Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

„Planul meu de viitor”

Concurs de eseuri dedicat persoanelor cu dizabilități

„Planul meu de viitor”

Universitatea din Oradea, prin Facultatea de Științe Socio-Umane, organizează un inedit concurs de eseuri. Activitate ce face parte din proiectul CNFIS-FDI-2024-F-0610, concursul este dedicat persoanelor cu dizabilități și, după cum spun organizatorii, vizează „accesibilizarea educației superioare pentru persoanele cu dizabilități în Universitatea din Oradea".

„Ne dorim ca, și prin acest demers, să sprijinim și să încurajăm elevii cu dizabilități, care au rezultate foarte bune la învățătură, elevi care studiază în licee din județul Bihor și care sunt în clasa a XII-a, să își exprime, în scris, perspectivele de viitor cu privire la planurile personale de carieră", spune conf. univ. dr. Andra Perțe, coordonatoarea proiectului.
Elevii care doresc să participe la concurs trebuie să dispună de un Certificat de Orientare Școlară și Profesională și să aibă dizabilități recunoscute prin certificat medical oficial. Fiecare participant poate trimite un singur eseu.
Tema concursului este: „Planul meu de viitor", iar lucrarea propusă trebuie „să reflecte aspirațiile profesionale ale participantului, obiectivele pe termen scurt, mediu și lung, precum și pașii pentru atingerea acestora într-o notă personală, reprezentativă și creativă".
Eseul trebuie să fie redactat în limba română, să fie original și să aibă între 800 și 1000 de cuvinte. Vor fi evaluate: claritatea și structura planului de carieră, coerența și argumentarea ideilor, media anuală pentru anul școlar precedent, originalitatea și creativitatea, corectitudinea gramaticală și stilistică.
Autorii primelor trei eseuri având cel mai mare punctaj vor fi premiați cu câte o tabletă.
Trimiterea eseului se face pe adresa de e-mail incluziune@uoradea.ro. Alături de lucrare, participantul va trimite, scanate, următoarele documente: Certificatul de orientare școlară și profesională, Certificatul medical care atestă dizabilitatea de care suferă, Adeverința școlară care atestă media generală pentru anul școlar anterior (clasa a XI-a); Acord GDPR (Anexa 1). Perioada de trimitere a lucrărilor este 30.09.2024 - 25.10.2024, în 29.10.2024, ora 16.00, va avea loc, on-line, interviul pentru susținerea eseului, iar câștigătorii vor fi anunțați în 5.11.2024. Anunțarea câștigătorilor se va face atât în mod direct, pe adresele de e-mail furnizate de către participanți, precum și pe site-ul Universității din Oradea (www.uoradea.ro, secțiunea Media UO) și pe site-ul Facultății de Științe Socio-Umane (www.socioumane.uoradea.ro). (B.C.)

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 14:17:13 Ora standard a Europei de Est