrlădeanu, lect. univ .dr.  Simona Pașcalău...
          Și aici, studenții ,,boboci" au aflat cele dintâi informații despre Universitatea ,,Agora", cu cele două facultăți, despre programele de licență și masterat, specializările existente, toate acreditate, despre îndrumătorul de an, orar, cursuri și seminarii etc.
         Atmosfera a fost una de lucru, fără festivisme, în deplină relaxare, cu deschidere și sinceritate, doamna Viorina având și darul de a cuceri din priviri și cu o vorbă blândă și dulce, convingătoare și fermecătoare, că vorbește în română sau engleză...!
         Ovidiu Dan

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 14:13:33 Ora standard a Europei de Est