Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Ziua Educației - Un omagiu adus educației și celor care o sprijină

5 octombrie 2024

Ziua Educației - Un omagiu adus educației și celor care o sprijină

În fiecare an, pe data de 5 octombrie, se sărbătorește Ziua Internațională a Educației, o zi care nu doar recunoaște importanța educației în viața indivizilor, ci aduce un omagiu celor care contribuie neîncetat la modelarea viitorului prin intermediul acesteia.

 Această zi, dedicată în primul rând profesorilor și elevilor, are ca scop sensibilizarea opiniei publice cu privire la rolul esențial pe care educația îl joacă în construcția unei societăți echitabile, avansate și incluzive. Educația, în esența sa, este mai mult decât un simplu transfer de cunoștințe. Ea reprezintă formarea conștiinței civice, dezvoltarea abilităților sociale, intelectuale și emoționale, și, în același timp, cultivarea responsabilității și a spiritului critic.
Într-o lume tot mai complexă, în care tehnologia, globalizarea și schimbările economice influențează rapid dinamica societății, educația a devenit o pârghie fundamentală pentru a asigura progresul și bunăstarea globală. Este, de fapt, instrumentul principal prin care putem garanta un viitor mai bun pentru toți, indiferent de contextul socio-economic sau geografic. Profesorii, ca piloni centrali ai acestui proces, își asumă zilnic o misiune nobilă și extrem de dificilă: aceea de a modela tinerii într-un mod care să le permită să navigheze prin provocările vieții și să contribuie activ la dezvoltarea comunităților din care fac parte.
 
Educația - O călătorie personală și colectivă
Educația este o călătorie complexă, atât personală, cât și colectivă. La nivel individual, educația oferă oportunitatea fiecărei persoane de a-și dezvolta potențialul, de a explora lumea cunoașterii și de a-și îmbunătăți constant abilitățile. De la primele lecții despre litere și cifre, până la descoperirile complexe din domenii precum științele, artele sau tehnologia, educația deschide uși către oportunități nemărginite. Pe plan colectiv, educația creează coeziune socială, promovează toleranța și dezvoltă o înțelegere comună a responsabilității pe care o avem față de noi înșine și față de ceilalți.
Rolul educației nu este doar acela de a transmite informații. Ea pregătește indivizi capabili să înțeleagă complexitatea lumii, să se adapteze la schimbări și să participe activ la viața socială și economică a comunităților din care fac parte. Educația dezvoltă gândirea critică, capacitatea de a rezolva probleme și de a lua decizii informate. Astfel, educația devine un pilon esențial în procesul de formare a unei societăți sustenabile, în care drepturile fiecărei persoane sunt respectate, iar potențialul fiecăruia este cultivat.
 
Misiunea Departamentului pentru Pregătirea Personalului Didactic (DPPD) din cadrul Universității din Oradea
Un aspect fundamental al unui sistem educațional de calitate îl reprezintă pregătirea și formarea profesorilor, acei mentori care joacă un rol crucial în viața elevilor. Departamentul pentru Pregătirea Personalului Didactic (DPPD) din cadrul Universității din Oradea își asumă cu multă seriozitate și devotament această misiune. Într-o eră în care cerințele educaționale sunt tot mai complexe și diversificate, DPPD se angajează să ofere cea mai bună pregătire psihopedagogică pentru viitorii profesori, astfel încât aceștia să fie nu doar specialiști în domeniul lor, ci și adevărați formatori de caractere.
DPPD își propune să răspundă nevoilor educaționale contemporane prin integrarea celor mai recente cunoștințe și practici din domeniul științelor educației, psihologiei școlare și metodologiei instruirii și evaluării. Într-o lume în continuă schimbare, este esențial ca viitorii profesori să fie pregătiți nu doar pentru provocările prezentului, ci și pentru cele ale viitorului. Astfel, DPPD se angajează să formeze profesori capabili să folosească metode de predare inovative, să încurajeze colaborarea interdisciplinară și să contribuie la modernizarea sistemului de învățământ românesc.
Prin cursurile și activitățile sale, DPPD pune accentul pe dezvoltarea unor competențe pedagogice esențiale, cum ar fi abilitatea de a încuraja gândirea critică, creativitatea și colaborarea în rândul elevilor. Departamentul se implică activ în perfecționarea continuă a cadrelor didactice, atât prin cursuri de formare pentru obținerea gradelor didactice, cât și prin extinderea preocupărilor legate de consilierea psihoeducațională.
Un alt obiectiv major al DPPD este dezvoltarea și consolidarea parteneriatelor la nivel internațional. Prin accesarea proiectelor europene și prin colaborarea cu instituții educaționale din întreaga lume, DPPD își propune să contribuie la crearea unei rețele de profesori și cercetători care să împărtășească bune practici și să colaboreze pentru îmbunătățirea educației la nivel global.
 
Pregătirea viitorilor profesori pentru o lume în schimbare
Viitorul educației este strâns legat de capacitatea noastră de a ne adapta la noile realități. Într-o lume a globalizării și a avansului tehnologic, profesorii au responsabilitatea de a forma generații care să fie nu doar bine pregătite din punct de vedere academic, ci și echipate cu competențele necesare pentru a face față provocărilor globale. În acest context, DPPD din cadrul Universității din Oradea joacă un rol important în pregătirea viitorilor profesori.
Programele de formare ale DPPD nu se limitează la acumularea de cunoștințe teoretice. Ele sunt concepute pentru a dezvolta abilități practice și competențe pedagogice care să permită profesorilor să creeze medii de învățare stimulative, centrate pe nevoile fiecărui elev. Într-o lume în care învățarea trebuie să fie permanentă și adaptată, profesorii de mâine trebuie să fie flexibili, inovativi și empatici. DPPD își asumă această misiune, oferind studenților săi oportunități de mentorat și consiliere psihoeducațională, pentru a-i ajuta să devină cei mai buni profesori pe care educația românească îi poate avea.
 
Mulțumiri și recunoștință pentru cadrele didactice ale DPPD
Nu în ultimul rând, dorim să le mulțumim tuturor cadrelor didactice ale DPPD, atât titularilor, cât și colaboratorilor. Fără dedicarea, pasiunea și profesionalismul acestora, misiunea de a forma noi generații de profesori nu ar fi posibilă. Prin eforturile neobosite și implicarea lor continuă, contribuie nu doar la dezvoltarea tinerilor profesori, ci și la îmbunătățirea sistemului educațional din România. Ca membri ai comunității academice și educaționale, vă mulțumim pentru contribuția neprețuită pe care o aduceți în formarea viitorului educației și a societății noastre.
Educația este și va rămâne un drept fundamental și o condiție esențială pentru dezvoltarea durabilă. Prin munca profesorilor dedicați și prin instituții precum DPPD, avem certitudinea că viitorul educației va fi unul promițător și că tinerii de astăzi vor deveni liderii de mâine, pregătiți să facă față provocărilor globale și să contribuie la crearea unei lumi mai bune.
Prof. univ. dr. Florica Orțan
director DPPD
Universitatea din Oradea

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 14:02:15 Ora standard a Europei de Est